Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
bram schreef: | De spelregels zijn voor dubbele uitleg vatbaar idd. Ik zal de auteur even vragen. |
Auteur gevraagd, maar na nalezen van de engelse spelregels, dan zijn deze duidelijker en mag je dus 2 kleineprovincies van jezelf gewoon samenvoegen. Ik ga dat aanpassen en ook de spelregels. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
de-ik--ki-ed  Vip
Geregistreerd op: 1-9-2005 Totaal berichten: 418 Geslacht: Man |
|
Duidelijk. Dank voor het navragen  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
W84Me2Win  Vip
Geregistreerd op: 20-4-2005 Totaal berichten: 157 Geslacht: Man |
|
Dan heb ik ook nog een vraagje: is het mogelijk om twee grote gebieden van jezelf, met dubbele pagode erin, samen te voegen? (Of eigenlijk van de ander dan, want die verliest dan een van de twee dubbele pagodes.)
Die dubbele pagodes hebben een beschermende eigenschap, maar vooral om niet door de tegenstander overgenomen te kunnen worden. Ik weet niet of dat hiervoor opgaat.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het is wel handig om te weten of het mogelijk is. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
W84Me2Win schreef: | Dan heb ik ook nog een vraagje: is het mogelijk om twee grote gebieden van jezelf, met dubbele pagode erin, samen te voegen? (Of eigenlijk van de ander dan, want die verliest dan een van de twee dubbele pagodes.)
Die dubbele pagodes hebben een beschermende eigenschap, maar vooral om niet door de tegenstander overgenomen te kunnen worden. Ik weet niet of dat hiervoor opgaat.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het is wel handig om te weten of het mogelijk is. |
Nee dat mag nooit! _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
LeoNL Vip
Woonplaats: 's-Hertogenbosch Leeftijd: 10 Geslacht: Man |
|
bram schreef: | W84Me2Win schreef: | Dan heb ik ook nog een vraagje: is het mogelijk om twee grote gebieden van jezelf, met dubbele pagode erin, samen te voegen? (Of eigenlijk van de ander dan, want die verliest dan een van de twee dubbele pagodes.)
Die dubbele pagodes hebben een beschermende eigenschap, maar vooral om niet door de tegenstander overgenomen te kunnen worden. Ik weet niet of dat hiervoor opgaat.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het is wel handig om te weten of het mogelijk is. |
Nee dat mag nooit! |
Is het dan wel toegestaan dat je een grote groep van je tegenstander (met een dubbele pagode) samenvoegt met een kleine groep van je tegenstander (met 1 pagode) zodat hij een pagode kwijtraakt?
Ik dacht van niet maar in spel http://www.jijbent.nl/qin/play.php?gamenumber=17020740 doet mijn tegenstander (op zet 15) dat wel.
Op zich heb ik er geen moeite mee als dit wel zou mogen, ik moet dan alleen mijn speelwijze iets aanpassen. Maar in de spelregels zie ik in ieder geval niet staan of dit wel of niet mag. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Groeneveld  Vip
Geregistreerd op: 3-6-2003 Totaal berichten: 3356 Leeftijd: 59 Geslacht: Man |
|
[quote="bram"]ja dat mag |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
[quote="Groeneveld"] bram schreef: | ja dat mag |
 |
Dutchoak  Vip Geregistreerd op: 13-4-2005 Totaal berichten: 69 Geslacht: Onbekend |
|
Mijn tegenstander Mave (spel 17132090) heeft mijn twee provincies van 3 veroverd door die te verbinden met een provincie van 5. Ik begreep uit de regels dat deze zet niet kon, omdat ik meer gebieden, namelijk 6, onder controle had. Of interpreteer ik de regel hierover verkeerd?[/url][/code] |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vinnie |
|
Dat interpreteer je verkeerd denk ik.
"De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie "
Zou je inderdaad kunnen opvatten hoe jij het doet, maar deze zin gaat over het samenvoegen van exact 2 gebieden.
Aan het einde van de alinea staat deze zin die volgens mij vrij specifiek jouw situatie omschrijft:
"Het is wel toegestaan dat een grote provincie 1 of meer andere provincies die kleiner zijn dan vijf velden overneemt. " |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Dutchoak  Vip Geregistreerd op: 13-4-2005 Totaal berichten: 69 Geslacht: Onbekend |
|
Vinnie schreef: | Dat interpreteer je verkeerd denk ik.
"De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie "
Zou je inderdaad kunnen opvatten hoe jij het doet, maar deze zin gaat over het samenvoegen van exact 2 gebieden.
Aan het einde van de alinea staat deze zin die volgens mij vrij specifiek jouw situatie omschrijft:
"Het is wel toegestaan dat een grote provincie 1 of meer andere provincies die kleiner zijn dan vijf velden overneemt. " |
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar zelf had ik die laatste zin zo begrepen dat ook dan nog geldt dat je de meerderheid van de provincievelden moet bezitten in het samen te voegen gebied. Misschien kunnen de regels op dit punt dan nog iets worden verduidelijkt, om een foute interpretatie te voorkomen. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|