Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
steventje
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 12:38    Onderwerp: toptoernooi 4 op een rij Reageer met quote

Hallo iedereen.
Ik ben van plan om een toptoernooi te organiseren van 4 op een rij.Ik zou werken met 28 deelnemers zoals bij een normaal toernooi hier.Liefst natuurlijk met de 28 beste uit de ranglijst.Ik weet dat zoiets moeilijk zal zijn maar we kunnen niemand verplichten.Ik zal bijvoorbeeld de stand nemen van 1 december en mij daarop baseren.Ik zal dan de top 28 een pb sturen met de nodige uitleg en de vraag of ze daar willen aan meedoen.Zijn er deelnemers die daar niet kunnen aan meedoen dan lopen we het rijtje verder af met nummer 29,30 enz. totdat we 28 deelnemers hebben.Van als we er 28 hebben start het toernooi met de poulewestrijden.
Bij gelijke stand gaat de laagste rating altijd door.Zelfs bij poulewedstijden als bij kwart,halve en finales.Ten eerste omdat ik het niet al te ingewikkeld wil maken met tpr formules en ik ook van het idee ben als uw rating hoger is dan uw tegenstrever dat je er maar moet voor zorgen dat je er minimum 3 van de 4 wint daar je in theorie beter zou moeten zijn dan uw tegenstander.
Mischien dat ik de finale over 5 wedstrijden laat lopen en dat degene met de laagste rating beslist of het vijfde spel door hem of de tegenstander word begonnen.
Ik zal dan de uitslagen via een webpagina publiceren en zo kan iedereen het toernooi volgen.
Het is maar een idee en eventuele opmerkingen,verbeteringen enz zijn zeker welkom.

http://users.telenet.be/superfun/toptoernooi/

Laatst aangepast door Gast op Zo Nov 26, 2006 9:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
trincot
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Goed idee om toernooien te kunnen organiseren met een onderlimiet in rating. Natuurlijk mag het de pret niet bederven van lagere gerankte spelers en dus kan volgens mij hetzelfde gedaan worden als er ook een bovengrens voor de rating wordt afgesproken.

Kan JijBent dit organiseren?

Zonder het idee nu opzij te willen schuiven, hier toch nog een andere piste:

Op een andere site heb ik gezien dat daar een ingebouwde functie is om mee te doen aan toornooien waar alleen spelers in meedoen die in dezelfde ratingklasse zitten, d.w.z. dat je in het zelfde 100-tal zit als de andere deelnemers op het moment dat je je opgeeft voor het toernooi. Zo zullen in een toornooi 4R met ratingklasse 2100, enkel spelers toeglaten worden die een rating hebben tussen 2100 en 2199. Naargelang het aantal spelers in die ratingklasse moeten die grenzen misschien ruimer genomen worden (bvb. 2100-2299).

Zo zou de interface op JijBent - waar je uit toernooien kunt kiezen - dan enkel het "normale" toernooi laten zien en 1 "rating toernooi", dewelke dan overeenstemt met jouw ratingklasse in dat spel.

Verder zou er dan bij de gewonnen bekers wel moeten bijstaan dat die beker in een "rating toornooi" is gewonnen, eventueel zelfs met vermelding van de rating-grenzen die van toepassing waren.

Volgens mij kan hier het één en het ander standaard ingebouwd worden op JijBent, zonder dat er nog manuele handelingen nodig zijn van de admins om op zo'n vraag in te gaan.

Maar goed, zelfs als dit idee goed lijkt, is dit waarschijnlijk niet 1-2-3 te realiseren, en voeg ik me bij steventje's wens om binnenkort eens een toernooi 4R te organiseren voor de topspelers.
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 88313
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 13:47    Onderwerp: Re: toptoernooi Reageer met quote

steventje schreef:
Hallo iedereen.
Ik ben van plan om een toptoernooi te organiseren van 4 op een rij.Ik zou werken met 28 deelnemers zoals bij een normaal toernooi hier.Liefst natuurlijk met de 28 beste uit de ranglijst.Ik weet dat zoiets moeilijk zal zijn maar we kunnen niemand verplichten.Ik zal bijvoorbeeld de stand nemen van 1 december en mij daarop baseren.Ik zal dan de top 28 een pb sturen met de nodige uitleg en de vraag of ze daar willen aan meedoen.Zijn er deelnemers die daar niet kunnen aan meedoen dan lopen we het rijtje verder af met nummer 29,30 enz. totdat we 28 deelnemers hebben.Van als we er 28 hebben start het toernooi met de poulewestrijden.
Bij gelijke stand gaat de laagste rating altijd door.Zelfs bij poulewedstijden als bij kwart,halve en finales.Ten eerste omdat ik het niet al te ingewikkeld wil maken met tpr formules en ik ook van het idee ben als uw rating hoger is dan uw tegenstrever dat je er maar moet voor zorgen dat je er minimum 3 van de 4 wint daar je in theorie beter zou moeten zijn dan uw tegenstander.
Mischien dat ik de finale over 5 wedstrijden laat lopen en dat degene met de laagste rating beslist of het vijfde spel door hem of de tegenstander word begonnen.
Ik zal dan de uitslagen via een webpagina publiceren en zo kan iedereen het toernooi volgen.
Het is maar een idee en eventuele opmerkingen,verbeteringen enz zijn zeker welkom.

Zie:
http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=9577
Pjotter
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de eerste 3 edities hiervan al een tijd geleden georganiseerd, de eerste was het leukst, toen was het dus ook een echt toernooi, en gooide bram iedereen in het toernooi. Daarna ging het dus zoals alle andere Gebr. toernooien omdat het te veel werk was voor Bram.

Het zou echt geweldig zijn om gewoon met ze allen aftespreken om ons allemaal voor een toernooi inschrijven op 1 datum zodat het dus ook een echt toernooi is. Nadeel iedereen moet op zelfde moment online kunnen of iemand die je kent/ vertrouwt zodat diegene je inschrijft voor het toernooi via jouw account.

Anders zal het dus op de gewone wijze moeten. dan deel je neem ik aan de poule ook op rating in?
poule 1 nr`s 1,8,9,16,17 etc.
poule 2 nr`s 2,7,10,15 etc.
poule 3 nr`s 3,6,11,14 etc.
poule 4 nr`s 4,5,12,13 etc.

Zoals je merkt, ik heb er weer zin in!
Hoop dat er toch wel weer uit de top 10 minimaal 9 meedoen en uit top 32 hoop ik op minimaal 25. maar mensen die weten dat ze onterecht hoog staan durven dit meestal niet aan....

http://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=3167
Hier het wonderschone toernooi, toen was het nog stukken moeilijker om zulke ratings te behalen, naarmate de tijd worden de ratings telkens hoger. Zoals te zien stelde ik ontzettend teleur.
Naar boven
stino
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik doe mee Smile

en wil iedereen ook aanmoedigen om mee te doen als nodig Smile
ook voor hulp kan je bij mij terecht zoals al geweten Wink
Naar boven
steventje
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou inderdaad dezelfde pouleverdeling maken zoals hier word gedaan op jijbent.Ik heb er ook overnagedacht om hier het toernooi op te starten via de gewone toernooien maar ik denk dat het moeilijk zou zijn om de top 28 zich te laten aanmelden.Er zullen spelers zijn die juist aan hun maximum toernooien zitten en er zullen altijd spelers zich per ongeluk aanmelden die mischien maar op de honderste plaats staan.
Daarom lijkt het mij praktischer om het apart te organiseren.
Wat vinden jullie van het idee om de finale over 5 wedstrijden te laten spelen waar de laagste in rating mag kiezen met welk kleur hij het vijfde spel speelt.
Naar boven
stino
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="steventje"]Ik zou inderdaad dezelfde pouleverdeling maken zoals hier word gedaan op jijbent.Ik heb er ook overnagedacht om hier het toernooi op te starten via de gewone toernooien maar ik denk dat het moeilijk zou zijn om de top 28 zich te laten aanmelden.Er zullen spelers zijn die juist aan hun maximum toernooien zitten en er zullen altijd spelers zich per ongeluk aanmelden die mischien maar op de honderste plaats staan.
Daarom lijkt het mij praktischer om het apart te organiseren.
Wat vinden jullie van het idee om de finale over 5 wedstrijden te laten spelen waar de laagste in rating mag kiezen met welk kleur hij het vijfde spel speelt.[/quote]

hier ben ik geen voorstander van Smile
en voor gebruikerstornooi maakt het niet uit hoeveel lopende tornooien je hebt Smile
Naar boven
Pjotter
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben juist wel voor, vind het zelf nog beter wanneer dit bij poule ook 2 wedstrijden is en bij kruisfinale 6
Naar boven
stino
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Pjotter schreef:
Ik ben juist wel voor, vind het zelf nog beter wanneer dit bij poule ook 2 wedstrijden is en bij kruisfinale 6

6 is niet gelijk aan 5 he, bij 5 is er een speler dubbel in het voordeel; nl. de "zwakkere" speler Smile hij heeft en zij rating mee en hij mag 3 maal met rood spelen tov 2 . Dat lijkt me te veel.
Naar boven
steventje
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zou inderdaad drie maal in het voordeel zijn maar zelfs bij tweemaal voordeel en hij wint ze beide met rood dan wint hij toch daar ik de laagste rating zou laten winnen bij gelijkspel.Of anders nemen we zes spellen voor de finale.
Naar boven
stino
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

steventje schreef:
Hij zou inderdaad drie maal in het voordeel zijn maar zelfs bij tweemaal voordeel en hij wint ze beide met rood dan wint hij toch daar ik de laagste rating zou laten winnen bij gelijkspel.Of anders nemen we zes spellen voor de finale.

dat lijkt me beter Smile
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Pjotter schreef:
Ik heb de eerste 3 edities hiervan al een tijd geleden georganiseerd, de eerste was het leukst, toen was het dus ook een echt toernooi, en gooide bram iedereen in het toernooi. Daarna ging het dus zoals alle andere Gebr. toernooien omdat het te veel werk was voor Bram.

Het zou echt geweldig zijn om gewoon met ze allen aftespreken om ons allemaal voor een toernooi inschrijven op 1 datum zodat het dus ook een echt toernooi is. Nadeel iedereen moet op zelfde moment online kunnen of iemand die je kent/ vertrouwt zodat diegene je inschrijft voor het toernooi via jouw account.

Anders zal het dus op de gewone wijze moeten. dan deel je neem ik aan de poule ook op rating in?
poule 1 nr`s 1,8,9,16,17 etc.
poule 2 nr`s 2,7,10,15 etc.
poule 3 nr`s 3,6,11,14 etc.
poule 4 nr`s 4,5,12,13 etc.

Zoals je merkt, ik heb er weer zin in!
Hoop dat er toch wel weer uit de top 10 minimaal 9 meedoen en uit top 32 hoop ik op minimaal 25. maar mensen die weten dat ze onterecht hoog staan durven dit meestal niet aan....

http://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=3167
Hier het wonderschone toernooi, toen was het nog stukken moeilijker om zulke ratings te behalen, naarmate de tijd worden de ratings telkens hoger. Zoals te zien stelde ik ontzettend teleur.

Dat was inderdaad een heel mooi toernooi, jammer dat ik toen nog niet hoog genoeg stond. Het mooiste zou toch zijn als het weer op die manier werd georganiseerd. Zouden we het niet eens aan de admins kunnen vragen of het nu wel mogelijk is??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
frisekea
BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt leuk.
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Belgium
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Als het kan doe ik graag mee. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het geen goed idee zijn om al in de poulewedstrijden zowel met rood als met geel te spelen....het toernooi duurt dan natuurlijk langer, maar je sluit het voordeel of nadeel uit dat iemand eventueel heeft...dus 12 poulepartijen ipv zes? Is dat iets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 1 van 16

Ga naar: