Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivoSF
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

ik verander dus mijn stem naar q8
Naar boven
klaashaas
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

ivoSF schreef:
ik verander dus mijn stem naar q8

Ik ook: q8.

Waarom wilt koen eigenlijk voorkomen dat we chinees spelen? Hij neemt er zelfs het risico voor om een hoek 'kwijt' te raken. Is chinees zooo sterk dan?
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk niet dat hij chinees te sterk vindt. Ik denk dat q5 gewoon een zet is om ons uit te testen. Smile
Naar boven
gome
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, ik denk dat na q8, wit o5 speelt. De joseki: q8, o5, o3(of n3), r3, r2, r4, etc
of sensei: http://senseis.xmp.net/?34PointHighApproachTwoSpaceHighPincerOnePointJump

Volgens mij speelt Koen niet zo vaak moeilijke variatie's
Naar boven
ryuu42
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta achter q8, niet om alle mogelijke joseki's, want ik heb ze niet allemaal doorgekeken, maar omdat hij goed voelt vanuit de rechterbovensteen.

Voor de meeste mensen hier zullen de joseki's toch niet zoveel zeggen, vooral als na zet 1 van ons Koen iets compleet anders speelt dan je verwacht. Razz
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga de knoop maar doorhakken. Het is een moeilijke beslissing, want er zijn veel goede kandidaten voor zet 3.

Ik tel nu 5 voorstanders van q8, 2 voor d4 en 1 voor o4.

Tot ziens bij zet 5!
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

gome schreef:
hmm, ik denk dat na q8, wit o5 speelt. De joseki: q8, o5, o3(of n3), r3, r2, r4, etc
of sensei: http://senseis.xmp.net/?34PointHighApproachTwoSpaceHighPincerOnePointJump

Volgens mij speelt Koen niet zo vaak moeilijke variatie's

Ik raad je aan om het commentaar bij het 2e diagram te lezen en op te merken dat er geen witte, maar een zwarte steen op q16 staat. Wink
Naar boven
gome
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

grappig.. ik speel die variatie altijd Smile
mss moet ik er dan maar eens mee ophouden hehe
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: