Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BoterbloemOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 12
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 11:16    Onderwerp: Mentaliteit Reageer met quote

Sinds kort weer woordspel gaan spelen. Had door omstandigheden niet meer gespeeld. Wat mij opvalt is dat de mentaliteit toch aan het veranderen is. Als er door de tegenstander wordt opgeven, is er een felicitatie niet meer bij. Kan iemand mij uitleggen waardoor dit komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
seniorenOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 22
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is zo. Ik vind opgeven helmaal een teken van zwakte. Ook van verliezen kan je leren.
Ik denk ook dat mensen aan zoveel spellen en toernooien doen dat als ze geen winst kunnen behalen maar gauw opgeven

Gelukkig zijn er ook veel leuke spelers en anders zet je de opgevers gewoon op de negeerlijst
Naar boven
stianneOffline
Totaal berichten: 88
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 17:11    Onderwerp: Re: Mentaliteit Reageer met quote

Boterbloem schreef:
Sinds kort weer woordspel gaan spelen. Had door omstandigheden niet meer gespeeld. Wat mij opvalt is dat de mentaliteit toch aan het veranderen is. Als er door de tegenstander wordt opgeven, is er een felicitatie niet meer bij. Kan iemand mij uitleggen waardoor dit komt?

Het boeit mij totaal niet of iemand succes wenst, feliciteerd of opgeeft.
Is het spel afgelopen dan gewoon een nieuw spel/tournooi beginnen.
We zitten midden in Corona, veel worden ziek en een aantal sterven eraan.
Jij gaat je druk maken om een online spelletje.
Omdat je er blijkbaar zo veel waarde aan hecht bij deze succes feli thanks
Naar boven
GiolantaOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 94
Netherlands
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 17:31    Onderwerp: Re: Mentaliteit Reageer met quote

stianne schreef:
Boterbloem schreef:

Het boeit mij totaal niet of iemand succes wenst, feliciteerd of opgeeft.
Is het spel afgelopen dan gewoon een nieuw spel/tournooi beginnen.
We zitten midden in Corona, veel worden ziek en een aantal sterven eraan.
Jij gaat je druk maken om een online spelletje.
Omdat je er blijkbaar zo veel waarde aan hecht bij deze succes feli thanks

Voor iemand die voor de "gezelligheid" speelt, ben je nu wel erg kort door de bocht.
Een bepaalde vorm van beleefdheid zou standaard moeten zijn voor iedereen. En ja, daar hoort succes wensen en feliciteren bij. Gewoon fatsoensnormen!

Corona is een vreselijke ziekte en het veroorzaakt veel ellende voor iedereen.Voor veel mensen die nu thuis zitten, is het "online spelletje" hun enige lijn met de buitenwereld. Het heeft meer impact dan gewoon domweg war klikken op een site, het is hun enige sociale contact en dan is het toch fijn ze dat op een plek kunnen doen waar mensen respect voor elkaar tonen.

Ik wens je nog veel gezellige spellen toe.
Naar boven
grazy242000Offline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 407
Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Romania
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

ook ik zit door corona al vanaf januari thuis omdat me operatie in maart steeds is uitgesteld omdat het ziekenhuis andere prioriteiten had ,heb daar natuurlijk begrip voor ,maar ben daardoor ook weer terug op deze site. En speel op het moment veel spellen ,soms ben ik ook te snel met spelen dat ik dat wel eens vergeet. en ja de mentaliteit veranderd in het algemeen heel erg dat is nu eenmaal zo. mocht iemand het vergeten maak ik me daar persoonlijk niet zo druk om je kan er toch niks aan doen. en de een doet graag een praatje tijdens het spelen en de andere niet ieder ze ding
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
seniorenOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Giolanta ik ben het helemaal met je eens.
Ik speel veel en de een wil een praatje de ander niet daar staan ze helemaal vrij in.
Ik ben door omstandigheden veel thuis en beleef veel plezier aan "jij bent"ook een paar vaste spelers waarmee ik lekker mee speel en ik schaam me er niet voor dat ik een praatje best leuk vind.
Ik merk dat het voor veel mensen het leuke koffie momentje is als je weinig mensen om je heen heb.

Mensen laat iedereen in zijn/haar waarde hoe en waarom je ook speelt.
Naar boven
alarmschijfOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 28
BerichtGeplaatst: 07-10-2020, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

senioren schreef:

senioren schreef:
Dat is zo. Ik vind opgeven helmaal een teken van zwakte.

Toch zijn deze twee dingen bij mij niet te rijmen.
Naar boven
seniorenOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: 08-10-2020, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Alarmschijf daar heb je gelijk ik. Ik had mijn persoonlijke mening niet moeten schrijven.
Ik heb die personen ook in hun waarde gelaten maar liet mijn persoonlijke mening horen en dat is gewoon menselijk
Naar boven
VincitaOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 555
Leeftijd: 69
Netherlands
BerichtGeplaatst: 17-10-2020, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Opgeven zonder feli , een spel beginnen zonder succes te wensen....het komt voor bij allerlei spellen, niet alleen bij woordspel en het is iets dat zich al voordoet zo lang als ik hier speel. Om mijn goede humeur in stand te houden heb ik besloten me er niet meer druk om te maken. Bijkomend voordeel is dat ik extra geniet van de spellen tegen leuke medespelers Very Happy
Naar boven
venaOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 50
BerichtGeplaatst: 17-10-2020, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

senioren schreef:
Dat is zo. Ik vind opgeven helemaal een teken van zwakte. Ook van verliezen kan je leren.
Ik denk ook dat mensen aan zoveel spellen en toernooien doen dat als ze geen winst kunnen behalen maar gauw opgeven

Gelukkig zijn er ook veel leuke spelers en anders zet je de opgevers gewoon op de negeerlijst

Opgeven als je al in een verloren positie staat zoals bij bijvoorbeeld Schaken of Veldslag, is een teken van realisme en niet van zwakte.

Overigens is het wel goed als je aangeeft dat je graag wilt leren van je verlies en daarom doorspeelt.
Naar boven
Annalyn
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: 17-10-2020, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Het overkomt mij wel eens bij Backgammon, dat ik hopeloos achter sta. Ik vraag altijd, vindt jij het goed dat ik opgeef, of afhankelijk van het spel, vindt jij het goed dat ik doorspeel, om inderdaad te leren, te kijken wat er nog mogelijk is.
Naar boven
carlaevelienOffline
Totaal berichten: 1
BerichtGeplaatst: 19-10-2020, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

senioren schreef:
Dat is zo. Ik vind opgeven helmaal een teken van zwakte. Ook van verliezen kan je leren.

Misschien verschilt dit per spel, maar ik lees ook vaak dat het niet gewaardeerd wordt wanneer je een duidelijk verloren spel maar door blijft spelen. Ik vind sowieso (ook in het dagelijks leven) opgeven zeker geen teken van zwakte. Ik vind het juist stoer als je durft toe te geven dat het (winnen) niet meer gaat lukken.
Naar boven
t4ndOffline
Totaal berichten: 5
BerichtGeplaatst: 19-10-2020, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het eerlijk gezegd afhankelijk van spel tot spel. Bij korte spellen ga ik ook sowieso door tot het eind en het stoort me compleet niet dat anderen het ook doen. Bij langere spellen waar de toestand uitzichtloos is snap ik dat een opgave handiger is om een toernooi niet nodeloos te rekken.

En de spelers die geen "succes" en "proficiat" zeggen... Het zijn er (in de spellen die ik speel) maar een paar en dat is dan maar zo. Bij die spelers doe ik ondertussen ook geen moeite meer om zelf "succes" etc te zeggen Smile
Naar boven
silvia4Offline
Totaal berichten: 3
BerichtGeplaatst: 19-10-2020, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Boterbloem,

Hier spreekt een dader. Dat wil zeggen dat ik het laatste toernooi bij iedereen had opgegeven, omdat ik niet verder wilde of kon spelen in het toernooi.
Dat was dus in ieder geval een reden,. Het had niets met het spel te maken.

Overigens was dat de eerste keer dat ik zoiets deed.

Groetjes Silvia 4
Naar boven
PvdBOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 3
BerichtGeplaatst: 22-10-2020, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

senioren schreef:
Giolanta ik ben het helemaal met je eens.
Ik speel veel en de een wil een praatje de ander niet daar staan ze helemaal vrij in.
Ik ben door omstandigheden veel thuis en beleef veel plezier aan "jij bent"ook een paar vaste spelers waarmee ik lekker mee speel en ik schaam me er niet voor dat ik een praatje best leuk vind.
Ik merk dat het voor veel mensen het leuke koffie momentje is als je weinig mensen om je heen heb.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: