Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9941
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
De spelregels zijn voor dubbele uitleg vatbaar idd. Ik zal de auteur even vragen.

Auteur gevraagd, maar na nalezen van de engelse spelregels, dan zijn deze duidelijker en mag je dus 2 kleineprovincies van jezelf gewoon samenvoegen. Ik ga dat aanpassen en ook de spelregels.
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 404
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk. Dank voor het navragen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
W84Me2WinOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 156
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dan heb ik ook nog een vraagje: is het mogelijk om twee grote gebieden van jezelf, met dubbele pagode erin, samen te voegen? (Of eigenlijk van de ander dan, want die verliest dan een van de twee dubbele pagodes.)

Die dubbele pagodes hebben een beschermende eigenschap, maar vooral om niet door de tegenstander overgenomen te kunnen worden. Ik weet niet of dat hiervoor opgaat.

Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het is wel handig om te weten of het mogelijk is.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
Dan heb ik ook nog een vraagje: is het mogelijk om twee grote gebieden van jezelf, met dubbele pagode erin, samen te voegen? (Of eigenlijk van de ander dan, want die verliest dan een van de twee dubbele pagodes.)

Die dubbele pagodes hebben een beschermende eigenschap, maar vooral om niet door de tegenstander overgenomen te kunnen worden. Ik weet niet of dat hiervoor opgaat.

Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het is wel handig om te weten of het mogelijk is.

Nee dat mag nooit!
LeoNL
Vip
Vip

Leeftijd: 9
Malawi
BerichtGeplaatst: Zo Nov 24, 2013 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
W84Me2Win schreef:

Nee dat mag nooit!

Is het dan wel toegestaan dat je een grote groep van je tegenstander (met een dubbele pagode) samenvoegt met een kleine groep van je tegenstander (met 1 pagode) zodat hij een pagode kwijtraakt?

Ik dacht van niet maar in spel http://www.jijbent.nl/qin/play.php?gamenumber=17020740 doet mijn tegenstander (op zet 15) dat wel.

Op zich heb ik er geen moeite mee als dit wel zou mogen, ik moet dan alleen mijn speelwijze iets aanpassen. Maar in de spelregels zie ik in ieder geval niet staan of dit wel of niet mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2013 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat mag!
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2013 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="bram"]ja dat mag![/quote

Vind de regels hierovernog steeds
Onduidelijk
Blijkt wel uit de vele vragen
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2013 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Groeneveld"]
bram schreef:
ja dat mag![/quote

Vind de regels hierovernog steeds
Onduidelijk
Blijkt wel uit de vele vragen

Nee hoor is gewoon duidelijk.
DutchoakOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 68
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn tegenstander Mave (spel 17132090) heeft mijn twee provincies van 3 veroverd door die te verbinden met een provincie van 5. Ik begreep uit de regels dat deze zet niet kon, omdat ik meer gebieden, namelijk 6, onder controle had. Of interpreteer ik de regel hierover verkeerd?[/url][/code]
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat interpreteer je verkeerd denk ik.

"De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie "

Zou je inderdaad kunnen opvatten hoe jij het doet, maar deze zin gaat over het samenvoegen van exact 2 gebieden.

Aan het einde van de alinea staat deze zin die volgens mij vrij specifiek jouw situatie omschrijft:

"Het is wel toegestaan dat een grote provincie 1 of meer andere provincies die kleiner zijn dan vijf velden overneemt. "
Naar boven
DutchoakOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 68
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Dat interpreteer je verkeerd denk ik.

"De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie "

Zou je inderdaad kunnen opvatten hoe jij het doet, maar deze zin gaat over het samenvoegen van exact 2 gebieden.

Aan het einde van de alinea staat deze zin die volgens mij vrij specifiek jouw situatie omschrijft:

"Het is wel toegestaan dat een grote provincie 1 of meer andere provincies die kleiner zijn dan vijf velden overneemt. "

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar zelf had ik die laatste zin zo begrepen dat ook dan nog geldt dat je de meerderheid van de provincievelden moet bezitten in het samen te voegen gebied. Misschien kunnen de regels op dit punt dan nog iets worden verduidelijkt, om een foute interpretatie te voorkomen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: