Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lexos
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2014 12:19    Onderwerp: toernooien Reageer met quote

Ik weet niet of ik hier goed zit maar post het toch. Ik kon ook niet vinden of het ooit al is gepost.
Het volraken van toernooien kan volgens mij sneller door NIET het aantal spelers te laten zien hoeveel er in een toernooi zitten. Ik merk ook aan mijzelf dat als ik een toernooi wil starten dat ik toch nog maar even wacht omdat er niet genoeg inzitten en soms doe ik ook niet mee omdat teveel goede spelers inzitten. Ik weet bijna zeker dat heel heel veel spelers zo over denken. Toernooien raken sneller vol en het is wat eerlijker verdeeld omdat er minder goede spelers in 1 toernooi komen te zitten.

Punt 2: Misschien is het leuker om een aparte toernooi tpr/rating te maken. Zo stimuleer je mensen om meer toernooien te laten spelen.
Ik denk dat dat de toernooien veel sneller vol komen te zitten.
Wat denken jullie hiervan.
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2014 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Top idee! thumb up

(punt 2 niet mee eens)

Dancing Doe ook eens mee aan een stratego toernooi! Dancing
Stratego toernooi informatie:winner www.strategobond.nl bier
Real-time gratis oefenen zonder downloads:Think www.gravon.net Think
Ranking en toernooi uitslagen: zilver www.kleier.net goud
Nu ook de Stratego-Barrage ranking via het Kleier menu! Cool

Laatst aangepast door ruben87 op Zo Mei 04, 2014 17:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
anymous
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 4:35    Onderwerp: Reageer met quote

nog meer varianten van toernooien vind ik geen goed idee.

ik vind het wel een goed idee om de namen van de ingeschreven spelers niet te laten zien, ik betrap mezelf hier ook wel eens op. dat ik kijk naar de spelers die zich al ingeschreven hebben en dan kijk ik vooral naar de rating van deze spelers.

ik denk niet dat het NIET laten zien van de hoeveelheid spelers enige effect zal hebben op de inschrijfsnelheid.... maar de proef op de som nemen kan altijd lijkt me Very Happy
Naar boven
funplayer
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2014 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor systeem je ook bedenkt het zit hem in de langzame spelers .
Die houden de toernooien op .
Voor al als het om plek 2 en 3 gaat ,wel of geen ronde verder.
Als je zelf uitgespeeld bent kun weer een toernooi in schrijven als die langzame speler ook klaar ,uit ervaring weet ik kan het soms wel 10 toernooien zijn wie ik niet kan starten, om dat ik moet wachten.
Dan nemen ze nog eens vakantie dagen op, je krijgt altijd 1 dag extra voor niks .

Om het sneller te laten lopen denk ik dat het beter is bedenktijd veranderen.
laat het net zoals nu maar ongeacht het aantal zetten op 1 dag er bij tot maximaal 6 dagen b.v je bedenktijd staat op 1dag je doet 5 zetten die dag je krijgt maar 1 dag terug ipv 5 dagen .
vakantie dagen van 30 dagen naar 20 ?? en maximaal 10 x aanvragen.

Zo kun eerder weer aan een toernooi deel nemen ,dus lopen de toernooien sneller
Naar boven
anymous
BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2014 3:50    Onderwerp: Reageer met quote

funplayer schreef:
Wat voor systeem je ook bedenkt het zit hem in de langzame spelers .
Die houden de toernooien op .
Voor al als het om plek 2 en 3 gaat ,wel of geen ronde verder.
Als je zelf uitgespeeld bent kun weer een toernooi in schrijven als die langzame speler ook klaar ,uit ervaring weet ik kan het soms wel 10 toernooien zijn wie ik niet kan starten, om dat ik moet wachten.
Dan nemen ze nog eens vakantie dagen op, je krijgt altijd 1 dag extra voor niks .

Om het sneller te laten lopen denk ik dat het beter is bedenktijd veranderen.
laat het net zoals nu maar ongeacht het aantal zetten op 1 dag er bij tot maximaal 6 dagen b.v je bedenktijd staat op 1dag je doet 5 zetten die dag je krijgt maar 1 dag terug ipv 5 dagen .
vakantie dagen van 30 dagen naar 20 ?? en maximaal 10 x aanvragen.

Zo kun eerder weer aan een toernooi deel nemen ,dus lopen de toernooien sneller

ja langzame spelers, die schrijven zich ook langzaam in rofl nee grapje!

ja als je de langzame spelers probleem wilt verhelpen dan moet je het aantal dagen van een toernooi minderen maar mensen weten dat ze op een turn-based site spelen...(nee dit is geen goed idee) wat ik wel een goed idee van je vind is dat je in een toernooispel in plaats van per zet een dag terug krijgt, maar een dag terug krijgt als je die dag zet!

maar dat was niet het probleem van lexos, hij kijkt naar de spelers lijst en ziet dan... dat zijn sterke spelers (die gaan het toernooi waarschijnlijk met gemak winnen) dus hij schrijft zich niet in omdat hij ook wel eens een vollere prijzenkast wil hebben... en zo zullen meer spelers dat hebben Rolling Eyes
en daardoor raken sommige toernooien niet vol
Naar boven
lexos
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2014 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de toernooien sneller vol zitten. Dus dan heb je uiteindelijk ook minder last van die langzame spelers.
Naar boven
RagnarokOffline
Totaal berichten: 3
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2014 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Met punt 1 ben ik het zeker eens.
Ikzelf kijk daar helaas ook te vaak naar en als er een groot aantal topspelers in het damtoernooi zit dan wacht ik ook.

Punt 2 is een leuke optie maar ik denk dat het weinig nut heeft / vee verschilt qua normale rating.

Qua langzamere spelers.. het is en blijft een turnbased spel, niet iedereen kan elke dag (meerdere) zetten doen.
Enige optie is dat je een 2de toernooitype erbij doet. Waarbij je per 3-5(?) zetten er 1 dag bedenktijd bijkrijgt. (turbo-toernooitje)
Maar dat levert ook weer problemen op, wat iemand al eens aangaf, dat mensen dan tot vlak voor middernacht wachten met zetten zodat de ander geen dag erbij kan krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
WiebelWesOffline
Totaal berichten: 59
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2014 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ragnarok schreef:
Qua langzamere spelers.. het is en blijft een turnbased spel, niet iedereen kan elke dag (meerdere) zetten doen.
Enige optie is dat je een 2de toernooitype erbij doet. Waarbij je per 3-5(?) zetten er 1 dag bedenktijd bijkrijgt. (turbo-toernooitje)
Maar dat levert ook weer problemen op, wat iemand al eens aangaf, dat mensen dan tot vlak voor middernacht wachten met zetten zodat de ander geen dag erbij kan krijgen.

EN je krijgt een tweedeling want ongetwijfeld zullen er best aardig wat mensen zijn die veel (of alleen) snelle toernooien zullen gaan spelen.
En anderen die dat niet kunnen en/of willen.
Zou een club in een club worden, denk ik.
Naar boven
GiolantaOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 94
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat die snelle toernooien niet mogelijk zijn, maar ik zou er echt een groot voorstander van zijn.
Sommige toernooien duren en duren maar. Vaak geef ik gewoon op omdat ze me irriteren.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Giolanta schreef:
Vaak geef ik gewoon op omdat ze me irriteren.

En dat irriteert anderen weer.
Naar boven
Wilm
BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2014 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, vooral met woordspel!! Wink
Naar boven
rick48
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2014 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben slechts heel kort op deze site en interresseer mij enkel in schaken en voornamelijk 960.. ik speel veel op een andere site maar de traagheid hier is ook mij een doorn in het oog en met name in toernooien.. als ik zie dat anderen niet inschrijven omdat er reeds hogere ratings zijn???? als ik in oude toernooien zie dat het toernooi ( terwijl het al bezig is) nog 166!!!!!! dagen gaat duren voor het klaar is??? daar heb ik geen geduld voor.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: