Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
contradictieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 7
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 9:05    Onderwerp: Woordhelper gebruik Reageer met quote

Ik vermoed dat er mensen zijn die woordhelper gebruiken. Ik dacht, dat ga ik dan ook maar doen. Maar dan schakel ik mijn hersens uit en vind ik er niets meer aan. Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
ToinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 6
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 17:52    Onderwerp: Re: Woordhelper gebruik Reageer met quote

contradictie schreef:
Ik vermoed dat er mensen zijn die woordhelper gebruiken. Ik dacht, dat ga ik dan ook maar doen. Maar dan schakel ik mijn hersens uit en vind ik er niets meer aan. Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren?

Spel is alleen prettig als je het ontspannen speelt zonder hulpmiddelen.
Naar boven
contradictieOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 18:10    Onderwerp: Woordhelper gebruik Reageer met quote

Dat vind ik ook.
Naar boven
ToinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 18:15    Onderwerp: Re: Woordhelper gebruik Reageer met quote

contradictie schreef:
Dat vind ik ook.

Simpel voorbeeld is de navigatie. En wie kan nog hoofdrekenen?
Wie weet nog de weg zonder? Of hoeveel hij/zij terugkrijgt aan de kassa?
We schakelen onze hersenen langzaam uit.
Naar boven
contradictieOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 18:36    Onderwerp: Woordhelper gebruiken Reageer met quote

Ja, als ik het woordhelp gebruik in die context zie, is het misschien wel normaal.
Naar boven
Jacq1962Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 55
Leeftijd: 58
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Soms verdenk ik ook spelers van het gebruiken van woordhelper, maar durf dat niet te vragen. En kan het natuurlijk ook niet hardmaken, ik speel gewoon lekker op mijn eigen manier. En ja ik baal dan wel als ik verlies omdat iemand met een rating van net 1700 ineens allemaal woorden neerlegt die ze enorm veel punten opleveren.
Naar boven
ToinOffline
Vip
Vip

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Jacq1962 schreef:
Soms verdenk ik ook spelers van het gebruiken van woordhelper, maar durf dat niet te vragen. En kan het natuurlijk ook niet hardmaken, ik speel gewoon lekker op mijn eigen manier. En ja ik baal dan wel als ik verlies omdat iemand met een rating van net 1700 ineens allemaal woorden neerlegt die ze enorm veel punten opleveren.

Als iemand hulpmiddelen in wat voor spel ook gebruikt weet de persoon heel goed dat het geen gelijkwaardig spel was en zodoende kan hij nooit genieten van een overwinning.
Naar boven
vince1971Offline

Totaal berichten: 97
Leeftijd: 49
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik wel eens woordhelper. Maar dan alleen als ik woorden heb die erg moeilijk weg te werken zijn zoals de letters, x,u,q. Voor de rest gewoon proberen passen en de hersenen laten kraken.
Naar boven
contradictieOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 16:17    Onderwerp: Woordhelper gebruik Reageer met quote

Misschien zien woordhelpgebruikers dat wel als een hulpmiddel, en denken ze dat het bij hun intelligentie hoort.
Naar boven
DinandOffline
Totaal berichten: 125
Leeftijd: 90
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

meestal wil ik een woordenboek pakken als ik in de laatste dag van het spel kom om toch een woord te zoeken.... maar wanneer ik dit doe, heb ik vaak of een berg "moeilijke" klinkers met een enkele medeklinkers of als ik een berg medeklinkers heb met een enkele klinker....

in het uiterste geval wil ik wel eens wat googlen, maar dan zit ik vaak met een belachelijke letter combi van Q-X-W-C-P-I... verder mwah is het gewoon een tactisch spel

contradictieOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 21:48    Onderwerp: Woordhelper gebruik Reageer met quote

Wat ik wel eens heb gedaan is mij helemaal laten terugzakken in de ranking.
Dat is een hele gewaarwording. Dan kom je niet van die worden tegen waar je van duizelt, en die zelfs een taalprofessor niet kent. Dan wordt het spelen van woordspel ook weer echt plezierig.
Naar boven
DinandOffline
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 22:00    Onderwerp: Re: Woordhelper gebruik Reageer met quote

contradictie schreef:
Dat is een hele gewaarwording. Dan kom je niet van die worden tegen waar je van duizelt, en die zelfs een taalprofessor niet kent. Dan wordt het spelen van woordspel ook weer echt plezierig.

ligt eraan, ik heb wel eens van die partijen bekeken en het zijn vaak trappetjes van de ene hoek naar de andere... waar elke beurt 2-3-4 letters per keer worden gelegd... kan dat niet plezierig noemen Rolling Eyes

DinandOffline
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 20:41    Onderwerp: Re: Woordhelper gebruik Reageer met quote

contradictie schreef:

maar ook laat je dan je tegenstanders duizelen met jou woorden Confused waardoor jezelf beschuldigd kan worden van valsspelerij!!
ook is er geen uitdaging meer Mad

obben000Offline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2019 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal mee eens dat het niet leuk is als men op die manier denkt te winnen.
gebruik je gezonde verstand, door veel te spelen leer je vanzelf andere woorden. geen hulpmiddelen gebruiken dus.
Naar boven
Bromsnor6561Offline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 4
Leeftijd: 64
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2019 4:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan het niet bewijzen maar ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die het zonder hulpmiddelen niet afkunnen. Ze nodigen dan de zwakkeren uit om hun eigen prestaties een beetje op te krikken. Die mensen plaats ik in de afdeling negeren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: