Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rugstreeppad  Supervip
Geregistreerd op: 14-7-2010 Totaal berichten: 22 Woonplaats: Helmond Leeftijd: 63 Geslacht: Man |
|
Hoi in spel nr 22907855 tegen joycevs doet zich iets bijzonders voor. Beide spelers hebben een vogeltje in het nest, terwijl de andere vogeltjes niet meer kunnen zetten, laat staan het nest bereiken. Eindeloos passen lijkt het enige nog. Hoe moet dit? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Twaburov Geregistreerd op: 28-5-2005 Totaal berichten: 372 Woonplaats: 's-Hertogenbosch Leeftijd: 32 Geslacht: Man |
|
Ik zou zeggen dat blauw op zet 22 zou moeten verliezen omdat het vrouwelijke vogeltje geen zet meer kan doen.
Ik vind het raar dat er (automatisch) gepast wordt met een vogeltje dat nog niet in het nest is. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1398 Leeftijd: 61 Geslacht: Man |
|
Rood kan toch het nest wel bereiken ?
Ik heb in ieder geval al eens gezien dat een vogeltje over een nest heen kan lopen naar het eigen nest. Of dat de bedoeling is dat betwijfel ik wel.
Edit: had het ook gemeld, maar toen dat spel al verwijderd. https://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=15230 |
|
Naar boven |
|
 |
 |
rugstreeppad  Supervip
Geregistreerd op: 14-7-2010 Totaal berichten: 22 Woonplaats: Helmond Leeftijd: 63 Geslacht: Man |
|
Nee hoor kan niet. Immers lees de spelregels, onder "vliegregels": Je kan door alle vakken heen vliegen, behalve vakken met water, voedsel, een nest of een vogel.
Bovendien krijg ik steeds de melding van de site, dat ik niet kan zetten en moet passen.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
BeAge  Vip Geregistreerd op: 3-9-2011 Totaal berichten: 36 Geslacht: Onbekend |
|
Twaburov schreef: | Ik zou zeggen dat blauw op zet 22 zou moeten verliezen omdat het vrouwelijke vogeltje geen zet meer kan doen.
Ik vind het raar dat er (automatisch) gepast wordt met een vogeltje dat nog niet in het nest is. |
In de spelregels staat ook:
"Als alle paden naar voedsel of mogelijk nestvak (niet gelimiteerd door je energieniveau) door andere vogels geblokkeerd worden, dan sla je de beurt over (passen)."
Dit is van toepassing op de blauwe vogel. Deze heeft genoeg energie om het nest te kunnen bereiken, maar de enige route daar naartoe wordt geblokkeerd door de rode vogel. Deze 'pas' lijkt me dus wel in overeenstemming met de spelregels.
Ik denk juist dat rood op zet 25 zou moeten verliezen omdat deze vogel geen voedsel of nest kan bereiken (daarbij niet gehinderd door de blauwe vogel).
Hoofdpijn schreef: | Rood kan toch het nest wel bereiken ?
Ik heb in ieder geval al eens gezien dat een vogeltje over een nest heen kan lopen naar het eigen nest. Of dat de bedoeling is dat betwijfel ik wel.
Edit: had het ook gemeld, maar toen dat spel al verwijderd. https://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=15230 |
Dit kan niet meer; zie https://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?t=15382 |
|
Naar boven |
|
 |
 |
rugstreeppad  Supervip
|
Als ik probeer consequent te denken kom ik uit op gelijkspel. Immers, geen van beide kan het doel bereiken. "Het doel van het spel is om met je vogelpaar te overleven en met de meeste energie het broedgebied te bereiken."  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Rood moet verliezen die kan geen voedsel of nest meer bereiken. Voor blauw is het pad geblokkeerd. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|