Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 32
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 11:58    Onderwerp: Alleen de bovenste kleur is bepalend? Reageer met quote

In het spel tegen Roy 78 http://www.jijbent.nl/axio/show.php?gamenumber=20914151 heb ik een steen met geel boven en rood onder. Ik probeer hem te kantelen zodat ik de onderste kleur, rood, kan aansluiten bij een groepje rode stenen bovenaan. Ik blijf een melding krijgen dat de steen daar niet past. Ik moet een geel plekje zoeken om bij aan te sluiten. Is dit een bug, of ben je verplicht aan te sluiten bij de kleur die bovenaan op de steen ligt? Het was ná een paar zetten dus niet in de eerste beurt. Het is me al in een paar spellen opgevallen, toch maar even vragen! Alvast bedankt voor het meekijken Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9996
Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je plaatst het symbool wat blauw omlijnt is in de dubbele tegel. Als je dus roteert gaat die naar onderen toe en dan moet je de plek van plaatsen dus goed kiezen! Dus kijk goed naar het blauwomlijnde symbooltje!
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, bedankt! Wel een handicap tegenover de bordspel versie dan... daar kun je roteren en aansluiten zoals je wilt, als de kleuren maar passen. Ik ga erop letten yes
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Suusje30 schreef:
Oké, bedankt! Wel een handicap tegenover de bordspel versie dan... daar kun je roteren en aansluiten zoals je wilt, als de kleuren maar passen. Ik ga erop letten yes

hier kun je ook alles aansluiten. Alleen opletten hoe de plaatsing is.
Tiny2Offline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 103
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 14:33    Onderwerp: puntentelling Axio Reageer met quote

Wanneer krijg ik er punten bij ? Ik dacht eerst zodra je 18 punten hebt van 1 kleur, maar dat is niet zo.
Naar boven
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Je punten worden meteen onderaan bijgehouden per kleur. De kleur waar je het laagst voor staat bepaalt je eindscore. Bijvoorbeeld heb je alle kleuren hoog gescoord behalve geel, ik noem maar wat, en staat geel op 4 punten, dan is dat je eindscore, die 4 punten. 18 is het maximum wat je kunt halen, maar dat is dus niet beslissend voor de winst. Het gaat erom wat je láágste score is van alle kleuren, dat is je eindstand Very Happy
Naar boven
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Oké... volgende vraag hierover. In het spel http://www.jijbent.nl/axio/play.php?gamenumber=20916765# heb ik net 18 punten gehaald en ik mag nog een steen aanleggen. Er zijn echter nog maar een paar vrije plekken en de stenen die ik overheb passen daar helemaal niet. Het enige wat ik nu nog kan aanklikken lijkt Ik geef op, terwijl ik volgens mij op winnen sta Laughing Kijk ik verkeerd of moet er nog iets gewijzigd worden in de programmatuur?Alvast bedankt weer!
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Suusje30 schreef:
Oké... volgende vraag hierover. In het spel http://www.jijbent.nl/axio/play.php?gamenumber=20916765# heb ik net 18 punten gehaald en ik mag nog een steen aanleggen. Er zijn echter nog maar een paar vrije plekken en de stenen die ik overheb passen daar helemaal niet. Het enige wat ik nu nog kan aanklikken lijkt Ik geef op, terwijl ik volgens mij op winnen sta Laughing Kijk ik verkeerd of moet er nog iets gewijzigd worden in de programmatuur?Alvast bedankt weer!

Zolang er nog 2 aan elkaar vast liggende vrije cellen zijn, kun je daar altijd een steen plaatsen:
1. Roteer de steen bovenin door vaker op te klikken, zodat het dezelfde richting is.
2. Het enkele blauwomlijnde symbool wordt dan op de plek van de muis geplaatst.
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, dank je wel voor het meekijken... maar waarom kan ik dan ineens twee kleuren aanleggen die helemaal niet aansluiten bij de liggende kleuren? Rolling Eyes Of kan dat altijd??
Naar boven
eefisinloveOffline

Totaal berichten: 69
Leeftijd: 35
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk het wel want je kan in het begin ook gewoon midden in het veld leggen zonder iets te raken
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Suusje30 schreef:
Oké, dank je wel voor het meekijken... maar waarom kan ik dan ineens twee kleuren aanleggen die helemaal niet aansluiten bij de liggende kleuren? Rolling Eyes Of kan dat altijd??

Dat kan altijd
1. Kleuren hoeven nooit aan te sluiten: het is geen domino
2. Tegels hoeven zelfs niet aan te sluiten op al liggende tegels, behalve de eerste 2 zetten.
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, maar ik heb al regelmatig gehad, ook in de loop van een spel, dat ik een melding kreeg dat een steen niet op een bepaalde plek past, maar wel als ik hem omdraai. Bijvoorbeeld er ligt een groepje oranje stenen op het bord. Ik heb een steen met blauw en oranje in mijn hand die ik erbij wil leggen, maar blauw ligt boven (en is dus omlijnd). Dan heb ik al diverse keren gehad dat ik de oranje kant niet mag aansluiten bij de overige oranje stenen als blauw dan "los" bleef liggen, omdat de blauwe kant bepalend was en die blijkbaar moet aansluiten ergens... Verwarrend! En als ik dan de steen andersom kon neerleggen dat zowel blauw als oranje aansluiten bij dat groepje mocht het ineens wel... Dus leek het voor mijn gevoel toch wel een beetje op domino Laughing Ik vind het overigens super leuk hoor, dat er weer een nieuw spel is! Bedankt voor al het werk eraan Very Happy
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Suusje30"]Oké, maar ik heb al regelmatig gehad, ook in de loop van een spel, dat ik een melding kreeg dat een steen niet op een bepaalde plek past, maar wel als ik hem omdraai. /quote]

Dan klik je toch op de verkeerde plek. Bovenin heeft 1 symbool een blauwomlijnde rand. Die plaats je op de muisklik. Als het ander symbool dan op een al bezette plaats terecht komt krijg je die melding!
Suusje30Offline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal er eens op letten, volgens mij had ik de steen écht zo geroteerd dat het zou moeten passen, maar kwam het puur doordat het symbool dat blauwomlijnd was op die plek niet zou aansluiten bij de eigen kleur. Als ik het nog een keer merk geef ik hier het spel wel even door.
Naar boven
eddy.berwaerts
BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="bram"]
Suusje30 schreef:
Oké, maar ik heb al regelmatig gehad, ook in de loop van een spel, dat ik een melding kreeg dat een steen niet op een bepaalde plek past, maar wel als ik hem omdraai. /quote]

Dan klik je toch op de verkeerde plek. Bovenin heeft 1 symbool een blauwomlijnde rand. Die plaats je op de muisklik. Als het ander symbool dan op een al bezette plaats terecht komt krijg je die melding!

maar je zal niet altijd bij je zet naar de blauwe rand kijken en bij mijn eerste spelletjes dacht ik dan dat ik het blokje helemaal niet op de plek kon leggen en ik denk dat er nog mensen zijn die zo in de war zijn gebracht.
nu weet ik dat je moet "klikken op het wit vlak"waar je het element met de blauwe rand wil leggen.

Laatst aangepast door Gast op Vr Mrt 10, 2017 8:15, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: