FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vitamientjeOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 348
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 17:20    Onderwerp: Winnen............... Reageer met quote

Tja, zo kan het ook: er zijn 3 lege vakken. Tegenstander heeft 4 azen op stock gelegd, maar legt er niet n in het spel. Gaat zelf verder met dat ene rijtje, of wacht tot de trekstapel op is. (Niet) leuk! Sad Zal wel speltaktiek heten. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
kevin.vdsOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 43
Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn 12 azen in het spel...
Naar boven
vitamientjeOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

kevin.vds schreef:
Er zijn 12 azen in het spel...

Jaaa???? Nadat een aantal rijtjes al is weggespeeld? Waarbij ook het nodige aantal koningen is gebruikt? Ik per beurt slechts n nieuwe kaart krijg, en mocht dat toch een aas of koning zijn ik daarmee nooit mijn weg te spelen boer zal kunnen bereiken? In tegendeel, ik mijn tegenspeler daarmee alleen maar in de kaart zal spelen?
Mijn onderbuikgevoel omtrent kansberekening zegt dat zijn/haar slagingskans om te winnen met deze speltactiek 99% is.
De spelregels mogen wat mij betreft ietwat stringenter zijn. (b.v. al gespeelde stapels opnieuw in het spel brengen, 1 of 2x, zoals dat ook bij Skip-bo gebeurt waar het zelfs doorgaat tot iemand zijn stapel echt leeggespeeld heeft).
Naar boven
kevin.vdsOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 43
Leeftijd: 30
Belgium
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb je wel gelijk natuurlijk ..
Speel ondertussen ook zo omdat er te velen kaarten achter houden (wat deels ook de bedoeling is dat je voor jezelf speelt) maar als het te lang duurd leg ik wel een kaart om het spel terug wat op gang te krijgen. Maar dat doen de meesten niet natuurlijk...
Maar nog meer kaarten.. Vrees dat een spel dan te lang kan gaan duren... Enige tactiek is ook zo spelen... Ook al neemt het wat Fun weg...
Naar boven
vitamientjeOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

kevin.vds schreef:
Daar heb je wel gelijk natuurlijk ..
Speel ondertussen ook zo omdat er te velen kaarten achter houden (wat deels ook de bedoeling is dat je voor jezelf speelt) maar als het te lang duurd leg ik wel een kaart om het spel terug wat op gang te krijgen. Maar dat doen de meesten niet natuurlijk...
Maar nog meer kaarten.. Vrees dat een spel dan te lang kan gaan duren... Enige tactiek is ook zo spelen... Ook al neemt het wat Fun weg...

Nee, niet mr kaarten, maar slechts opnieuw reeds gebruikte kaarten in het spel brengen. Al is het maar n keer: de azen en koningen komen dan terug, en bovengenoemde tactiek zal niet meer op deze manier werken.
Naar boven
JST.
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap de frustratie, maar het is een deel van het spel (met de gebruikte regels van jijbent). Niet dat ik dit steeds toe pas maar naar het einde van het spel als ik voor sta gebruik ik dit even goed.

het is een onderdeel en er is niets mis mee.
Naar boven
vitamientjeOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

JST. schreef:
ik snap de frustratie, maar het is een deel van het spel (met de gebruikte regels van jijbent). Niet dat ik dit steeds toe pas maar naar het einde van het spel als ik voor sta gebruik ik dit even goed.

Je snapt de frustratie maar er is niets mis met dit onderdeel van het spel. Je snapt het dus net.
Voor mij is spelen plezier hebben in het spel, en niet bungelen in de strop die iemand om mijn hals heeft geworpen en er een wurgpartij van maakt.
Als jij zo je overwinningen behaalt en daar ook nog trots op bent en van kan genieten zul je wel lekker slapen. Slaap lekker dan en geniet nog lang na.
Naar boven
JST.
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

vitamientje schreef:
JST. schreef:

Je snapt de frustratie maar er is niets mis met dit onderdeel van het spel. Je snapt het dus net.
Voor mij is spelen plezier hebben in het spel, en niet bungelen in de strop die iemand om mijn hals heeft geworpen en er een wurgpartij van maakt.
Als jij zo je overwinningen behaalt en daar ook nog trots op bent en van kan genieten zul je wel lekker slapen. Slaap lekker dan en geniet nog lang na.

Beetje aanvallend vind je niet?
ik wil enkel duidelijk maken dat het een deel van het spel is , een tactisch onderdeel net zoals je met schaken bepaalde openingen hebt, of mogen deze ook niet gebruikt worden?
Naar boven
vitamientjeOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

JST. schreef:
vitamientje schreef:
JST. schreef:

ik wil enkel duidelijk maken dat het een deel van het spel is , een tactisch onderdeel net zoals je met schaken bepaalde openingen hebt, of mogen deze ook niet gebruikt worden?

Ja, en eigenlijk ook sorry. Je maakte me boos omdat je mijn tekst niet goed gelezen hebt. Het verlammen van een speler is niet leuk, en kan met een simpele aanpassing van de spelregels voorkomen worden zodat tw spelers plezier aan een spel kunnen beleven.
Het bijna afgelopen zijn van een spel is dan behoorlijk onvoorspelbaar, en voorkomt een wurgende tactiek.
Maar als het zo blijft dan is dat maar zo. In ieder geval kan en wl ik niet op die manier spelen. Dan kies wel wel n van de andere spelletjes. Peace
Naar boven
JST.
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

vitamientje schreef:
JST. schreef:
vitamientje schreef:
JST. schreef:

Ja, en eigenlijk ook sorry. Je maakte me boos omdat je mijn tekst niet goed gelezen hebt. Het verlammen van een speler is niet leuk, en kan met een simpele aanpassing van de spelregels voorkomen worden zodat tw spelers plezier aan een spel kunnen beleven.
Het bijna afgelopen zijn van een spel is dan behoorlijk onvoorspelbaar, en voorkomt een wurgende tactiek.
Maar als het zo blijft dan is dat maar zo. In ieder geval kan en wl ik niet op die manier spelen. Dan kies wel wel n van de andere spelletjes. Peace

Daar heb ik alle begrip voor, ook voor je mening en die heeft zeker zijn nut.
misschien is die aanpassing ook nodig maar dan zal er een ander tactiek zich voordoen, je kan niet blijvend vermijden dat er een manier gevonden wordt om iemand lam te leggen.
Naar boven
p1973Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 139
Leeftijd: 45
Uk
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dit kan met alle kaarten. Er is niet speciaals aan een aas.
Je kun bijvoorbeeld alle tienen vasthouden. Dan wordt het moeilijk boeren.
Naar boven
vitamientjeOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

p1973 schreef:
Dit kan met alle kaarten. Er is niet speciaals aan een aas.
Je kun bijvoorbeeld alle tienen vasthouden. Dan wordt het moeilijk boeren.

Daar heb je helemaal gelijk in. Je hebt echter mijn punt gemist.
Naar boven
HrqlsOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 85
Leeftijd: 45
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

als je weet welke kaar hij op zit te wachten kan je ook zijn stapel alvast afmaken tot voorbij zijn kaart .. dan moet hij wel een aas in het spel brengen om het spel weer richting zijn kaart te brengen

ook door zelf zoveel mogelijk handkaarten uit te spelen krijg je meer nieuwe kaarten van de stapel en heb je dus een grotere kans om zelf een aas of koning te krijgen zodat jij weer aan de beurt bent
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 857
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 3:49    Onderwerp: Reageer met quote

vitamientje schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in. Je hebt echter mijn punt gemist.

Nee hoor, je zit nu zelf in een 'wurg'positie. Jammer dan, heb je die mogelijkheid zelf nog nooit gehad om je tegenstander in te plaatsen? Ik wel, en ja helaas, ik zit nu ook eens vast. Verlammen van een speler is niet leuk? Tuurlijk wel je speelt vooral om te winnen, maar het is ook leuk om te zien hoe je tegenspeler er probeert uit te komen. Wees eerlijk, als jij degene bent die de kans heeft om het te doen (in een toernooi?) doe je het ook.
Riddle
Vip
Vip
Leeftijd: 41
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap de frustratie wel, een spel moet leuk zijn en beide moeten gewoon spelen en niet iemand in een positie zetten waarin die niks meer kan, dat ontneemt de lol ervan, vind ik tenminste.
Natuurlijk speel je om te winnen maar gewoon normaal spelen en je kaarten leggen lijkt mij leuker en eerlijker winnen.

Maar dat is mijn bescheiden mening
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: