Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
davos
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 11:18    Onderwerp: Praat-go Reageer met quote

Naar aanleiding van het idee "praatschaak" (zie dat topic bij schaken) zou ik dat idee willen jatten voor go. Smile

Is hier animo voor?
Naar boven
grazy242000Offline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 406
Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Australia
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

begin net met go te spelen (dank zij les van ivosf Very Happy bedankt daar voor) `Denk dat het voor de beginnende spelen wel een idee is zo kan je volgens mij veel ervaring op doen door de partij te bekijken Very Happy
En wie wou je daar voor vragen ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
klaashaas
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 13:51    Onderwerp: Re: Praat-go Reageer met quote

davos schreef:
Is hier animo voor?

Fantastisch idee, Dave (beter goed gejat dan slecht bedacht:).

Ik lees en discussieer graag mee.
Naar boven
ivoSF
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

als ik het goed begrijp is "praat" -go zoiets waar heel veel spelers 1 kleur samen zijn en mogen overleggen over de volgende zet?

lijkt me wel een grapig idee alhoewel een beetje onpractish op jijbent.nl
Naar boven
BalladeerOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 154
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

eh, op zich een aardig idee, maar met 7 dagen bedenktijd gaat dit zo'n 300×7= een jaar of 6 duren... dat lijkt me niet zo handig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een idee om van te voren een opening af te spreken, zodat je pas in het middenspel begint met het praatgo Wink
Naar boven
klaashaas
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Balladeer schreef:
eh, op zich een aardig idee, maar met 7 dagen bedenktijd gaat dit zo'n 300×7= een jaar of 6 duren... dat lijkt me niet zo handig?

Kan, maar ook al doen we de eerste 40 zetten, dan nog zou dit erg leerzaam zijn (tegen een goede speler sta ik immers al ver voor 30-40 zetten hopeloos achter). Dus dat het lang duurt lijkt me geen reden om het niet te doen.
Naar boven
davos
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

7 dagen lijkt me inderdaad nogal lang. 3 dagen lijkt me beter. Het praten kan gewoon in een forum-topic. Als het tegen een sterke speler is, maakt het toch niet al te veel uit dat hij het overleg zou kunnen lezen.
Deze speler zou zelfs desgevraagd in het topic zelfs kunnen uitleggen waarom hij een bepaalde zet speelt.
Om het wat levendiger te maken zou er ook een simultaan-praat-go gespeeld kunnen worden Smile

Ik zou denken dat een sterkere speler tegen de rest zou moeten spelen. Ik denk dat iedere sterkere speler hier wel voor te vinden is, waaronder ikzelf Smile
Naar boven
Vici
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het wel een leuk idee! maar kdenk idd dat het wel erg lang gaat duren en er zijn op een go-bord zoveel mogelijkheden en zoveel verschillende openingen mogelijk dat het mischien niet goed uitvoerbaar is. een ander idee is om twee toppers unrated tegen elkaar te laten spelen en dat zij per zet uitleggen op het forum waarom zij die zet spelen. of op 2 aparte fora binnen het go forum zodat ze elkaars commentaar niet lezen. (kga wel even uit van de eerlijheid van Wink )

een idee maybe?

vici
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

misschien een ideetje

1 wedstrijd van de finale van de DAN-Masters??

die zal zeker tussen 2 toppers gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Vici
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 2:20    Onderwerp: Reageer met quote

Groeneveld schreef:
misschien een ideetje

1 wedstrijd van de finale van de DAN-Masters??

die zal zeker tussen 2 toppers gaan

dat zal nog wel ff duren Wink daarnaast zou je dan commentaar NA de partij moeten geven omdat commentaar TIJDENS de partij te fraudegevoelig is Rolling Eyes
Naar boven
gome
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk zou het voor al die "Praat"-dingen, veel handiger zijn als de admins een stukje code maken waarbij je gewoon allemaal op het bord kan klikken en er dan automatisch een stem geplaatst is. Vervolgens na 3 dagen wordt de zet met de meeste stemmen gespeeld en mag de andere groep (of persoon), een soort groep tegen groep go krijg je dan. Echter dit zal wel iets lastiger te implementeren zijn dan alle andere dingen die al gesuggereerd zijn (en afgewezen) dus dit zal toch niet gebeuren, maar het zou wel heel makkelijk zijn. Vervolgens kan je een commentaar vak maken waar je argumenten voor een zet kan opschrijven, mss om iemand over te halen of wat dan ook.
Wie gaat er binnenkort een spelletjes website openen? Wink
Naar boven
RenGo
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Het aantal mensen dat hier aan zal meedoen, zal volgens mij toch enigszins beperkt zijn. In dat geval zou je je suggesties, liefst beargumenteerd, op het forum kunnen zetten.

Je kan er vervolgens ook voor kiezen om niet de meest genoemde zet te spelen, maar een speler als tegenstander van Dave aan te wijzen, die uit de voorgestelde zetten een beargumenteerde keuze maakt.
Daar wordt het voor Dave wat lastiger van, maar ik denk dat het daar wel leerzamer van wordt.
Naar boven
gome
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien, maar ik doel meer dat je dus als groep mensen (afgesproken groep) dezelfde partij als zwart speelt en een andere groep als wit. Natuurlijk hoeft niet iedereen perse te zetten, maar als je zet dan wordt je stem meegeteld. Het is dus een meer automatische oplossing die ik probeer te schetsen, gewoon net zoals het invoeren van teams, alleen dan als groep tegen groep spelen. Het nadeel is dat elke partij dan maximale tijd in beslag zal nemen. Dus kies je 1 dag per zet dan kost dat toch zeker al bijna 1 jaar.. hehe Smile misschien toch niet zo'n goed idee..
Naar boven
ivoSF
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2006 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

als er duidenlijke afspraken komen zoals wat te doen als er geen duidenlijke voorkeur is voor een specifieke zet of hoelang we erover mogen doen om een zet te beslissen(als het snel duidenlijk is dat een zet de voorkeur heeft het dan juist sneller mag worden geplaatst)

als hierbij een admin de discussies over oude zetten opschoont in het forum, zouden we best dit kunnen doen.
zelfs als de partij een jaar duurt is het leuk en leerzaam, en wie zegt dat dit beparkt moet worden tot 1 game?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: