Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Okt 21, 2014 16:00    Onderwerp: dorp bezetten met beiden 1 pagode Reageer met quote

Ik vraag me het volgende af: wie krijgt het dorp als je door een zet ervoor zorgt dat meteen 1 pagode van jezelf alsook 1 pagode van je tegenstander aan een dorp grenst (of allebei met een dubbele)?

Neem bijvoorbeeld onderstaand spel na zet 21 van wit (zwart aan zet):
http://www.jijbent.nl/qin/showusergame.php?gamenumber=18170016&turnnumber=41

Hier is nu de mogelijkheid om een blauw-rode tegel te plaatsen op a12 en b12. Als ik dat als zwart zou doen krijg ik dus 1 pagode aan het dorp linksonder, maar mijn tegenstander dus ook een witte pagode. Niemand heeft dan een meerderheid, aangezien het om de pagodes gaat en niet de grootte van het gebied. Wie krijgt het dorp? Of wordt er nog geen eigenaar toegekend? Aangezien het niet uitmaakt normaal gesproken wie de zet doet, lijkt me dat er geen eigenaar bepaald kan worden.

Ik had helaas geen blauw-rode tegel om te testen, en heb deze situatie nog nooit gehad volgens mij. Maar ik vraag het me hierdoor wel af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
ahuibersOffline
Totaal berichten: 43
Leeftijd: 35
BerichtGeplaatst: Di Okt 21, 2014 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik het wel een keer gehad, en meen me te herinneren dat ik de zet niet kon uitvoeren... Weet het niet voor 100 procent zeker.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2014 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het ook niet 100% zeker meer, maar ik denk dat de zet dan niet mogelijk is. Maar het zou ook maar zo kunnen zijn dat ik deze situatie niet heb ingebouwd of getest!
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
BerichtGeplaatst: Do Okt 23, 2014 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

We (ahuibers en ik) hebben het even uitgetest. Je kunt de tegel leggen, maar er wordt geen eigenaar toegekend.
Is eigenlijk ook het meest logisch, maar wel goed om het zeker te weten nu Very Happy
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Okt 24, 2014 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
We (ahuibers en ik) hebben het even uitgetest. Je kunt de tegel leggen, maar er wordt geen eigenaar toegekend.
Is eigenlijk ook het meest logisch, maar wel goed om het zeker te weten nu Very Happy

Gelukkig Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: