FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
andréOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 44
Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 13:41    Onderwerp: Pasregel Reageer met quote

Inherent aan dit spel is dat je vaak het leggen van een brug of het voltooien van een eiland (tijdelijk) tegoed kunt houden, omdat je tegenstander (nog) niet in staat is om dit te verhinderen. Je kunt je dan voorlopig op andere delen van het bord concentreren.
In een dergelijk geval is zeker een brug op een strategische plek vaak beslissend voor winst of verlies, maar zolang je die niet gelegd hebt is het heel goed mogelijk dat je tegenstander tijdelijk in punten voorstaat.
De pasregel zegt echter dat deze, zodra hij geen vakken meer kan bezetten, mag passen en dan is het spel (afhankelijk van zijn kleur) direct of na slechts 1 zet van jou afgelopen en kun je dus heel goed alsnog verliezen.
Ik vind deze regel oneigenlijk en in strijd met het karakter van het spel.
Passen OK, maar geef dan de tegenstander de gelegenheid om door te spelen, zolang hij vindt dat hij nog wel iets nuttigs kan doen.
Nee, ik heb nog nooit een spel op deze manier verloren (ik kijk wel uit) maar het zou mij heel wat waard zijn als ik niet meer constant op dit soort toevallige omstandigheden hoef te letten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9853
Leeftijd: 49
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

tsja... we hebben hier te maken met een spel dat door iemand is gemaakt en die heeft deze regels en wijken daar niet van af en dat mogen ook wij niet. Het is zoals het is .....
DinandOffline
Totaal berichten: 103
Leeftijd: 87
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik begrepen heb van de spelmaker, is dat hij deze pasregel juist heeft ingevoerd vanwege die extra dimensie waar jij over klaagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger 

Picard
Supervip
Supervip

Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2018 6:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een gegeven.
Je moet gewoon opletten dat je op tijd begint met het maken van bruggen, etc.
Je ziet op een gegeven moment wel dat het veld vol raakt en moet dan op het juiste moment maatregelen nemen.
Naar boven
hjhjOffline

Totaal berichten: 8
BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dit juist een eigenschap die het spel verrijkt. Slim het spel gauw beeindigen voegt een extra dimensie toe.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: