Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 404
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Toevoegen is alleen vrij kansloos, omdat het verschil met 8x8 (en zeker voor de mindere goden) miniem is (om de zoveel tijd wil men tetris al bv afschaffen omdat het te veel op het normale spel lijkt Smile)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
Toevoegen is alleen vrij kansloos, omdat het verschil met 8x8 (en zeker voor de mindere goden) miniem is (om de zoveel tijd wil men tetris al bv afschaffen omdat het te veel op het normale spel lijkt Smile)

Nou, ik denk dat het voor de 2000+'ers al enig verschil maakt. Wink
Naar boven
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2010 19:53    Onderwerp: 4r bordgrootte Reageer met quote

Ben ook meer voor toevoegen. Zou het zelf erg leuk vinden als er een 9x9 bord wordt toegevoegd. Dit bordtype ben ik nog niet eerder tegengekomen op internet en het werkt inderdaad toch weer anders dan een bordtype met een hoogte van 6 of 8. Met het opvullen vd laatste rij krijgt de 1ste speler nog altijd de oneven rijen, maar met het opvullen vd op 1 na laatste rij verschilt het van 8x8 4r. Ik verwacht dat dit spel ook veel gespeeld gaat worden. Dan zou er zelfs een 4r overall rating kunnen komen waarbij tetris, 8x8 en 9x9 van belang zijn Wink .
Naar boven
Diadem
BerichtGeplaatst: Za Feb 27, 2010 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Het aantal bijna-perfecte roodspelers is nu zeker 10, en de subtop eronder maakt ook steeds minder fouten.

Het kampioenschap dit jaar is vrijwel volledig bepaald door geluk met kleurindeling, tot nu toe. Tsja.
Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is het een idee om de 9x9 bordgrootte eerst even op bordspel.nl te plaatsen? Smile
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Daar komt toch niemand Laughing

Maar misschien wel leuk als er een editie 2 komt van het realtime 4R toernooi Razz
Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
Daar komt toch niemand Laughing

Maar misschien wel leuk als er een editie 2 komt van het realtime 4R toernooi Razz

Als de 9x9 bordgrootte daar wordt toegevoegd, ben ik er vrij zeker van dat er meer 4R-spelers op af komen. Wink
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

en wat als de bordgrootte gehandhaafd blijft maar de analyse applet wordt verwijderd?
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Daar schieten we niets mee op. Zo veel wordt het analyse-applet denk ik niet gebruikt en anders hebben we nog de mensen (zoals ik) die thuis een bord hebben Razz
Naar boven
Darkgrumly
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 14, 2010 1:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het analyse-applet afschaffen is toch wel heel erg slecht voor het milieu hoor. Dan moet ik weer ouderwets pen en (veel) papier gebruiken waardoor er weer extra bomen omgezaagd moet worden. Denk dus aan het milieu en laat de analyses digitaal mogelijk houden Wink

Qua grootte van het bord vind ik het toch wel lastig. Als we ook op een 9x9 bord gaan spelen zullen een handje vol mensen blij zijn, een handje vol mensen de nieuwe uitdaging leuk vinden en de rest van de spelers zal weinig tot geen verschil merken.

Ik begrijp dat onze top 4r spelers graag een nieuwe uitdaging willen, maar honderden spelers proberen nog steeds het 8x8 bord te perfectioneren/uit te vogelen. Kijk maar naar mij.. ik sta 10e en speel nog lang niet perfect met rood. Dat gaat ook nog wel een jaartje duren dat ik zoiets zou durven te zeggen.
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 14, 2010 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Darkgrumly schreef:
Het analyse-applet afschaffen is toch wel heel erg slecht voor het milieu hoor. Dan moet ik weer ouderwets pen en (veel) papier gebruiken waardoor er weer extra bomen omgezaagd moet worden. Denk dus aan het milieu en laat de analyses digitaal mogelijk houden Wink

Dan kan je beter een print screen pakken en in paint wat kleuren Razz
Naar boven
Diadem
BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2010 21:18    Onderwerp: Het is wat mij betreft tijd voor 10x10 Reageer met quote

Ik speel nu al een behoorlijke tijd mee met de top bij zowel 4R als 4T. En ik merk dat ik het spel de laatste tijd saai begin te vinden.

De laatste keer dat ik met rood een partij verloren heb met 4R in december 2009, tegen Ray. Sindsdien heb ik alle roodpartijen tegen iedereen gewonnen.

En andersom win ik steeds minder met geel. Omdat alle andere toppers net als ik ook steeds perfecter spelen met rood. Het spel is gewoon simpelweg te ver uitgeanalyseerd. Alle interessante nieuwtjes met geel zijn wel gevonden, en weerlegt. Ik win niet alleen alles met rood, het kost me per partij ook steeds minder tijd. Vroeger dacht ik gerust soms een uur na over een zet na op de kritieke momenten. Tegenwoordig zoek ik soms wat in mijn historie om te kijken wat ik ook alweer moest doen.

Ik heb afgelopen kampioenschap gewonnen. Maar ik heb feitelijk maar één belangrijke geelpartij gewonnen. Dat is kennelijk genoeg voor het kampioenschap. Dat zegt toch wel iets denk ik.

Ik denk dat ik zonder opscheppen kan zeggen dat ik nooit meer een partij ga verliezen met rood. Behalve misschien op tijd of door pure onoplettendheid omdat ik te snel zet. En ik denk bovendien dat dit ook voor steeds meer andere toppers geldt.

Het spel is uitgeanalyseerd. Het begint saai te worden.

Het is tijd voor 4R op een 10x10 bord!
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2010 2:56    Onderwerp: Reageer met quote

Is eigenlijk al een topic over: "4r bordgrootte veranderen"

Maar ik vind het niet erg dat het nog eens onder de aandacht word gebracht. Ik heb een periode gehad dat ik 2 jaar en een half niet met rood had verloren, doe daar 2 of 3 partijen op tijd en 1 onoplettendheid af en ik heb over een periode van meer dan 3 jaar en een half geen enkele partij met rood verloren.

En hoewel ik het niet helemaal eens ben dat alles met geel geprobeerd is ( ik heb namelijk nog wel een paar varianten. Wink ) is het wel al lang duidelijk dat het voor toppers inderdaad altijd winnen met rood is en al snel saai kan worden.

Alleen vrees ik dat we hooguit met 10 tot 15 spelers zijn die rood perfect of bijna perfect beheersen. Al de rest zit vaak nog niet eens in de buurt. Ik denk dat de doelgroep veel te klein is om het doorgevoerd te krijgen, hoewel ik hoop dat het lukt hoor. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 88311
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2010 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Topics even samengevoegd. Titel aangepast.
Diadem
BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2010 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ja want verder praten in een 5 jaar oud topic is echt te prefereren over een nieuw schoon topic. Kansloos dit.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: