FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
motions1984Offline

Totaal berichten: 942
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Za Aug 26, 2006 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

van mij hoeft het niet, ik vond het leuker zonder. af en toe maakte je dan nog eens fouten met tellen enzo, zo blijft het spel tenminste leuk en moet je blijven opletten. nu wordt alles maar een beetje voor je uitgerekend. van mij mag het weg...
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Za Aug 26, 2006 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Kan er ook een mogelijkheid toegevoegd worden dat je in kunt stellen of je die hoofdstd zichtbaar wil hebben of niet.

Ik speel namelijk liever zonder!
Naar boven
MaCoPi
BerichtGeplaatst: Za Aug 26, 2006 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik moet me totaal bij motions en frank aansluiten Wink
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het er niet echt mooi uitzien, misschien is het leuk om een verschil in vormgeving duidelijker te maken, dat je duidelijk eht verschil tussen een stad en een hoofdstad ziet (of dat je in plaats van niet-hoofsteden dorpjes zet, een leemhutje ofzo Smile )

Er zit ook nog een bugje in, zoals je hier ziet.

Laatst aangepast door Gast op Ma Aug 28, 2006 21:17, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

florrat schreef:
Ik vind het er niet echt mooi uitzien, misschien is het leuk om een verschil in vormgeving duidelijker te maken, dat je duidelijk eht verschil tussen een stad en een hoofdstad ziet (of dat je in plaats van niet-hoofsteden dorpjes zet, een leemhutje ofzo Smile )

Er zit ook nog een bugje in, zoals je hier ziet.

Wel een leuk idee om iets met de steden te doen, hoewel ik de kroontjes ook heel leuk/mooi vind.
Je bug zie ik in het plaatje niet. Als het gelijk staat in de grootste stad/steden dan wordt de een-na-grootste stad/steden bekeken. Dan krijgen die steden ook een kroon.
Eigenlijk lijkt het me een goed idee om tijdens het spel de kroon altijd in de grootste stad/steden te zetten, ook als het daar gelijk staat. Maar het is nu dus aan de puntentelling gekoppeld. Kan ook.
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom worden de steden op F3 & A5 de hoofdsteden?

Het lijkt mij toch dat de stand of 0-0 is of 2-2 want de stad met de meeste pakhuizen heeft er 4 Smile
Naar boven
florrat
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

FC.Cwali schreef:
Je bug zie ik in het plaatje niet. Als het gelijk staat in de grootste stad/steden dan wordt de een-na-grootste stad/steden bekeken. Dan krijgen die steden ook een kroon.
Oke, ik dacht dat de hoofdsteden (=belangrijkste steden = steden met meeste pakhuizen) de kroon kregen, maar dus de beslissende steden krijgen de kroon...
Naar boven
motions1984Offline

Totaal berichten: 942
Leeftijd: 34
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind sowieso dat er niks moet komen te staan, maar als er toch wel wat moet staan geef dan de steden die tellen een rode kleur ofzo i.p.v. een icoontje erin
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
MaCoPi
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal mee eens
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2006 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

frankterharmsel schreef:

Het lijkt mij toch dat de stand of 0-0 is of 2-2 want de stad met de meeste pakhuizen heeft er 4 Smile

De puntentelling bij gelijkspel: Of er 0-0 of 4-4 of 10-10 staat maakt natuurlijk niet uit, maar ik vroeg me ook al af hoe dat werkt.
Volgens mij zo:
Bij gelijke stand op elk niveau (dus in de grootste stad/steden, de een-na-grootste stad/steden, enzovoorts) wordt 0-0 (en dus geen kronen) weergegeven als de gelijke stand op het laagste niveau ook in elke stad van het laagste niveau gelijk staat. Zo niet, dan worden de pakhuizen op het laagste niveau geteld om de gelijke stand weer te geven (en hebben die steden een kroon).
De logica hierachter zal met het programmeren te maken hebben, als spelbedenker/speler zie ik de logica niet. Het weergeven van de stand en de hoofdsteden kan op verschillende manieren, kunnen we nog eens goed naar kijken.

Groet,
Corné
Naar boven
Alma!
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

frankterharmsel schreef:

Dit viel mij net ook al op in een potje.
Volgens mij zou a2 eerst de hoofdstad zijn, maar omdat de gelijk is zouden toch b4 en f3 de hoofdstad moeten zijn Rolling Eyes die hebben 3 steden, vind dat best apart :?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9871
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

dit was nog een bugje, er moeten dan idd geen hoofdsteden zijn en de score is dan 0-0. Is nu opgelost.
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: