FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AMeijerOffline

Totaal berichten: 186
Leeftijd: 35
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 19:57    Onderwerp: 5 tweeen = toch 3 + 2 dezelfde? Reageer met quote

Ik heb ik spel nummer 735847 de volgende siruatie:

Ik gooi 5 tweeen. Deze wil ik graag bij 3 + 2 dezelfde neerzetten, aangezien ik zowel de 2en als de yathzees al heb. Echter als ik hem invul geeft hij dat ik 0 punten krijg Surprised Dus vandaar mijn vraag:

2 - 2 - 2 - 2 - 2 = toch 3 + 2 dezelfde?

Zo ja, admin vul hem ff in met 25 punten Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage MSN Messenger 
SkatingHackerOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 8089
Leeftijd: 37
Dominicanrep
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 20:05    Onderwerp: Re: 5 tweeen = toch 3 + 2 dezelfde? Reageer met quote

AMeijer schreef:

Ik gooi 5 tweeen. Deze wil ik graag bij 3 + 2 dezelfde neerzetten, aangezien ik zowel de 2en als de yathzees al heb. Echter als ik hem invul geeft hij dat ik 0 punten krijg Surprised Dus vandaar mijn vraag:

De bedoeling is 3 dezelfde plus 2 andere dezelfde.

(9x winst)
(15x zilver)
(21x brons)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
AMeijerOffline

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 20:40    Onderwerp: Re: 5 tweeen = toch 3 + 2 dezelfde? Reageer met quote

SkatingHacker schreef:
AMeijer schreef:

Dit staat nergens in de regels! Bovendien is bij normaal Yathzee dit ook toegestaan!
Naar boven
Wibi
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 20:47    Onderwerp: Re: 5 tweeen = toch 3 + 2 dezelfde? Reageer met quote

AMeijer schreef:
SkatingHacker schreef:
AMeijer schreef:

Dit staat nergens in de regels! Bovendien is bij normaal Yathzee dit ook toegestaan!

spelregels schreef:
3+2 dezelfde: hier scoor je 25 als je en 3 dezelfde hebt en 2 dezelfde hebt (van een andere waarde).
Naar boven
AMeijerOffline

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 20:50    Onderwerp: Re: 5 tweeen = toch 3 + 2 dezelfde? Reageer met quote

Wibi schreef:
AMeijer schreef:
SkatingHacker schreef:
AMeijer schreef:

spelregels schreef:
3+2 dezelfde: hier scoor je 25 als je en 3 dezelfde hebt en 2 dezelfde hebt (van een andere waarde).
Hebben ze de regels net veranderd angry Of ik heb er overheen gelezen Embarassed Dankje in ieder geval Wink
Naar boven
jwchess
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2004 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is al vanaf het begin zo. Ook is de vraag al een paar keer eerder gesteld op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Enfys
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 14:48    Onderwerp: 2+3 gelijken/full house Reageer met quote

Eigenlijk ben ik het er nog steeds niet mee eens. Bij Yathzee mag het wel en bij het Dobbelspel ineens niet ... vind ik toch wel een beetje vreemd.

Kitty
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9881
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 15:04    Onderwerp: Re: 2+3 gelijken Reageer met quote

Nevertje schreef:
Eigenlijk ben ik het er nog steeds niet mee eens. Bij Yathzee mag het wel en bij het Dobbelspel ineens niet ... vind ik toch wel een beetje vreemd.

Daarom heet het ook geen yahtzee!! net zoals woordspel geen scrabbel is en strategie geen stratego is...
MeaCulpa
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

waar heb je het over?
Naar boven
charmy
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp het ook niet. Bij Yahtzee mag het toch ook niet Rolling Eyes
Naar boven
fem
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik begrijp ook niet waar je het over hebt.. bij 2+3 gelijken moet ik dan aan full house denken...
ow wacht of bedoel je dat bij het andere topic
Naar boven
sinas
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaat het erover dat als je 5 dezelfde gooit, je deze niet bij 2+3 in mag vullen.
Naar boven
ttmmOffline
Megavip
Megavip

Totaal berichten: 27
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 13:09    Onderwerp: 5 gelijk op 3+2 gelijk invullen Reageer met quote

ik heb t zelfde probleem net gehad.wedstrijdnr.1663302,ik gooi 5x2 en wordt niet geaccepteerd op 3+2 gelijk.Waarom wordt dan wel 5 gelijk geaccepteerd op 3- en 4-gelijken?Aanpassen please of bij alles wel of bij alles niet,niet meten met 2 maten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9881
Leeftijd: 50
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 14:21    Onderwerp: Re: 5 gelijk op 3+2 gelijk invullen Reageer met quote

ttmm schreef:
ik heb t zelfde probleem net gehad.wedstrijdnr.1663302,ik gooi 5x2 en wordt niet geaccepteerd op 3+2 gelijk.Waarom wordt dan wel 5 gelijk geaccepteerd op 3- en 4-gelijken?Aanpassen please of bij alles wel of bij alles niet,niet meten met 2 maten.

Zie de spelregels!

Quote:

Royalkasanova
BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hou toch op met dat gezeur.
De regels zijn prima en zover ik weet zijn ze bij yathzee pcies t zelfde, alleen wordt hier op de site Triple yathzee gespeeld. (3 rijtjes, 2e x2 3e x3)

Vroeger bestond ook een ander yathzee-dobbelspel.
Daar had je idd de genoemde regels, maar die regels zijn erg suf en te makkelijk.

Dus pas je maar lekker aan en lees eerst de regels, daar staan ze tog voor Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: