Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Vind het jammer dat zowel pipo als torenwachter uitdagingen niet aannemen...niet dat ik mezelf meer kans acht om te winnen, maar op zo'n manier zit er te weinig beweging in zo'n ranglijst en kan een top 3 speler nog 3 jaar in de top 10 blijven staan door weinig te spelen. Met pjotter of stino als nr's 1 was dat toch anders...die namen altijd een uitdaging aan. Daarnaast vind ik het jammer/vreemd dat trincot al zijn halve finale partijen heeft laten verlopen in het kampioenschap...voor het laatst was hij 7 april online..waarom zet hij dan niet even???
Naar boven
StilleTheo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Maar als nummer 1 of 2 wordt je continu uitgedaagd, door mensen die wel van je willen winnen. Dan heb je op den duur veel te veel 4 op een rij lopen.

Bovendien spelen beide spelers veel toernooien. Dus daar kan iedereen ze tegenkomen.
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

raymond_kr schreef:
Vind het jammer dat zowel pipo als torenwachter uitdagingen niet aannemen...niet dat ik mezelf meer kans acht om te winnen, maar op zo'n manier zit er te weinig beweging in zo'n ranglijst en kan een top 3 speler nog 3 jaar in de top 10 blijven staan door weinig te spelen. Met pjotter of stino als nr's 1 was dat toch anders...die namen altijd een uitdaging aan. Daarnaast vind ik het jammer/vreemd dat trincot al zijn halve finale partijen heeft laten verlopen in het kampioenschap...voor het laatst was hij 7 april online..waarom zet hij dan niet even???

Ja, eens met Stille Theo. Ik speel altijd erg veel toernooien en speel dus erg vaak, tegen iedereen die ik maar tegenkom. Ik sta in de top 10 van grootgebruikers, dus zeg niet dat ik te weinig speel. Wink Ik accepteer over het algemeen altijd een uitdaging, dat zullen velen kunnen beamen. Maar nu even niet, ik probeer het even iets te minderen. En dan nog even over Trincot: ja, erg teleurstellend, ook voor team Madness. Hij heeft geen zet meer gedaan, al weken niet meer, en op deze manier het kampioenschap wel vervalst...erg jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het niet eens met Stille Theo. Heb zelf meer dan een jaar nr 2 gestaan en ben in die tijd nauwelijks uitgedaagd. Daarnaast maakt het verschil of je wordt uitgedaagd door een speler die bijv 300ste staat of door een top20 speler. Natuurlijk kan het zijn dat iemand het te druk/geen zin heeft, alhoewel een potje 4r nou niet uren bedenktijd hoeft te kosten lijkt me. Op sommige sites krijg je niet meer dan 1min bedenktijd. Wel vind ik torenwachter een sportieve speler, liefhebber vh spel en zorgt hij voor prettige sfeer bij bijv het kampioenschap.

Volgens mij zijn er veel nieuwe 4r talenten op komst en ik hoop dat ze hun krachten met de top kunnen meten de komende maanden en hoop niet dat de top uit angst om te verliezen met rood geen uitdagingen meer aanneemt/ de strijd uit de weg gaat. Want eigenlijk vind ik de ratinglijsten bij bijv 4r veel te statisch. Een puntentelling zoals bij tennis (WTA Tour plaatsingslijst) lijkt me veel leuker/realistischer. Dan blijkt hoe goed een speler in het afgelopen jaar heeft gepresteerd en moet hij zich blijven bewijzen.
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het vooral spijtig dat ik op 1 Weigering direct word afgerekend !

Ik denk dat je geen tweede speler zal vinden hier op jij bent waarvan ik ooit een uitnodiging heb geweigerd, tenzij eens eentje van timmy, omdat we er recent al één gespeeld hadden en we op het punt stonden elkaar te treffen in een halve finale van een toernooi ( die nu trouwens bezig is).

Bovendien daagde je mij en toor uit in een boeiden strijd om de eerste plaats en wees nu eerlijk raymond. Als wij spelen word het toch gewoon altijd 2-2 ? Ik ga niet verliezen met rood en jij ook niet...

Waarom daagt een trincot, toor en stino en buki mij nooit uit denk je? uit sportiviteit ! daar maak ik 4 punten verlies op en zij 4 punten winst.

En net zoals toor zei wij treffen elkaar geregeld in halve- finales en finales in toernooien en kampioenschappen.

Ik wil mijn beste openingen niet gaan spelen in een vriendschappelijke partij. Het is al moeilijk genoeg in het kampioenschap, met een steeds groeiende top.

Desondanks dat heb ik op drie jaar nooit één partij geweigerd. Het is nu net de laatste maanden dat ik dat af en toe wel eens doe, meestal met goede reden.

En geloof me ik word heel veel uitgedaagt ! oke voornamelijk door beginnende spelers die graag willen leren, maar ook die uitnodigingen aanvaard ik altijd, ookal heeft me dat al wel eens punten gekost omdat er sommige bij zijn die al een heel sterk rood niveau hebben als ze starten. ( liba bijvoorbeeld)

En het probleempje dat je aanhaalt met ratinglijsten klopt. Dit systeem is niet optimaal om de sterkte van spelers weer te geven. Je kan op nummer 1 staan terwijl er 20 spelers sterker zijn...

Ik zou er helemaal niets tegen hebben op het systeem zoals in de tennis. Maar dan zou ik op basis van vorig jaar evengoed eerst staan hoor. Winnaar kampioenschap, winnaar toptoernooi en elke toernooi dat ik startte gewonnen.

En er is misschien niet zo heel veel beweging in de top 10 ( of misschien wel top 20 ... 30) maar toor en pipo kan je weinig kwalijk nemen. Wij spelen ons te pletter wat 4r betreft. Ons overzicht is altijd gevuld met 4r partijen. en we spelen geregeld toernooien, waar veel toppers aan meedoen.

Het ratingsysteem is volledig tegen de top. Dus veel spelen is niet eens slim om nummer 1 te blijven. Ik kan enkel punten pakken tegen de eerste 30 spelers in de ranking ( en er zijn er verschillende die niet willen en andere die zelfmoord zijn om tegen te spelen. Het zijn er dus eigenlijk maar zo'n 15-20 waar ik punten tegen kan pakken). En dat is dan meestal maar 1 puntje, terwijl ik er 10 verlies als ik niet win.

Wil dus zeggen dat om 1 verlies partij te recupereren, ik er 10 tegen zeer goede spelers moet winnen. Vooruit gaan is gewoon ontzettend moeilijk op het moment.

Het is al twee jaar een voortdurende strijd. Dus nogmaals: Spijtig dat ik op één weigering word afgerekend...

Maar ik kijk uit naar een confrontatie in de kampioenschappen raymond ! Ik heb vroeger altijd genoten om tegen jou te spelen en ik heb ook veel goede openingen van u geleerd. Mede dankzij jou ben ik doorgegroeid tot het niveau dat ik nu heb. Smile

raymond_kr schreef:
Daarnaast vind ik het jammer/vreemd dat trincot al zijn halve finale partijen heeft laten verlopen in het kampioenschap...voor het laatst was hij 7 april online..waarom zet hij dan niet even???

inderdaad. Zeer spijtige zaak. We wisten ( als zijn teamgenoten) al dat hij zou stoppen omdat zijn vip in april verliep, maar hij zou dat pas doen na zijn kampioenschappen.

Hij is zowel de finale tablut door de tijd gegaan... cadeau'tje voor de-ik--ki-ed en ook de halve finale 4r ... cadeau'tje voor pipo.

Ik had me zeer goed voorbereid op trincot. En twee van de drie openingen waren naar mijn mening een zeer sterk niveau, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen, dat ik trincot had kunnen kloppen, want als hij op zijn beste niveau speelt is hij normaal ook onverslaanbaar met rood.

Ik had de strijd het liefst zelf ook aan gegaan. Want als ik trincot had geklopt dan had ik ook een tpr voordeel in de finale gehad tegen stino.

Als ik dan de finale won dan had iedereen mij een verdiende winnaar genoemd.

Als ik 6-6 tegen trincot had gespeeld dan had niemand dat abnormaal gevonden en was ik zelf ook tevreden over mijn prestatie in dit kampioenschap.

Maar nu komt het precies over alsof ik het kampioenschap cadeau hebt gekregen en heb ik niet echt de kans gehad om te bewijzen of ik een verdiende winnaar ben...

Geloof me dus maar als ik zeg dat ik veel liever tegen trincot had gespeeld en het ook een vorm van competitie vervalsing vind.

Maar hoewel ik nu een zeer goede kans maak moet ik wel nog even 4 partijen met rood standhouden tegen, naar mijn mening de beste 4r speler ter wereld. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
ikkhuh
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

over het beste speler vd wereld,bestaat er een lijst met beste spelers ofzo?iets met wereld kam.4r?en zoja wie doen ermee dan en kennen de nl/be spelers dan een beetje mee of nie?
Naar boven
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

U hebt gelijk, Pipo, dat de generalisatie "Jullie nemen geen uitdagingen aan" op grond van 1 uitdaging nogal kort door de bocht is. Daarvoor mijn excuses. Ik schreef dit uit irritatie omdat ik vind dat topspelers serieuze uitdagingen niet uit de weg moeten gaan. Daarnaast had ik op dat moment zin in een potje 4r tegen sterke spelers en wilde ik niet maanden wachten door mee te doen met een toernooi. Vind de toernooien en kampioenschappen veeeeel te traag verlopen en de 1ste rondes zijn saai. Ik had pipo en torenwachter nog nooit eerder uitgedaagd en zal dit ook niet zo snel nog een keer doen als de 1ste uitdaging wordt geweigerd. Zou behoorlijk irritant overkomen lijkt mij als na een weigering opnieuw een uitnodiging binnen komt. Maar daag mij gerust uit als u het minder druk heeft.

Pipo:"Waarom daagt een trincot, toor en stino en buki mij nooit uit denk je? uit sportiviteit ! daar maak ik 4 punten verlies op en zij 4 punten winst".

Tja, dat zou dan betekenen dat iedereen die gelijkwaardig van niveau aan pipo is, maar lager op de ratinglijst staat, hem niet mag uitdagen (uit sportief oogpunt) omdat het zeer wss is dat het 2-2 wordt. Dan wordt zo'n ratinglijst helemaal een stenen beeld + het is toch gewoon leuk om een potje 4r te spelen. Ik kan ervan genieten als ik verlies doordat de tegenstander een mooie tactiek speelt.

Mijn opmerkingen over het ratingsysteem waren niet bedoeld om te stellen dat pipo en torenwachter onverdiend nr1/2 staan. Denk dat de prestatie van pipo erg knap is ....om zo lang nr1 te staan....de records van stino zijn wat dat betreft uit de boeken. Ook vond ik het leuk dat torenwachter eventjes nr 1 stond. Een prestatie die weinig spelers hem hebben nagedaan!

Littlegolem is een internationale site waar ook 4r 8x8 wordt gespeeld. Trincot en stino staan daar nr1 en 2, maar het niveau is daar niet hoger dan hier op jijbent. Wss omdat bij jijbent iedereen in de zettenhistorie kan kijken waardoor een goede tactiek snel waardeloos zal worden als deze is gekraakt door een topper. Vond builderq ook altijd erg goed in het bedenken van nieuwe tactieken (net als stino). Ben benieuwd naar de openingen van pipo tegen trincot...maar die komen nu goed van pas in de finale lijkt me Wink . Hopelijk wordt de finale niet beslist op TPR voordeel. Als pipo, zoals hij beweert, toch al bij winst op trincot een tpr voordeel zou hebben op stino of de-ik-ki-ed, dan heeft de opgave van trincot hem alleen in de finale gebracht en heeft deze opgave hem geen extra voordeel in de finale zelf opgeleverd (behalve dan dat hij zijn tactieken nog niet heeft hoeven prijsgegeven). Zelf zou ik een finale pipo-stino erg leuk vinden...een clash vd kampioenen van jijbent. Ik kijk er iig naar uit! Als pipo die wint is hij wat mij betreft de terechte/verdiende kampioen van dit jaar.
Naar boven
ikkhuh
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

raymond ik zag dat je schreef dat iedereen kon afkijken wat een strategie iemand speelt.....vind ik onzin of ik ben een uitzondering ik heb van iemand 4r geleert en na 2 maanden had ik me eigen openingen gemaakt en gelijk een paar toppers ingemaakt zowel met geel als met rood,en ik heb eerlijk waar 0 x gekeken hoe de tegenstander of topper speelt,omdat ik toch me eigen openingen bedenkt,ik ben nu ongeveer 1940 rating en das best veel als je bekijkt wat ik begin van t jaar had1600 rating ongeveer.....maar speel jammer genoeg nog te wisselvallig

als er een top 50 mij wilt uitdagen en later de pot wlt analyseren voor me wat ik fout deed en wat anders kon/moet daag me gerust uit

gr alex
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp je reactie wel raymond. Smile Het zal vast wel in spelen voorkomen dat nummer 1 te geobsedeerd gaat raken door die 1ste plaats ( met als gevol, weinig spelen, andere toppers vermijden,uitdagingen weigeren,...) en ze vergeten te genieten van het spel.

Als ik echt eerlijk ben speel ik ook soms gewoon nog om die eerste plaats te houden, want ik heb periodes gehad dat ik het spel echt beu was. Als ik toen niet op nummer 1 had gestaan was ik er waarschijnlijk met gestopt...

Momenteel geniet ik er weer wat meer van. Smile

raymond_kr schreef:

Pipo:"Waarom daagt een trincot, toor en stino en buki mij nooit uit denk je? uit sportiviteit ! daar maak ik 4 punten verlies op en zij 4 punten winst".

Tja, dat zou dan betekenen dat iedereen die gelijkwaardig van niveau aan pipo is, maar lager op de ratinglijst staat, hem niet mag uitdagen (uit sportief oogpunt) omdat het zeer wss is dat het 2-2 wordt. Dan wordt zo'n ratinglijst helemaal een stenen beeld + het is toch gewoon leuk om een potje 4r te spelen. Ik kan ervan genieten als ik verlies doordat de tegenstander een mooie tactiek speelt.

Het gaat hier natuurlijk maar over een 4 of 5 spelers in de hele ranglijst en die zijn dan bovendien teamgenoten.

En ik heb al veel partijen tegen buki, trincot, stino ( toor meer in het verleden...) gespeeld. Allemaal in kampioenschap of toernooien...

Zoals je opmerkte kan je op deze site in geschiedenis kijken en kan 1 superopening, soms ook maar 1 keer werken tegen 1 topper en dan, voor je het weet, word ze door de hele subtop beheerst. ( bij wijze van spreken dan, want zo snel gaat het natuurlijk ook niet...)

Ik speel die 1ne superopening liever in het kampioenschap dan in een gewone vriendschapelijke partij. Very Happy
Naar boven
ikkhuh
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

wat noen je een super opening pipo?er zijn denk ik maar 5 tot 10 openingen,en een echte topper ziet dat meteen,dus wat heet een echte opening,liefst open ik met b1 of c/d1 met b1 had ik ooit tegen een goede speler gewonnen,zelf helemaal bedacht,verders trouwens nooit meer gelukt die strategie Surprised
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2009 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

ikkhuh schreef:
over het beste speler vd wereld,bestaat er een lijst met beste spelers ofzo?iets met wereld kam.4r?en zoja wie doen ermee dan en kennen de nl/be spelers dan een beetje mee of nie?

Nee er bestaad geen lijst voor zover ik weet, maar ik zei dan ook naar mijn mening ( mijn lijst Laughing )

kunnen de nl/be spelers mee met de wereldtop?

Natuurlijk, in andere landen beschikken ze over dezelfde borden en dezelfde analyse mogelijkheden en in 4r kan je een punt bereiken dat je gewoon niet meer te kloppen bent met rood op een 8x8 bord.

Aangezien er zulke spelers zijn hier op jijbent behoren die dus zeker tot de beste spelers van de wereld.

ikkhuh schreef:
raymond ik zag dat je schreef dat iedereen kon afkijken wat een strategie iemand speelt.....vind ik onzin of ik ben een uitzondering ik heb van iemand 4r geleert en na 2 maanden had ik me eigen openingen gemaakt en gelijk een paar toppers ingemaakt zowel met geel als met rood,en ik heb eerlijk waar 0 x gekeken hoe de tegenstander of topper speelt,omdat ik toch me eigen openingen bedenkt,ik ben nu ongeveer 1940 rating en das best veel als je bekijkt wat ik begin van t jaar had1600 rating ongeveer.....maar speel jammer genoeg nog te wisselvallig

als er een top 50 mij wilt uitdagen en later de pot wlt analyseren voor me wat ik fout deed en wat anders kon/moet daag me gerust uit

gr alex

Zo hoort het ook. Maar niet iedereen speelt op eigen kracht en gaat zoeken in geschiedenis van toppers om zelf niet te moeten analyseren...

Je moest je dus niet aangesproken voelen. Wink

ikkhuh schreef:
wat noen je een super opening pipo?er zijn denk ik maar 5 tot 10 openingen,en een echte topper ziet dat meteen,dus wat heet een echte opening,liefst open ik met b1 of c/d1 met b1 had ik ooit tegen een goede speler gewonnen,zelf helemaal bedacht,verders trouwens nooit meer gelukt die strategie

Ik bedoel natuurlijk niet de eerste zet hé. Laughing Dan zijn er maar 8 openingen.

Na elke eerste zet zijn er weer 8 andere mogelijkheden en na die 8 weer 8 andere en dan weer,...

Veel variatie op de eerste 5 zetten maken veel verschillende openingen.
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2010 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe nummer 1 zie ik......Raymond voor de eerste keer koploper. En sinds jaren is Madness (tijdelijk) de koppositie kwijt!
Gefeliciteerd! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2010 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

gefeliciteerd! yes

Hij won het toptoernooi. Hij zit in de finale van het kampioenschap en speelt indrukwekkend! Nauwelijks een beter opvolger mogelijk voor die eerste plek! klap
Naar boven
raymond_kr
BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2010 21:28    Onderwerp: nr 1 4r Reageer met quote

Dank jullie wel!

Vind het erg leuk om de ranglijst aan te voeren. Zal niet lang nummer 1 staan, maar in ieder geval heb ik de nr1 positie bereikt....iets wat niet veel spelers kunnen zeggen. Een nieuwe lichting 4r toppers (elite, darkgrumly, diadem, hurricane-power) heeft zich het afgelopen jaar aangediend en zal over een half jaar wss de 2600 punten grens definitief hebben doorbroken. Ook Pipo is zeker nog niet afgeschreven voor de strijd om de nr1 positie.

Volgens mij is dit nu de nr1 ranglijst voor 4r:
1. Pipo_Papfles: 1040 dagen;
2. Stino: 462 dagen;
3. Pjotter: ??? dagen;

en daarna komen een aantal spelers die slechts korte tijd de lijst hebben aangevoerd waaronder torenwachter, buki en ik. Het zullen er echter niet meer dan 10 zijn.
Naar boven
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2010 16:34    Onderwerp: Re: nr 1 4r Reageer met quote

raymond_kr schreef:
Dank jullie wel!

Vind het erg leuk om de ranglijst aan te voeren. Zal niet lang nummer 1 staan, maar in ieder geval heb ik de nr1 positie bereikt....iets wat niet veel spelers kunnen zeggen. Een nieuwe lichting 4r toppers (elite, darkgrumly, diadem, hurricane-power) heeft zich het afgelopen jaar aangediend en zal over een half jaar wss de 2600 punten grens definitief hebben doorbroken. Ook Pipo is zeker nog niet afgeschreven voor de strijd om de nr1 positie.

Volgens mij is dit nu de nr1 ranglijst voor 4r:
1. Pipo_Papfles: 1040 dagen;
2. Stino: 462 dagen;
3. Pjotter: ??? dagen;

en daarna komen een aantal spelers die slechts korte tijd de lijst hebben aangevoerd waaronder torenwachter, buki en ik. Het zullen er echter niet meer dan 10 zijn.

Ik heb ook al op 2606 gestaan hoor. Wink Maar door de ongelukkige kleurindeling op het kampioenschap werd ik gelijk alweer onder de 2600 geduwd. Sad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: