Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the_lost_valley
BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 1:37    Onderwerp: korte uitleg en regels Reageer met quote

Korte uitleg:
Het 8 weken-toernooi wordt georganiseert door the_lost_valley en thorgal. Je kan je momenteel inschrijven voor 6 verschillende spellen, die een van ons voor zijn rekening neemt:
- Subulata (the_lost_valley)
- Zeeslag (the_lost_valley)
- Backgammon (the_lost_valley)
- 4 Op Een Rij (thorgal)
- De Beer Is Los (thorgal)
- Streetsoccer (thorgal)

De inschrijving voor de verschillende spellen staat volkomen los van elkaar. Je kan je dus ook voor maar één spel inschrijven. Het inschrijven dien je te doen in de daarvoor bestemde topics (gewoon je naam erbij zetten). Je hoeft dus niet zelf een onderwerp toe te voegen.
Als je vragen hebt, kan je the_lost_valley een pbtje sturen, of dat in dit topic vragen.

Het is een toernooi voor 32 deelnemers, en duurt 8 weken. Het toernooi is verdeeld in 8 poules van 4 spelers. De poulewedstrijden duren 4 weken. 3 Weken speeltijd, en 1 week uitlooptijd. Hierna komen de finales, waarbij elke week mensen zullen afvallen, om uiteindelijk tot een winnaar te komen.

Zodra de 32 deelnemers bereikt zijn, gaat het toernooi van start. VOL=VOL!!! Je kan je wel al opgeven, voor de volgende ronde! Omdat het toernooi maar 8 weken duurt, zal je niet zo lang hoeven te wachten.
Na ieder toernooi, moet je je opnieuw opgeven! Je doet dus niet automatisch weer mee.

Regels

Iedere speler speelt elke week 3 wedstrijden:
- 1 die je zelf begint;
- 1 die je tegenstander begint;
- 1 random start.
Maximale denktijd: 3 dagen.
De wedstrijdweek begint op maandag. Elke zondagavond krijg je al per pbtje tegen wie je die week moet spelen. Je mag vanaf dat moment de speler uitnodigen voor de spellen. Zorg dus dat je vanaf zondag dus minstens 3 spellen kan accepteren!
Iedere week, als je klaar bent met je spellen, kan je the_lost_valley, of thorgal (afhankelijk van het spel) de uitslagen sturen per pbtje, met daarin je naam, poule, de week en je tegenspeler. Stuur deze voor zondagavond 20.00 uur. Dan wordt het die avond nog verwerkt.
Per spel kan je verdienen:
- 2 punten voor winst
- 1 punt voor gelijkspel
- 0 punten voor verlies
Je kan elke week dus 6 punten verdienen.
Aan het einde van week 3 is een extra uitloopweek. Alle spellen die op zondagavond 20.00 uur van de uitloopweek (week 4) nog niet zijn gespeeld, en waar geen berichtje over gestuurd is, worden automatisch verloren.
De nummers 1 en 2 van iedere poule gaan door naar de kwartfinale. Bij gelijk spel wordt gekeken naar de rating.
Vakanties dien je zelf in je planning rekening mee te houden, en het liefst een week van tevoren door te geven.
Er is geen limiet wat betreft het inschrijven voor het aantal spellen. Dit is je eigen risico, en als je het niet aan kan, dan is dat jou verantwoordelijkheid.

De toernooien worden allemaal gespeeld volgens het onderstaande schema:
Code:

Poule A: | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 1 | Speler 1 - Speler 2 | Speler 2 - Speler 4 | Speler 1 - Speler 4
Speler 2 | Speler 3 - Speler 4 | Speler 1 - Speler 3 | Speler 2 - Speler 3
Speler 3 |                             
Speler 4 |                           

Poule B: | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 5 | Speler 5 - Speler 6 | Speler 6 - Speler 8 | Speler 5 - Speler 8
Speler 6 | Speler 7 - Speler 8 | Speler 5 - Speler 7 | Speler 6 - Speler 7
Speler 7 |                             
Speler 8 |

Poule C:  | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 9  | Speler 9 - Speler 10  | Speler 10 - Speler 12 | Speler 9 - Speler 12
Speler 10 | Speler 11 - Speler 12 | Speler 9 - Speler 11  | Speler 10 - Speler 11
Speler 11 |                             
Speler 12 |   

Poule D:  | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 13 | Speler 13 - Speler 14 | Speler 14 - Speler 16 | Speler 13 - Speler 16
Speler 14 | Speler 15 - Speler 16 | Speler 13 - Speler 15 | Speler 14 - Speler 15
Speler 15 |                             
Speler 16 |   

Poule E:  | Week 1                  Week 2:                   Week 3:
Speler 17 | Speler 17 - Speler 18 | Speler 18 - Speler 20 | Speler 17 - Speler 20
Speler 18 | Speler 19 - Speler 20 | Speler 17 - Speler 19 | Speler 18 - Speler 19
Speler 19 |                             
Speler 20 |   

Poule F:  | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 21 | Speler 21 - Speler 22 | Speler 22 - Speler 24 | Speler 21 - Speler 24
Speler 22 | Speler 23 - Speler 24 | Speler 21 - Speler 23 | Speler 22 - Speler 23
Speler 23 |                             
Speler 24 |   

Poule G:  | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 25 | Speler 25 - Speler 26 | Speler 26 - Speler 28 | Speler 25 - Speler 28
Speler 26 | Speler 27 - Speler 28 | Speler 25 - Speler 27 | Speler 26 - Speler 27
Speler 27 |                             
Speler 28 |   

Poule H:  | Week 1:                 Week 2:                   Week 3:
Speler 29 | Speler 29 - Speler 30 | Speler 30 - Speler 32 | Speler 29 - Speler 32
Speler 30 | Speler 31 - Speler 32 | Speler 29 - Speler 31 | Speler 30 - Speler 31
Speler 31 |                             
Speler 32 |   

Alle nummers 1 en 2 van iedere poule gaan door. Hier geldt 1 week speeltijd, en ook hier speel je tegen je tegenstander 3 spellen in die week.
[Poule A nummer 1]
[Poule C nummer 1]  [Kwart finalist 1]
                    [Kwart finalist 2]
[Poule A nummer 2]
[Poule C nummer 2]                     [Halve finalist 1] 
                                       [Halve finalist 2]  [Finalist 1]   
[Poule B nummer 1]
[Poule D nummer 1]  [Kwart finalist 3]
                    [Kwart finalist 4]
[Poule B nummer 2]
[Poule D nummer 2]

[Poule E nummer 1]
[Poule G nummer 1]  [Kwart finalist 5]
                    [Kwart finalist 6]
[Poule E nummer 2]
[Poule G nummer 2]                     [Halve finalist 3] 
                                       [Halve finalist 4]  [Finalist 2]   
[Poule F nummer 1]
[Poule H nummer 1]  [Kwart finalist 7]
                    [Kwart finalist 8]
[Poule F nummer 2]
[Poule H nummer 2]

Indien er genoeg animo is, worden er eventueel nog andere spellen toegevoegd. Aanvraag hiervoor graag per pbtje aan the_lost_valley

Thorgal en the_lost_valley wensen iedereen heel veel speelplezier, en succes bij het
8 weken-toernooi
Naar boven
chi-ho
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 3:46    Onderwerp: volgende ronde Reageer met quote

Mij lijkt het logischer als nr1 van de ene poule tegen nr2 van een andere poule speelt. Theoretisch zou een nr1 sterker moeten zijn en de volgende horen te halen. Als nr1's tegen elkaar gaan spelen en nr2's ook, dan heb je op papier sowieso dat "een sterke speler" in de poules in de volgende ronde eruit ligt.

Kortom ik vraag me af of de regels wel kloppen en in hoeverre bewust gekozen is voor de gepresenteerde schema.
Naar boven
thorgal
BerichtGeplaatst: Za Mrt 19, 2005 23:30    Onderwerp: Re: volgende ronde Reageer met quote

chi-ho schreef:
Mij lijkt het logischer als nr1 van de ene poule tegen nr2 van een andere poule speelt. Theoretisch zou een nr1 sterker moeten zijn en de volgende horen te halen. Als nr1's tegen elkaar gaan spelen en nr2's ook, dan heb je op papier sowieso dat "een sterke speler" in de poules in de volgende ronde eruit ligt.

Kortom ik vraag me af of de regels wel kloppen en in hoeverre bewust gekozen is voor de gepresenteerde schema.

eigenlijk wel goed opgemerkt, ik weet niet of we het gaan veranderen, moet het eerst bespreken met the_lost_valley Wink
Naar boven
the_lost_valley
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 21, 2005 19:29    Onderwerp: Re: volgende ronde Reageer met quote

chi-ho schreef:

ik ben het hier niet mee eens. Als er sowiezo 'een sterke speler' eruit ligt, dan hebben de 'minder sterke spelers' meer kans om te winnen. Als je de nummer 1 tegen de nummer 2 van een poule lager laat spelen, dan is het bijna zeker dat de nummer 1 wint. Hierdoor geef je de nummer 1 meer kans op de winst. Aangezien ik dit schema al maanden geleden bedacht heb, en het laten zien, bij de inschrijving, vind ik eigenlijk niet dat we het nu nog moeten wijzigen.
Naar boven
chi-ho
BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2005 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is mijn vraag beantwoord, er is dus bewust hiervoor gekozen.
Het was ook niet de bedoeling dat de regels ineens veranderd moeten worden, alleen op deze manier krijg je denk ik meer te maken met TPR's wat dicht bij elkaar liggen, waardoor bij gelijke stand mogelijk onduidelijk wordt wie er doorgaat of er moet iets van een barrage gespeeld worden.

P.S. Eerlijk gezegd heb ik het dacht ik vrij laat pas onder ogen gehad, mede door alle drukte op het werk.
Naar boven
thorgal
BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2005 1:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een kleine wijziging aangebracht

Code:
[Poule A nummer 1]
[Poule C nummer 1]  [Kwart finalist 1]
                    [Kwart finalist 2]
[Poule F nummer 2]
[Poule H nummer 2]                     [Halve finalist 1] 
                                       [Halve finalist 2]  [Finalist 1]   
[Poule B nummer 1]
[Poule D nummer 1]  [Kwart finalist 3]
                    [Kwart finalist 4]
[Poule A nummer 2]
[Poule C nummer 2]

[Poule E nummer 1]
[Poule G nummer 1]  [Kwart finalist 5]
                    [Kwart finalist 6]
[Poule B nummer 2]
[Poule D nummer 2]                     [Halve finalist 3] 
                                       [Halve finalist 4]  [Finalist 2]   
[Poule F nummer 1]
[Poule H nummer 1]  [Kwart finalist 7]
                    [Kwart finalist 8]
[Poule E nummer 2]
[Poule G nummer 2]

Naar boven
Elmo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp moeten de spellen dus binnen een week worden worden afgerond? Wat gebeurt er dan als dit niet het geval is?
Naar boven
thorgal
BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2005 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

E1m0 schreef:
Als ik het goed begrijp moeten de spellen dus binnen een week worden worden afgerond? Wat gebeurt er dan als dit niet het geval is?

normaal werd dan beide een nul toegekend, maar het is te moeilijk dit te volbrengen en daarom dat ik ook geen nieuwe meer opstart, dus gewoon proberen in een week af te ronden lukt dit niet dan is dit nu eenmaal zo Rolling Eyes (als het echter te erg is dan handel ik wel hoor)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: