FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 23:39    Onderwerp: automatische markering afschaffen Reageer met quote

Kan de automatische markering worden afgeschaft, ik heb er zojuist voor de 3e keer mee verloren
(http://www.jijbent.nl/go/show.php?gamenumber=3364362
de zwarte groep linksonder is dood ipv de 3 witte stenen, dit scheelt 23 punten+ o7 is geen punt voor zwart; iets wat je ook niet kunt aangeven)

Liever markeer ik voortaan zelf alle dode stenen, zodat ik moet nadenken voordat ik de markering accepteer en zelf valse ogen kan vullen zodat ze niet als punten worden geteld. Bovendien wil ik de puntentelling/uitslag zien die het resultaat is van de markering voordat ik hem accepteer, want ik dacht 21 punten voor te staan en had deze uitslag nooit geaccepteerd als ik de uiteindelijke score had gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Sabotage
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 1:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft je opmerking over het puntenresultaat op het moment van markeren ben ik het volledig met je eens. Dat is inderdaad een handige tool om foutieve markeringen op te kunnen merken.
Het afschaffen van de automatische markering vind ik echter geen goed plan: Ik ben zelf geen goede Go-speler en ken niet alle regels, dus deze automatische markering helpt mij enorm bij het afronden van een spel. Ik denk dat afschaffing alleen maar gaat leiden tot meer foutieve markeringen bij ongeoefende spelers.
En inderdaad....de zwarte groep linksonder is dood en niet de witte..... :?
Naar boven
IvebOffline
Totaal berichten: 987
Leeftijd: 50
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan de markering toch aanpassen als hij niet goed is!

Ik ben er ook tegen dat de markering niet meer automatisch gebeurd, het helpt mij juist om te leren hoe te markeren. Als ik twijfel of het juist is vraag ik dat altijd na.
klaashaas
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Een optie bij je instellingen, waar je die automatische markering uit kan schakelen?
Naar boven
Kevintju
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook van mening dat de uiteindelijke score bekend moet zijn op het moment van markering.

De score hoort niet geheimzinnig te zijn in go, omdat iedereen de punten kan tellen. De weergeving van de punten is een goede controle om te zien of de markering juist is gegaan.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou inderdaad mooi zijn als je de score ziet bij de markering. Als je hem aanpast moet de nieuwe score ook zichtbaar zijn voordat je je aanpassing markeert. Dat is eigenlijk standaard bij andere go-sites.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9885
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

davos schreef:
Het zou inderdaad mooi zijn als je de score ziet bij de markering. Als je hem aanpast moet de nieuwe score ook zichtbaar zijn voordat je je aanpassing markeert. Dat is eigenlijk standaard bij andere go-sites.

Ik heb dat aangepast: tijdens de markeerfase zie je nu onder het bord ook de score van de huidige markering. Laat even weten of het zo goed is.
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Nu maakt de automatische markering het helemaal bont; ik win de laatste finalepartij van Pombeest met een half punt(waren we het beide over eens) en hij geeft de overwinning aan Pombeest met 3 punten???????

http://www.jijbent.nl/go+%289x9%29/show.php?gamenumber=3557465

en je kan hem niet eens meer naspelen?

Ik wil mijn toernooioverwinning terug+ mijn rating aangepast
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik deze partij vanuit de historie open in de analyse applet, krijg ik een andere partij.
Dit is me al eerder opgevallen. De analyse-applet bij 9x9 lijkt steeds een andere partij te openen, of er ontbreken zetten als je de partij na speelt?
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

@Judyw: Moeilijk te zeggen of de telling wel of niet klopt, omdat niet meer te zien is hoeveel stenen ieder heeft geslagen.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

davos schreef:
Als ik deze partij vanuit de historie open in de analyse applet, krijg ik een andere partij.
Dit is me al eerder opgevallen. De analyse-applet bij 9x9 lijkt steeds een andere partij te openen, of er ontbreken zetten als je de partij na speelt?

Als ik over de 'analyseer'-link zweef met mijn muispijltje, zie ik ook een ander gamenumer in de taakbalk van Internet explorer:

javascript:openWin('../analyze/go9x9/analyze.php?historie=1&gamenumber=6538536',430,320,0,0,'Analyse_go9x9')

Terwijl in de titelbalk staat:
Zettenlijst en berichten spelnummer 3657465
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

dan moet je even een rechter muisklik doen op de inhoud van het popupje en dan vernieuwen. Dan heb je een gecachte versie.
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dat helpt niet.

Als ik in http://www.jijbent.nl/history.php?username=judyw&searchname=&type=a&game=go%2B%25289x9%2529&submit2=Zoek partij nummer 3557465 analyseer krijg ik niet de juiste partij. Ook niet na refresh. Bij 19x19 go partijen gaat het wel goed. Daar hoef ik ook geen refresh te doen.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

is wel de juiste partij, komt omdat partijen in de history een ander nummer krijgen, en we via een hack toch de analyse functie kunnen gebruiken. het nummer is dus niet het gamenummer maar het historienummer
davos
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog eens gekeken. De sgf-code klopt, maar de applet toont deze eindstand: (zie screenshot die ik in mijn foto-album heb geplakt)
Dit is anders dan de stand achter de link die judyw heeft gepost. Sowieso is dit een eindstand die ik niet zou verwachten bij spelers van de sterkte van Judyw en Pombeest, hoewel dat wel de spelers zijn volgens de applet (zoals je ziet in het screenshot)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: