Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
davos
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 18:53    Onderwerp: Zet 13 Reageer met quote

http://www.jijbent.nl/go/show.php?gamenumber=2692762

oftewel

De partijstand

Laatst aangepast door Gast op Vr Apr 07, 2006 20:04, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
klaashaas
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb genoten van de vorige zet. Ben benieuwd
waar Koen voor kiest (hij zal wel meelezen:).

Omdat het forum geen links met rechte haken aan kan
(en die zitten helaas in het sgf-formaat) is deze
draad alweer zo breed. Dat leest ongemakkelijk.
Misschien kunnen we afspreken dat we de regeltjes
zelf tijdig afkappen (met een enter, zoals ik nu doe).

Html werkt niet, denk ik.
<a href="http://www.test.com">test</a>
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 19:18    Onderwerp: Re: Zet 13 Reageer met quote

Dit werkt wel: De partijstand

Ik heb hierbij in kladblok de [ vervangen door %5B en de ] door %5D.

Op deze manier kunnen we de varianten misschien aanduiden met klaashaas_1.1 of zo? Het is wel wat meer werk, maar de berichten zijn dan veel beter leesbaar.

Ik heb het eerste bericht ook maar meteen aangepast.
Naar boven
ivoSF
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

die go game viewer is wel cool, is het mogenlijk om in die viewer , varianten te maken en die aan te duiden met a,b,c,d etc?

lijkt me makenlijk om mee te praten dan met al die cördinaten.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 0:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je of het mogelijk is om een steen met een letter te merken in de viewer?
Naar boven
klaashaas
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

ivoSF schreef:
die go game viewer is wel cool, is het mogenlijk om in die viewer , varianten te maken en die aan te duiden met a,b,c,d etc?

lijkt me makenlijk om mee te praten dan met al die cördinaten.

Met de label-tag LB (LB[pd:A], LB[ec:X], LB[fd:B]) kan dat. Meerdere varianten in dezelfde sgf-string is niet mogelijk (je kunt ook niet navigeren met die viewer). Hiervoor moet je gewoon twee diagrammen maken.
Naar boven
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

f14 nu toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
davos
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaan we er af als we niet op d18 spelen. Bedoel je dat de we eerst zwart f14 voor wit g15 moeten uitwisselen? Is dat een goede uitwisseling voor zwart?
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Bij zet 12 voorzag ik dit vervolg:

davos schreef:

...Wit kan ook nog dit doen na zwart e14 (wit dreigt hiermee op b15 en op g18 te zetten):

Variant 2

Variant 2 lijkt me speelbaar voor zwart. Ik durf alleen niet te voorspellen wat wit hierna zal doen. Wit heeft slechte vorm aan de linkerbovenrand. De honte(= eerlijke zet) voor wit is waarschijnlijk om de knipsteen op e14 te vangen. Anders heeft zwart dit soort aji:

Variant 2.1
...

Of hebben we iets beters?
Naar boven
blaat_kwadraat
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

wat is er tegen de uitwisseling c14-d13-c13-c12 eerst? Ook in variant 2 krijgt wit een muur naar beneden, alleen nu is die muur 1 veld lager. (just asking Wink )
Naar boven
go-herminatorOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 238
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 5:38    Onderwerp: Reageer met quote

Variant 2 lijkt me zeker speelbaar voor zwart, maar dat is omdat wit 8 en verder suffe zetten van wit zijn. Als wit met 8 in voorhand op g18 speelt en daarna tenuki heeft ie volgens mij een heel goed resultaat Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
davos
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

blaat_kwadraat schreef:
wat is er tegen de uitwisseling c14-d13-c13-c12 eerst? Ook in variant 2 krijgt wit een muur naar beneden, alleen nu is die muur 1 veld lager. (just asking Wink )

Dan krijg je dus Variant 3

De uiwisseling c14-d13 is toch een duidelijke versterking van wit? Terwijl zwart hier hooguit een paar punten mee wint. Met de uitwisseling c12-c13 wordt wit verder versterkt, terwijl zwart een vrijheid van zichzelf afneemt, waardoor wit alsnog met b15 de zwarte stenen links kan vangen.

Laatst aangepast door Gast op Vr Apr 07, 2006 20:48, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

go-herminator schreef:
Variant 2 lijkt me zeker speelbaar voor zwart, maar dat is omdat wit 8 en verder suffe zetten van wit zijn. Als wit met 8 in voorhand op g18 speelt en daarna tenuki heeft ie volgens mij een heel goed resultaat Smile

Als wit tenuki speelt na Variant 4 lijkt bijvoorbeeld Variant 4.1 me heel goed voor zwart (A en B zijn miai). Onze knipsteen staat prima te werken.
Merk op dat wits kikashi's op b15 en c15 niet helpen tegen variant 4.1 als wij op a17 en c18 antwoorden.

Wit heeft te slechte vorm om tenuki te spelen na variant 4. Volgens mij had wit beter op g16 kunnen spelen dan op g17 als hij zo graag in voorhand op g18 wilde spelen. Dan had hij minder vormproblemen.
Wit 8 in variant 2 kan misschien beter, maar als wit variant 4 kiest in plaats van variant 2 moet hij volgens mij verdedigen (bijvoorbeeld op c14 of f13) om variant 4.1 te voorkomen. Wit eindigt dus met nahand. Als hij dat doet is het resultaat niet slecht voor wit, maar zwart is tevreden met zijn voorhand en de knipsteen kan later nog van pas komen.
Naar boven
judywOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 118
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

als ik 1 vd varianten aanklik krijg ik een leeg bord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
davos
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

judyw schreef:
als ik 1 vd varianten aanklik krijg ik een leeg bord

Met Internet Explorer 6 lijkt het gewoon te werken. Heb je een andere browser? Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: