Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BeAgeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 34
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: 27-12-2020, 16:57    Onderwerp: Bug rummy? Reageer met quote

In een rummy spel heeft mijn tegenstander net (volgens de zettenlijst) 13 stenen gelegd: https://www.jijbent.nl/rummy/show.php?gamenumber=25068593, spel 25068593 zet 34.

Aangezien dit niet zou moeten kunnen volgens de spelregels (en ik dit nog nooit eerder heb zien gebeuren), heb ik even verder proberen te kijken wat er precies is gebeurd, en toen werd het eigenlijk steeds gekker.
Mijn tegenstander had namelijk nog 24 stenen, en staat nu op nog 12 stenen. Dat zou dan dus betekenen dat er 'gewoon' 12 stenen zijn gelegd. Als ik over zet 34 hover met mijn muis (dus boven de zettenlijst blijf staan), laat deze toch 13 gelegde stenen zien.

Ik heb vervolgens de situatie vóór deze zet (links) vergeleken met de situatie ná de zet (rechts). Alles wat nieuw op het bord is gekomen, heb ik voor het gemak even aan de rechterkant van het veld gezet. Dit blijken inderdaad 13 stenen te zijn, de 13 die ook in de zettenlijst worden aangegeven.

Maar als ik nog eens goed naar de 2 plaatjes kijk.. Mist er in de nieuwe situatie ineens een gele 12 (die in de oude situatie op a4 lag). Is deze in de hand van de tegenstander beland?
Het lijkt mij de enige 'logische' verklaring hoe iemand 13 stenen kan uitleggen, en toch met maar 12 stenen minder eindigt.
Maar hoe dan ook gaat er volgens mij e.e.a. niet goed Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 762
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: 28-12-2020, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

De gele 4 ligt er, naast zijn tweelingbroer. Ook is er een losse gele 6. Deze drie stenen kunnen wel ergens worden aangesloten, maar zijn dat dus niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
BeAgeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 34
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: 28-12-2020, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb ik de screenshots niet helemaal duidelijk uitgelegd, excuus.
Alle gelegde stenen zijn op een juiste manier neergelegd. Het waren er alleen 13, wat niet zou moeten kunnen volgens de spelregels (en ik heb het in al die jaren ook nog nooit gezien).

Om goed/makkelijk te kunnen zien wat er is veranderd (cq neergelegd) op het speelbord, heb ik in de nieuwe stelling (rechterkant) de oude stelling exact 'nagebouwd'. Dus her en der wat stenen verschoven (zonder te zetten), zodat in 1 oogopslag te zien is wat er door mijn tegenstander neergelegd is.
De 13 stenen aan de rechterkant (dus al die stenen in het blok j3 t/m m7 die nu willekeurig op het bord liggen), zijn de stenen die er de vorige zet nog niet lagen, en nu wel.

Tegelijkertijd valt nu ook meteen op dat er in de oude situatie een gele twaalf het bord lag; deze is na de zet van mijn tegenstander ineens verdwenen van het speelbord. Dat zou ook zeker niet moeten kunnen.
Naar boven
AMGfanOffline
Totaal berichten: 22
Geslacht: Vrouw
Belgium
BerichtGeplaatst: 28-12-2020, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mij ook opvalt is dat de gele 12 ineens is verdwenen
Naar boven
AMGfanOffline
Totaal berichten: 22
Belgium
BerichtGeplaatst: 28-12-2020, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het aantal stenen op het bord is +12 omdat er 13 stenen bij zijn, maar 1 is verdwenen.

Er is sowieso iets geks aan de hand met het spel.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 895
Netherlands
BerichtGeplaatst: 29-12-2020, 1:42    Onderwerp: Reageer met quote

Door die gele 12 zijn de totale stenen op 12 gekomen en dus ook de reden dat dit geaccepteerd werd. Ik denk dat de oplossing dan ook gevonden moet worden in die verdwenen gele 12....

Maar het zal waarschijnlijk gaan vallen in de categorie "onverklaarbaar", net als dat je soms alles opnieuw moet gaan leggen omdat het spel het er niet mee eens is terwijl het de tweede keer wel goed gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: