Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frisekea
BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2004 20:50    Onderwerp: voordeel voor zwart Reageer met quote

ik heb het gevoel dat je voordeel hebt als je met zwart speelt in verband met de nazet wie is dat met mij eens en wie niet?
Naar boven
caesar007
BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2004 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

zou kunnen , maar ik denk dat bij goed spel het remise is
Naar boven
Mr.RoflOffline

Totaal berichten: 1807
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2004 23:42    Onderwerp: Re: voordeel voor zwart Reageer met quote

frisekea schreef:
ik heb het gevoel dat je voordeel hebt als je met zwart speelt in verband met de nazet wie is dat met mij eens en wie niet?

Als je naar de statestieken kijkt dan heb je gelijk:
Code:
 molenspel   wit   (43.12%)   zwart   (46.24%)   gelijk   (10.65%)

Echter mijn ervaring is dat je de eerste 3-4 stenen zo kunt opzetten dat je het voordeel van de nazet van zwart vrijwel ongedaan kan maken. Daarna zal het middenspel het verschil maken tussen winst en verlies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail 
Diadem
BerichtGeplaatst: Wo Sep 01, 2004 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zwart heeft wel degelijk een groot voordeel bij molenspel. Het grote voordeel van zwart ligt hem op de 8e en 9e zet. Je kunt altijd de laatste steen opzetten, en daarmee heel vaak dreigingen maken, of witte dreigingen nog snel even ongedaan maken.

Wit heeft een klein voordeel de eerste 3-4 zetten dat hij een tempo meer heeft, hij kan dus een iets betere positie krijgen. Maar direct daarna moet hij al gaan verdedigen tegen de zwarte aanval.

Normaliteit speel je bij molenspel met zwart op winst en met wit op remise.

Overigens is het spel theoretisch remise vanuit de openingsstelling.
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

klopt, ik heb de laatste tijd heel veel ervaring opgedaan en ben ook tot de conclusie gekomen dat zwart GÉÉN voordeel heeft.

Zwart heeft alleen bij een standaard opening keuze uit welk klassieke spel hij kan en wil gaan spelen, en dat is heel ander punt.
Naar boven
Feniks
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:
klopt, ik heb de laatste tijd heel veel ervaring opgedaan en ben ook tot de conclusie gekomen dat zwart GÉÉN voordeel heeft.

Zwart heeft alleen bij een standaard opening keuze uit welk klassieke spel hij kan en wil gaan spelen, en dat is heel ander punt.

Ugh.... en een wijs man heeft gesproken... Whistle
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het over de theoretische aspecten van Molenspel heb, dan mag ik me daar wel een wijs man in noemen, want alleen de top 4 en Deq_Pl en Dansgek (een beetje) hebben de theorie helemaal of grotendeels onder de controle. En dat is toch het belangrijkste ding in Molenspel wat je moet beheersen.
Naar boven
Feniks
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:
Als je het over de theoretische aspecten van Molenspel heb, dan mag ik me daar wel een wijs man in noemen, want alleen de top 4 en Deq_Pl en Dansgek (een beetje) hebben de theorie helemaal of grotendeels onder de controle. En dat is toch het belangrijkste ding in Molenspel wat je moet beheersen.

Je bent HEEEEEEEEEEEEEEEEL erg wijs, frisekea clown
Naar boven
frisekea
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeleken met jou wel, daarom heb ik ook nog nooit van je verloren Laughing rofl
Naar boven
Feniks
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:
Vergeleken met jou wel, daarom heb ik ook nog nooit van je verloren Laughing rofl

Ach, ik heb geen hulp nodig bij verliezen....
Naar boven
frankterharmsel
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:

Het gaat om het plezier in het spel en niet om het winnen!
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

frisekea schreef:

Wel aardig blijven voor Feniks, hoor Frankie :?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: