Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9940
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2015 16:05    Onderwerp: Spellen controleren op computer gebruik Reageer met quote

Op dit moment hebben we niet meer de mensen om spellen te controleren op computer gebruik terwijl er soms wel meldingen zijn of verdachte spellen.

Zijn er mensen die in een groepje van 2-3 af en toe spellen willen controleren en die de beschikking hebben over de juiste programma's en weten hoe dit te checken?

Laat het ons weten!
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 363
Leeftijd: 30
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2015 18:42    Onderwerp: . Reageer met quote

Hi Bram,

Het is niet makkelijk te controleren, zelfs bij bordschaak wordt het een steeds groter probleem.

Als je alleen naar de zetten kijkt heeft vooral Kenneth Regan dit wetenschappelijk het best ontwikkeld. Hij vergelijkt de zetten met verschillende engines en kijkt dan naar de overeenkomst met de engine. Ook rekent hij de partijprestatierating uit.

Als Grootmeester kan ik het niveau van mijn tegenstander wel redelijk goed inschatten. Als je dit niveau vergelijkt met hun KNSB/FIDE-rating is het verdacht als dit een groot verschil is.

Het blijft lastig te bewijzen maar als je dit echt serieus wilt gaan nemen, gaan niet veel spelers uit de top 10 het overleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2015 9:41    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

Twaburov schreef:
Het blijft lastig te bewijzen maar als je dit echt serieus wilt gaan nemen, gaan niet veel spelers uit de top 10 het overleven.

Ja het is lastig, maar vooral voor de kampioenschappen zou het goed zijn dat we het checken.
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2015 19:45    Onderwerp: . Reageer met quote

Om te beginnen heb je dan wel de identiteit en FIDE/KNSB rating nodig van de deelnemers, anders is de vergelijking lastig te maken. Is dit haalbaar?
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 10:50    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

Twaburov schreef:
Om te beginnen heb je dan wel de identiteit en FIDE/KNSB rating nodig van de deelnemers, anders is de vergelijking lastig te maken. Is dit haalbaar?

Daar kunnen we om vragen, als ze dat niet willen geven is het zowieso al verdacht als b.v. iemand alles wint.
simplythebest77Offline
Totaal berichten: 1072
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 11:51    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

bram schreef:
Twaburov schreef:

Daar kunnen we om vragen, als ze dat niet willen geven is het zowieso al verdacht als b.v. iemand alles wint.

Mission impossible als je het zorgvuldig en consequent wil doen !

En wie controleert de "Grootmeesters" op computergebruik ? Het hebben van een FIDE/KNSB rating geeft geen enkele garantie dat er geen "computer" wordt gebruikt.

Wie contoleert de ware identiteit van iemand ?

Laatst aangepast door simplythebest77 op Wo Sep 09, 2015 15:33, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 775
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Het lastige is dat mensen hier een hogere rating hebben dan in real live. Heb ik zelf ook. Maar dat komt omdat de sterkte van de spelers hier anders is. Niet omdat ik anders speel.

Ik denk dat we Twaburov rustig kunnen vertrouwen. Op deze site staat niets op het spel voor hem en je mag er rustig van uitgaan dat zijn schaakkennis en -vaardigheden ver boven die van de andere liggen. Anders ben je geen grootmeester.

Persoonlijk denk ik dat je als speler op deze site blij mag zijn als hij het wil doen. Hij kan ook in spellen met degene die hij eventueel verdacht spelen om zijn gedachten te controleren. Dat is een win-win. Gratis schaakles.

Bovendien hoort er altijd hoor en wederhoor plaats te vinden. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de laatste zet waarmee Charlois Europoort dit jaar landskampioen is gewonnen ook had gezet. Al erken ik ruiterlijk dat ik de twintig voorgaande zetten die tot de stelling hebben geleid vermoedelijk niet had gezet.

Kortom laten we blij zijn met wat we hebben.

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 18:45    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

simplythebest77 schreef:
Het hebben van een FIDE/KNSB rating geeft geen enkele garantie dat er geen "computer" wordt gebruikt.

Er is volgens mij in het verleden wel eens een vraagteken gezet bij het veelvuldig wc-bezoek van een speler tijdens een partij, maar ik ga er toch van uit dat toernooien/partijen die meetellen voor een FIDE/KNSB rating een betere garantie bieden dan een willekeurig partijtje op internet.
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 19:38    Onderwerp: . Reageer met quote

Misschien dat ik kan helpen maar ik ben wel benieuwd naar je verwachtingen. Helemaal uitbannen zal niet gaan, maar de spelers schrik aanjagen en enkele overduidelijke gevallen eruit pikken zal wel lukken.

Maar een lastige eerste stap is al om achter de identiteit en rating te komen van de top 10.

Op ICCF(correspondentieschaak) hebben ze uiteindelijk maar toegegeven en computergebruik toegestaan.
Naar boven
simplythebest77Offline
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 21:03    Onderwerp: Re: . Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
simplythebest77 schreef:
Het hebben van een FIDE/KNSB rating geeft geen enkele garantie dat er geen "computer" wordt gebruikt.

Er is volgens mij in het verleden wel eens een vraagteken gezet bij het veelvuldig wc-bezoek van een speler tijdens een partij, maar ik ga er toch van uit dat toernooien/partijen die meetellen voor een FIDE/KNSB rating een betere garantie bieden dan een willekeurig partijtje op internet.

Het gaat natuurlijk om het gebruik op Jijbent en daar heeft iedereen dezelfde mogelijkheden om foute en/of goede dingen te doen, ook iemand die een Fide/Knsb rating heeft.
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 21:24    Onderwerp: . Reageer met quote

Het gaat er niet om of je een rating hebt, maar hoe hoog die is. En wat het verschil is met die RATING en het speelNIVEAU op jijbent. Iemand die 1500 KNSB heeft kan hier niet als een Grootmeester spelen, dat is hoogst verdacht.
Naar boven
simplythebest77Offline
BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2015 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Akkoord, maar dat wil niet zeggen dat de mensen met een hoge KNSB rating op Jijbent niet ook "vals" spelen.

Overigens ga er maar vanuit dat elke gevorderde schaker een analyseprogramma heeft. Het is dus ook geen zwart/wit verhaal.

Overigens(2), we hebben het hier nu alleen nog maar over schaken ..
Naar boven
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 775
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2015 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

simplythebest77 schreef:
Akkoord, maar dat wil niet zeggen dat de mensen met een hoge KNSB rating op Jijbent niet ook "vals" spelen.

Overigens ga er maar vanuit dat elke gevorderde schaker een analyseprogramma heeft. Het is dus ook geen zwart/wit verhaal.

Je weet toch dat ik vals speel bij Dobbelspel?
Ik gooi altijd enen.

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
simplythebest77Offline
BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2015 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

RAKok schreef:
simplythebest77 schreef:

Je weet toch dat ik vals speel bij Dobbelspel?
Ik gooi altijd enen.

Altijd enen bij Dobbelspel wijst eerder in de richting van de Random Generator Razz .

De CIE zal dus ook valse Rakok-achtige meldingen op geloofwaardigheid moeten kunnen toetsen.. Laughing
Naar boven
jr212
BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2015 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Héél moeilijk te controleren.
Ik krijg meldingen van mensen die zelfs admins verdenken(eigenlijk beschuldigen)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: