Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
caesar007
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 4:43    Onderwerp: 4r bordgrootte veranderen in 10x10? Reageer met quote

hoi

ik heb er bij pente al iets over gezegd , maar het gaat over 4r dus hoort het hier thuis

in elk geval alhoewel ik geen echte 4r topper ben, vind ik toch dat er een probleem is bij 4r zoals het op deze site gespeeld wordt , namelijk dat rood altijd wint ongeacht de zetten die geel doet , dit is heel vervelend omdat je dus eigenlijk geen kans hebt om te winnen met geel tegen de toppers , tja af en toe maken ze wel eens een foutje , maar in 95% van de spellen die ze met rood spelen winnen ze en als ze dan al eens verliezen met rood dan gebeurd dat bijna altijd tegen een andere topper en omdat de stelling ingewikkeld is zodat de roodspeler makkelijker een foutje maakt , maar dit verandert niets aan de realiteit dat de geel speler eigenlijk geen kans heeft als rood geen fouten maakt , maw als de roodspeler de perfecte zetten doet wint rood altijd

mijn voorstel is dan ook om de bordgrootte aan te passen naar bijv 10x10 voor 4r en eventueel ook voor 4t als dat nodig is zodat het een stuk moeilijker wordt voor beide kleuren om altijd te winnen en wie weet is het misschien mogelijk om altijd tot een remise te komen dan ....

ik hoop dat de superadmins er eens over willen nadenken , net zoals bij pente hebben alleen de toppers hier last van , want de statistieken tonen zelfs dat geel meer wint dan rood !! maar dit komt vooral omdat de meeste spelers nog te veel onnodige fouten maken .... persoonlijk vind ik 4r niet meer zo leuk vooral als ik geel heb omdat je er maar weinig kan aan doen , als die rode speler geen fout maakt wint hij , gelukkig maken de meeste spelers nog fouten , maar bijv pjotter/vinnie en een paar anderen zijn in staat om met rood perfecte partijen te spelen en dan kun je onmogelijk winnen met geel .....
Naar boven
wceend
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

zeer op tegen en oneens Exclamation
als het verandert moet worden dan naar 6x7
maar dan heeft geel weer het vordeel Rolling Eyes
Naar boven
spacemaikel
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

wceend schreef:
zeer op tegen en oneens Exclamation
als het verandert moet worden dan naar 6x7
maar dan heeft geel weer het vordeel Rolling Eyes

6x7 is onlogisch volgens mij(*)
maar nog liever 6x7 dan 9x9 of 10x10

op de site van een speelgoedfabrikant heet het spel brickgame en heeft het een zeer plezierig veld van 7x7 (gelijk aan het originele spel(?))
persoonlijk wil ik wegens ervaring (alleen) met 7x7 experimenteren met 8x8

groet,
spacemaikel

(*)ik denk dat rood dan niet begint met de minimale kans op remise

ps sorry voor de reclame
pps het tastbare spel dat je op veilingsites en in de winkel volop kopen kunt, heeft toch een 7x7-veld?

Laatst aangepast door Gast op Za Dec 31, 2005 14:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Pjotter
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

6x 7 is de echte versie, maar ik denk niet dat Bram varianten van dit spel erop wilt zetten.
Naar boven
stino
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

jah wat moet ik er hier op zeggen...

6X7 keur ik al direct af want vergeet het dan zullen er gewoon meer toppers komen omdat het nog makkelijker is om perfect te spelen (met geel dan in dat geval)
en persoonlijk weet ik echt niet of een 10X10 bord ook zoveel gaat veranderen kzie het niet direct voor mij Razz
je moet ook nemen dat zo'n partijen ook weer zoveel langer gaan duren...
enz zoals Pjotter zegt gaat Bram dit wel willen...
Nuja mij maakt het niet zoveel uit als de bordgrootte verandert ga ik het zeker toch nog spelen Razz Wink

groeten

stino
Naar boven
SkatingHackerOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 8093
Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Dominicanrep
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een voorstander van het behoud van de huidige bordgrote. Zolang een gewone pc met de juiste software nog niet binnen redelijke tijd theoretisch perfect kan spelen, ga ik ervanuit dat onze toppers dat ook niet kunnen. De ene speler is meer thuis in het met geel spelen, de ander kan het beter met rood.

(9x winst)
(15x zilver)
(21x brons)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
caesar007
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 5:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie dat sommigen naar een kleiner bord willen .... tja dan wordt het nog makkelijker om te winnen met de winnende kleur .... dus als de bordgrootte verandert moet het een groter bord zijn en zeker niet kleiner , en 6x7 is al lang opgelost in 1989 is al bewezen dat geel altijd wint

dat het spel langer gaat duren , tja ik denk dat dat vooral bij de toppers het geval gaat zijn , maar bij de gewone spelers zal het spel wellicht niet of niet veel langer duren omdat die gewoon te veel onnodige fouten maken waardoor het spel nooit de volle 50 volledige zetten zal duren

en ik pleit hier niet voor een variant , ik pleit ervoor om de 8x8 4r te vervangen op deze site door de 10x10 4r (je kunt eventueel de mensen laten kiezen tussen 8x8 en 10x10 met wel een beperking dat de 8x8 enkel nog unrated kan gespeeld worden )

dat 10x10 ipv 8x8 niet veel verandert daar ben ik het niet mee eens omdat je ipv 64 halve zetten dan 100 halve zetten hebt en dat is toch een stuk meer , het zal niet meer zo eenvoudig zijn om vanaf zet 1 tot het einde te zien zoals nu sommigen wel kunnen min of meer en je krijgt een pak meer openingen wat het een stuk interessanter maakt volgens mij

maar het echte probleem bij 8x8 is gewoon dat bij perfect spel rood altijd wint en skatinghacker dat is misschien geen probleem voor jouw rating , maar het is er wel een voor diegene die boven mij staan in de ratinglijst , als je met geel tegen een top 10 speler speelt in 4r verlies je normaal gezien , eenmaal je het systeem doorhebt is het relatief makkelijk winnen met rood (ik maak nog steeds fouten maar ik ben dan ook pjotter niet ) , maar ik vind het heel erg irritant dat als je met geel speelt je eigenlijk alleen maar verliezende zetten kan doen , ik zie de goede zetten voor rood en moet dan maar hopen dat rood die niet ziet ..... tja dan is het leuke er voor mij toch wel echt af

maar ik zou wel eens willen weten wat de top 10 spelers hiervan denken en tja 10x10 is maar een voorstel , we kunnen ook een andere bordgrootte proberen , zolang het maar groter is dan de 8x8 , dus vinden de 4r toppers dat er een probleem is met geel of vinden ze dat je met geel evenveel kans hebt als met rood .... en ik ben altijd bereid om een aantal uitdagingen van top 10 spelers te accepteren , zij spelen natuurlijk met geel .....
Naar boven
Angela
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom geen 9x9? Dan word het allemaal wat moeilijker, omdat als je bijv. 7 rijen volgooit, niet geel, maar rood onderaan als eerste moet zetten. Bij 8x8 is het andersom en dat scheelt een hoop..
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1844
Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Het voordeel van een groter bord is dat het middenspel veel langer duurt, waardoor de tegenstander veel meer kansen heeft om fouten te maken en perfect spelen dus veel moeilijker wordt. M.a.w. er is meer speelruimte.
Bekijk gebruikers profiel 
Pjotter
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

10x10 is vrijwel gelijk aan 8x8

Als er een 9x9 bord wordt neergezet zal er in het begin weer volop spanning leveren met beide kleuren maar ook daar zullen uiteindelijk spelers perfect leren spelen.

Ik zou het gewoon houden zoals het is, maarja hoe belangrijk is de mening van mij, ik stop toch na de kampioenschappen.
Naar boven
spacemaikel
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

waarom wordt er niet op een 7x7 bord gespeeld??
dit is toch ook het formaat van de spellen die je in de winkel kopen kunt?

6x7 is geen optie, zelfs Kasparov en Fisher samen zullen 't niet van mij winnen.
dit is geen grootspraak maar de realiteit want ik weet waar ik het over heb. op een 7x7-veld heb ik meer dan dertigduizend (30.000) geregistreerde(*) partyen achter m'n naam staan en durf derhalve wel te stellen dat 6x7 of 6x8 onzinnige afmetingen zijn.

qua grotere veld: waarom niet meteen 12x12?
een groter veld en de discussie daarover is mi hetzelfde als schakers die 't wiel opnieuw proberen uit te vinden door te debateren of het misschien leuker/beter is om 3 ipv 2 paarden te gebruiken
of tennissers die praten over een 2de stuit ipv 1 stuit...

groet en veel succes in 2006,
spacemaikel

* http://brickgame.lego.com/highscores.asp
(ik ben nr13 en nr1)
Naar boven
Pjotter
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

spacemaikel schreef:
dit is toch ook het formaat van de spellen die je in de winkel kopen kunt?

6x7 is geen optie, zelfs Kasparov en Fisher samen zullen 't niet van mij winnen.
dit is geen grootspraak maar de realiteit want ik weet waar ik het over heb. op een 7x7-veld heb ik meer dan dertigduizend (30.000) geregistreerde(*) partyen achter m'n naam staan en durf derhalve wel te stellen dat 6x7 of 6x8 onzinnige afmetingen zijn.

qua grotere veld: waarom niet meteen 12x12?
een groter veld en de discussie daarover is mi hetzelfde als schakers die 't wiel opnieuw proberen uit te vinden door te debateren of het misschien leuker/beter is om 3 ipv 2 paarden te gebruiken
of tennissers die praten over een 2de stuit ipv 1 stuit...

groet en veel succes in 2006,
spacemaikel

* http://brickgame.lego.com/highscores.asp
(ik ben nr13 en nr1)

Zoals eerder gezegd 6x 7 is officieel formaat.
Naar boven
spacemaikel
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Pjotter schreef:
spacemaikel schreef:
dit is toch ook het formaat van de spellen die je in de winkel kopen kunt? ...

Zoals eerder gezegd 6x 7 is officieel formaat.

wat maakt welke bron (vh spel) officieel?
op deze serieuze vraag heb ik nog geen antwoord gehoord en het woord officieel heb ik in jouw berichten niet gelezen

ps is 6 de breedte of de hoogte?
Naar boven
Pjotter
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Officieel och wat maakt het uit, ik noem het officieel omdat hij in de 6hoogte 7breedte in de winkel te koop is....
Naar boven
wceend
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

klopt en zo is hij ook op andere sites.
en de programmatjes die ik her en der vond zijn zo ook.
dus eigenlijk nog een voordeel dat het hier 8x8 is
want daar zijn geen programmatjes voor Laughing
kan niemand vals spelen Wink
en met geel is ook tegen de top 10 te winnen Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: