Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
vitamientje  Vip Geregistreerd op: 19-12-2011 Totaal berichten: 470 Geslacht: Vrouw |
|
Bestaan er meer vierletterige maar klinkerloze woorden zoals rrrt? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
kjavl Geregistreerd op: 19-12-2010 Totaal berichten: 413 Geslacht: Onbekend |
|
ja, GRRL (maar werd op jijbent tot nu toe niet toegestaan, voorzover ik weet)
Verder heb je niet zoveel met alleen maar consonanten (=medeklinkers).
zzz en mmm zijn leuke maar zeldzame met drie letters. Ik kan nu eventjes
niet meer van 4+ letters bedenken. rrrt is een bekende en handig als je
veel r's hebt, maar die heb je zelf al ontdekt  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
vitamientje  Vip Geregistreerd op: 19-12-2011 Totaal berichten: 470 Geslacht: Vrouw |
|
kjavl schreef: | ja, GRRL (maar werd op jijbent tot nu toe niet toegestaan, voorzover ik weet)
Dankjewel kjavl. Ik dacht aan b.v. ksst, psst, o.i.d. Ik hoopte eigenlijk dat Marianne wel een systeempje voor VD15 zou hebben om die opties er uit te vissen.............. Het zou bij woordenmix soms heel goed uitkomen. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
simplythebest77 Geregistreerd op: 24-11-2005 Totaal berichten: 1082 Geslacht: Man |
|
kjavl schreef: | ja, GRRL (maar werd op jijbent tot nu toe niet toegestaan, voorzover ik weet)
Ik ken deze nog MTCHFXNG, buitencategorie, niet toegestaan maar wel toegepast  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
simplythebest77 schreef: | kjavl schreef: | ja, GRRL (maar werd op jijbent tot nu toe niet toegestaan, voorzover ik weet)
Ik ken deze nog MTCHFXNG, buitencategorie, niet toegestaan maar wel toegepast  |
Waarschijnlijk hebben zij daar nog nooit van gehoord???!  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Meeuwie  Supervip Geregistreerd op: 6-11-2011 Totaal berichten: 198 Geslacht: Onbekend |
|
Er is zelfs een woord van 12 letters zonder klinkers! |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
Meeuwie schreef: | Er is zelfs een woord van 12 letters zonder klinkers! |
Weet onze VD15 dat ook?
Voor mij mag je het opsplitsen in (nieuwe) 3x4 woorden, waar zelfs jijbent blij van wordt. Of geef het vrij, dan doe ik dat zelf wel.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 89591 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 67 Geslacht: Vrouw |
|
vitamientje schreef: | Bestaan er meer vierletterige maar klinkerloze woorden zoals rrrt? |
Zie de spelregels waar staat: Quote: | Niet toegestaan: Woorden zonder klinkerteken (met een aantal uitzonderingen, zie hieronder).
Uitzondering op de regel dat woorden zonder klinkerteken niet zijn toegestaan zijn woorden die 'tussenw.' als woordsoortvermelding hebben of waarbij een betekenisverklaring begint met 'klanknabootsing van': dus wel toegelaten zijn: br, brr, hm, ks, kst, mmm, pf, pst, rrrt, sst, zzz (Bron: Van Dale Scrabblewoordenlijst, 2e druk).https://www.jijbent.nl/spelregels/woordspel.php |  _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 89591 Woonplaats: Berkhout Leeftijd: 67 Geslacht: Vrouw |
|
Quote: | Grrrl = Samentrekking van het klanknabootsende grr + girl [meisje] |
Afgezien van het feit dat klinkerloze woorden behalve de uitzonderingen die hierboven genoemd staan niet zijn toegestaan, zijn samentrekkingen ook niet toegestaan. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
vitamientje schreef: | Ik hoopte eigenlijk dat Marianne wel een systeempje voor VD15 zou hebben om die opties er uit te vissen.............. Het zou bij woordenmix soms heel goed uitkomen. |
Sorry, geen systeempje om klinkerloze woorden uit de honderdduizenden woorden die in VD15 staan te vissen. _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Meeuwie  Supervip Geregistreerd op: 6-11-2011 Totaal berichten: 198 Geslacht: Onbekend |
|
Maar zandweggetje gewoon toegestaan terwijl er geen klinkers in zitten... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
Meeuwie schreef: | Maar zandweggetje gewoon toegestaan terwijl er geen klinkers in zitten... |  _________________ Veel , maar vooral .... heel veel plezier |
|
Naar boven |
|
 |
 |
oma-aafie
Geregistreerd op: 5-4-2005 Totaal berichten: 1669 Geslacht: Onbekend |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Marianne  Superadmin
|
Naar boven |
|
 |
 |
PrissyDuss Geregistreerd op: 16-11-2018 Totaal berichten: 285 Geslacht: Onbekend |
|
Hoi Marianne, wat betekenen de sterretjes achter iemands naam, ik zie verschillende sterretjes, licht en donker? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|