FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
crissie78
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 14:34    Onderwerp: Waarom geen gelijkmakende beurt?? Reageer met quote

Waarom krijg ik (zwart) in dit spel geen gelijkmakende beurt maar is het afgelopen? Dat klopt toch nog niet?

zie spel: http://www.jijbent.nl/stad+en+land/show.php?gamenumber=4183558

[/img]
Naar boven
TheAxe
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Rechstreeks uit de spelregels:

Het einde van het spel
Het spel eindigt zodra een speler geen mogelijkheden meer heeft om nog nieuwe verbindingen te maken of zodra er 2 spelers na elkaar passen.

Wit kon geen verbindingen meer maken, dus eindigde het spel.

NB: Als zwart de laatste beurt heeft, staat er vaak een streepje zwart meer op het bord. Als wit het spel beëindigt staat er vaak een streepje meer van wit.
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

TheAxe schreef:

NB: Als zwart de laatste beurt heeft, staat er vaak een streepje zwart meer op het bord. Als wit het spel beëindigt staat er vaak een streepje meer van wit.


Ja, gelijkmakende beurt voor zwart kun je het niet echt noemen omdat wit met 1 weggetje begint en daarna telkens 2 wegen geplaatst worden.

Ik dacht dat zwart zelfs de beste winstkansen heeft, maar in de statistieken zie je dat wit net iets vaker heeft gewonnen.

Soms is er geen goeie plaats om te beginnen met 1 weg, bijvoorbeeld omdat de tegenstander je met 2 wegen sterk kan blokkeren.

Ik speel nu een partij waarin m'n tegenstander wit is en begon met "pas"!!! En ik sta daar inmiddels verloren! De schuldige is Dinand.
Naar boven
MaCoPi
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Er is met stad en land over het algemeen geen voordeel qua kleur, want in elk spel worden de steden willekeurig geplaats, waardoor in het ene spel wit voordeel heeft, en in het andere spel zwart. Wink
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 4-7-2005
Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het ook wel eens gedaan, in de eerste beurt passen en daarna het spel alsnog winnen.

En ik herinner me ook een partij tegen FC.Cwali waarin ik de eerste beurt echt dacht "Ik wou dat ik kon passen, wat een klotebord om op te beginnen zeg". Voordat ik wist dat je mocht passen Wink
_________________
Go, Go 9x9 (2) goud Go (18), Go 9x9 (10), Boer Zoekt Land (2), Stad & Land, Ataxx, Streetsoccer, Pinguin, Oware
Woordspel, Seasim zilver Shogi, Xiangqi, Backgammon, 4-op-een-rij, 4-op-een-rij-tetris brons Zeeslag, Ur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
motions1984Offline
Avatar

Geregistreerd op: 20-1-2004
Totaal berichten: 942
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik doe het ook zo vaak, laatst nog tegen macopi Wink
_________________
144x 104x 156x
http://www.jijbent.nl/tournamenthistory.php?username=motions1984
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
Marcie
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Als je past moet je dan de volgende beurt 1 of 2 leggen?
En je tegenstander?
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Marcie schreef:
Als je past moet je dan de volgende beurt 1 of 2 leggen?
En je tegenstander?


Je MAG altijd passen, mits je geen route hebt die niet af is.
Je tegenstander MAG ook altijd passen.

Update: he, je vraag heb je veranderd en daarmee deze quote ook???


Laatst aangepast door Gast op Di Dec 12, 2006 17:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Marcie schreef:
Als je past moet je dan de volgende beurt 1 of 2 leggen?
En je tegenstander?
Als ik je vraag goed heb begrepen, mogen beide spelers daarna gewoon 2 straten leggen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group