FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oord2000
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Zit je bij mij in de poule? Laughing
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 337
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 7:44    Onderwerp: . Reageer met quote

Hm die had ik over het hoofd gezien... Maar in de rest toch wel?! Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik wil niet heel lullig zijn.. maar in backgammon of zeeslag bv zit wel heel weinig diepgang, de geluksfactor is er wel erg hoog en vooraal bij zeeslag heb ik niet echt het idee van, nou jongens en meisjes, laat ik eens goed gaan nadenken over mn volgende zet en over de stelling, weinig diepgang naar mijn mening Very Happy

Nee kijk s naar subulata, je kunt hele mooie strategieen gebruiken om te winnen. Je kan ook bluffen met je subu's, er zijn heel veel manieren om t spelletje te spelen.

Maar het zal moeilijk worden dit spel populair te krijgen.
Neem bv het nieuwe spel oware, echt superveel wordt het denk ik niet gespeeld, t neemt al weer af, volgens mij is het ook zo met subulata gegaan.
Oware is ook een strategisch denkspel en niet iedereen heeft altijd zin om zn hersens aan het werk te zetten.
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Zit wat in Royalkasanova, maar waarom zijn er dan tactiek boeken van backgammon, ?? Er zit toch wel diepgang in, je moet nadenken wanneer je het meeste kans om geslagen te worden, het minste kans, wanneer kan de tegenstander uit het thuisvak komen. enzovoort..., het lijkt makkelijk maar er zit toch wel wat diepgang in

Wat Subulata betreft, heb het even gespeeld, vond het een moeilijk spel en vervolgens had ik geen zin meer om me er in te verdiepen
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maar je blijft afhankelijk van die verrekte dobbelstenen Wink
Naar boven
FDrienerlo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

heb voor het eerst sinds tijden weer subulata gespeeld en vond het wel weer erg leuk. Tot de laatste zet van mijn tegenstander wist ik niet of ik gewonnen had, en uiteindelijk ging het slechts om 1 punt.
Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Het was een spannende partij he!
Dat is ook 1 van de leuke dingen van dit spel, je weet niet of je nu goed of slecht bezig bent.
Je blijft jezelf dingen afvragen... heb ik zn 7 geslagen? of zit ie in mn water?
dat is het leuke.
Ik denk dat er wel meer spannende partijen komen waar het verschil maar 1 puntje is.
Naar boven
badlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2005 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat klopt, juist het feit dat je pas na afloop weet welke getallen je tegenstander gered heeft maakt dit spel spannend van het moment van opzetten tot de uitslag na de laatste zet.

Er zijn maar weinig spelen die dat ook doen
Naar boven
John_Doo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Royalkasanova schreef:
Nou ik wil niet heel lullig zijn.. maar in backgammon zit wel heel weinig diepgang

Ja... nu ben je wel heel lullig bezig Wink ..., in back-gammon zit wel degelijk diepgang... meer dan je zou kunnen verwachten..., er is ontzettend veel literatuur over BG te vinden..., helaas is het gooien van de dobbelstenen altijd een discussie onderwerp, maar dat zal altijd zo blijven...

Hierdoor ben ik geneigt te zeggen dat back-gammon op het bord MEER diepgang heeft dan op het i-net...

Helaas zijn er teveel mensen die BG op het i-net spelen die een bord in het echt nog nooit hebben gezien..., en dan durven ze te beweren dat ze het goed kunnen.....,
zo --->>> badair , denk ik over dat soort spelers...

Naar boven
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vergelijk BG met spellen als
* schaken
* dammen
* stratego/strategie
* subulata
* pente
* go

dan kom ik helaas toch echt tot de conclusie dat de hierboven opgenoemde spellen echt veel meer diepgang hebben dan BG.
Je kan nog zo goed spelen met BG, je blijft afhankelijk.

Ik denk dat de ratinglijsten een soort beeld geven van de geluksfactor van een spel. (globaal)
Met schaken en dammen lopen de ratings bv tot boven de 2300, en bij de beer sta ik nu 1e met 1970, ik denk dat dat aangeeft dat het met bv de beer veel moeilijker is zo ontzettend hoog te komen omdat er geluk bij komt kijken.

Zo zie je het ook veel bij andere spellen, de hoogste BG rating is ook niet ontzettend hoog vergeleken met spellen waar de geluksfactor klein is of er NIET is.
Naar boven
oord2000
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Subulata weet je heus wel of je goed bezig bent of niet, tegen een goede speler weet je dat de hoogsten gewoon binnen komen, en dat jij dat dus ook moet doen.
Naar boven
rvisserOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 666
Atjeh
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 15:48    Onderwerp: Niet zo populair, maar wel leuk Reageer met quote

Het is inderdaad wel verstandig je hoogste stukken binnen te krijgen (en die van de tegenstander te slaan). Dan weet je op het eind wel dat je hebt gewonnen, op basis van wat rekenwerk (zeg je hebt je 7 en 6 binnen en je hebt 3 stukken meer geslagen, terwijl de tegenstander ook twee stukken binnen krijgt). Dan hoef je op het eind niet zo in spanning te zitten. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Net als bij stratego valt het bij subulata soms ook enorm op wat de beste stukken zijn, in dit geval de 7 & de 6.
Uiteraard kun je je dan makkelijk op die stukken gaan focussen.

Ook bij subulata is variatie belangrijk om niet steeds in dezelfde vallen te lopen.
Naar boven
rvisserOffline
Vip
Vip

Atjeh
BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2005 21:38    Onderwerp: Niet zo populair, maar wel leuk Reageer met quote

Het is inderdaad ook wel goed om niet al te veel met je hoge stukken op te vallen. En ook om niet al te veel haast te hebben met het binnen krijgen er van. Zo verloor ik kort geleden een 7 door te gretig spelen. Gelukkig loopt dat spel nog goed af. relieved Het is voldoende om je hoge stukken aan de buurt van de overkant te hebben, zodat ze snel kunnen binnen stromen als dat mogelijk is. Het is net zoiets als dat je bij strategie je hoge stukken op handige plaatsen moet hebben staan, voor het geval ze opeens nodig zijn.
Naar boven
rvisserOffline
Vip
Vip

Atjeh
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 14:20    Onderwerp: Niet zo populair, maar wel leuk Reageer met quote

Strategie en subulata lijken wat mij betreft wel wat op elkaar. Maar de factor geluk is bij subulata wat kleiner. Ik erger me toch iedere keer als je door iemand die met hoge stukken veel gokt wordt verslagen. Dat heb je bij subulata eigenlijk niet. Bij mijn spel voorkeuren zijn strategie en subulata daarom van plaats verwisseld. Subulata is nu nummer twee en strategie nummer drie.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: