Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rolan001
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind dat de regel met drie keer de zelfde zet afgeschaft moet worden, omdat dan wit nooit remsie of wint , vaak , nou eigenlijk te veel potjes dat wit zo staat dat de koning nog 3 de zelfde zetten kan doen en automatisch verliest :S kan daar niet iets anders bedenken, ik vind het echt lullig als je zo staat en je dan verliest terwijl het remise is
Naar boven
thorgal
BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:
ik vind dat de regel met drie keer de zelfde zet afgeschaft moet worden, omdat dan wit nooit remsie of wint , vaak , nou eigenlijk te veel potjes dat wit zo staat dat de koning nog 3 de zelfde zetten kan doen en automatisch verliest :S kan daar niet iets anders bedenken, ik vind het echt lullig als je zo staat en je dan verliest terwijl het remise is

ik vind het spel goed zoals het nu is Smile
Naar boven
kleiduif
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

rolan001 schreef:

ikzelf ben van mening dat deze regel een van de weinige regels is die het mogelijk maakt voor wit nog en redelijk aantal potjes te winnen, deze regel is dan ook absoluut niet in het nadeel van wit. zonder zou het geen doen meer zijn
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

zonder heeft wit in een paar zetten remise in de zak. Zn winstkansen zijn dan idd minimaal waardoor wit ook voor die remise moet gaan. Dat is niet overdreven interessant. Dat was eerst zo. Won met eerste toernooifinale met 4 remise op tpr en ben toen gestopt met tablut te spelen... omdat het met die regels vrij zinloos leek.
Naar boven
kleiduif
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
zonder heeft wit in een paar zetten remise in de zak. Zn winstkansen zijn dan idd minimaal waardoor wit ook voor die remise moet gaan. Dat is niet overdreven interessant. Dat was eerst zo. Won met eerste toernooifinale met 4 remise op tpr en ben toen gestopt met tablut te spelen... omdat het met die regels vrij zinloos leek.

remise toestaan is een zwakte van zwart in principe is dit in alle gevallen te voorkomen naar mijn mening daarbij is voor remise gaan niet echt een leuke manier van spelen dus is het goed dat het nu mogelijk is met wit te winnen (is helaas nog wel een zwarte fout voor nodig maar dit gebeurt bijna altijd wel, zeker als je vanaf het begin druk zet op een zwakke hoek).
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

zonder de herhalingsregel was het heel erg moeilijk om te voorkomen dat wit zich "ingroef" 2 velden voor je koning in het midden en pionnetjes eromheen en dan schuiven maar... dat kon wit in 5 zetten voor elkaar krijgen.

Voor remise gaan is idd niet leuk, maar in een kwartfinale speel je 4 potjes, 2 kan je niet winnen en 2 kan je tegenstander simpel remise maken als ie wil. Maar wit heeft nu idd betere kansen om te winnen, ook omdat je niet meer de koning naast de hoek met 2 pionnen mag vangen, dat mocht toen nog wel.
Naar boven
debdeb
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind dit wel een geinig spel. Mijn eerste potje met zwart had ik snel gewonnen, de tweede nu met wit is lastiger, maar het ziet eruit dat ik ga winnen.....nog 3 zetten Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: