Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 1-9-2005
Totaal berichten: 404
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2013 23:15    Onderwerp: Gebieden samenvoegen Reageer met quote

In de spel regels staat dat je gebieden niet kan samen voegen als ze even groot zijn, omdat dan niet duidelijk zou zijn wie de eigenaar zou zijn. Dit laatste suggereert dat het samenvoegen van twee gebieden van je eigen gebieden (van dezelfde kleur) wel toegestaan zou moeten zijn. Immers je wordt zelf sowieso de eigenaar. Klopt dit of is ook het samenvoegen van je eigen gebieden niet toegestaan?

EDIT: Nog een vraagje, is het ook toegestaan om drie of meer gebieden samen te voegen met een tegel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
W84Me2WinOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 20-4-2005
Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2013 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Aansluitend op de edit van de-ik--ki-ed heb ik de volgende vergelijkbare vraag:

In onderstaand spel heb ik de mogelijkheid om in één zet mijn gebiedje van 4 blauwe tegels te verbinden met zowel een gebied van 2 van de ander als een van 3 van de ander. Dus 3 losse gebiedjes wordt 1 groot gebied.

http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17002730&turnnumber=10

Wie krijgt het totale gebied? Wat is hier de regel? Telt die groep van 4 zwaarder omdat het de grootste is, of zou mijn tegenstander eigenlijk 5 tegels moeten hebben als maat.
Als ik de zet probeer lijkt het erop dat mijn 4 tegels gaan winnen, maar ik vraag me af wat de officiële regel hierbij is, omdat in de spelregels staat "De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie".

Ik wacht nog even met het definitief uitvoeren van de zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 8:54    Onderwerp: Re: Gebieden samenvoegen Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
In de spel regels staat dat je gebieden niet kan samen voegen als ze even groot zijn, omdat dan niet duidelijk zou zijn wie de eigenaar zou zijn. Dit laatste suggereert dat het samenvoegen van twee gebieden van je eigen gebieden (van dezelfde kleur) wel toegestaan zou moeten zijn. Immers je wordt zelf sowieso de eigenaar. Klopt dit of is ook het samenvoegen van je eigen gebieden niet toegestaan?


Nee dat suggereert het niet. Je mag ook niet 2 dezelfde van je zelf samenvoegen. Ik zal het voor de zekerheid toevoegen, maar op zich staat het er heel duidelijk.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 8:55    Onderwerp: Re: Gebieden samenvoegen Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
EDIT: Nog een vraagje, is het ook toegestaan om drie of meer gebieden samen te voegen met een tegel?


Ja, maar dat heb ik nog niet getest!
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
Aansluitend op de edit van de-ik--ki-ed heb ik de volgende vergelijkbare vraag:

In onderstaand spel heb ik de mogelijkheid om in één zet mijn gebiedje van 4 blauwe tegels te verbinden met zowel een gebied van 2 van de ander als een van 3 van de ander. Dus 3 losse gebiedjes wordt 1 groot gebied.

http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17002730&turnnumber=10

Wie krijgt het totale gebied? Wat is hier de regel? Telt die groep van 4 zwaarder omdat het de grootste is, of zou mijn tegenstander eigenlijk 5 tegels moeten hebben als maat.
Als ik de zet probeer lijkt het erop dat mijn 4 tegels gaan winnen, maar ik vraag me af wat de officiële regel hierbij is, omdat in de spelregels staat "De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie".

Ik wacht nog even met het definitief uitvoeren van de zet.

Stat heel duidelijk: degene met de meeste provincievelden, je tegenstander dus! Ik ga het spel even bekijken, want dit is een situatie die ik nog niet heb kunnen testen. Bedankt voor het laten staan.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
W84Me2Win schreef:
Aansluitend op de edit van de-ik--ki-ed heb ik de volgende vergelijkbare vraag:

In onderstaand spel heb ik de mogelijkheid om in één zet mijn gebiedje van 4 blauwe tegels te verbinden met zowel een gebied van 2 van de ander als een van 3 van de ander. Dus 3 losse gebiedjes wordt 1 groot gebied.

http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17002730&turnnumber=10

Wie krijgt het totale gebied? Wat is hier de regel? Telt die groep van 4 zwaarder omdat het de grootste is, of zou mijn tegenstander eigenlijk 5 tegels moeten hebben als maat.
Als ik de zet probeer lijkt het erop dat mijn 4 tegels gaan winnen, maar ik vraag me af wat de officiële regel hierbij is, omdat in de spelregels staat "De speler die het totaal het grootste aantal provincievelden controleerde in de samen te voegen provincies, neemt bezit van deze nieuwe provincie".

Ik wacht nog even met het definitief uitvoeren van de zet.

Stat heel duidelijk: degene met de meeste provincievelden, je tegenstander dus! Ik ga het spel even bekijken, want dit is een situatie die ik nog niet heb kunnen testen. Bedankt voor het laten staan.


Deze bug is gefixed! Dank voor de duidelijke melding.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 1-9-2005
Totaal berichten: 404
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de snelle antwoorden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
W84Me2WinOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 20-4-2005
Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 13:52    Onderwerp: Re: Gebieden samenvoegen Reageer met quote

bram schreef:
Nee dat suggereert het niet. Je mag ook niet 2 dezelfde van je zelf samenvoegen. Ik zal het voor de zekerheid toevoegen, maar op zich staat het er heel duidelijk.


Ik kan wel 2 gebieden van 2 van mezelf samenvoegen nu, terwijl dat gisteren niet kon (via veld j6).

http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17002600&turnnumber=42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 13:59    Onderwerp: Re: Gebieden samenvoegen Reageer met quote

W84Me2Win schreef:
bram schreef:
Nee dat suggereert het niet. Je mag ook niet 2 dezelfde van je zelf samenvoegen. Ik zal het voor de zekerheid toevoegen, maar op zich staat het er heel duidelijk.


Ik kan wel 2 gebieden van 2 van mezelf samenvoegen nu, terwijl dat gisteren niet kon (via veld j6).

http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17002600&turnnumber=42


Laat spel even staan, dan kijk ik er eind van de middag na.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het gefixed is..
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
W84Me2WinOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 20-4-2005
Totaal berichten: 156
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is snel Very Happy Het is gefixt inderdaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 1-9-2005
Totaal berichten: 404
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2013 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nog maar een vraagje over samenvoegen.

In dit spel (http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17005392&turnnumber=33) wil ik graag een dubbele gele leggen op B1-B2, maar als ik dat doe, is het dan mogelijk voor mijn tegenstander om mijn provincie direct over te nemen met een dubbele gele tegel op B3-C3? (alle gebieden zijn namelijk even groot)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

de-ik--ki-ed schreef:
Nog maar een vraagje over samenvoegen.

In dit spel (http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17005392&turnnumber=33) wil ik graag een dubbele gele leggen op B1-B2, maar als ik dat doe, is het dan mogelijk voor mijn tegenstander om mijn provincie direct over te nemen met een dubbele gele tegel op B3-C3? (alle gebieden zijn namelijk even groot)


Ja. De gebieden zijn idd even groot, maar hij heeft duidelijk de meerderheid van 4 velden tegen 2 van jou.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 1-9-2005
Totaal berichten: 404
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
de-ik--ki-ed schreef:
Nog maar een vraagje over samenvoegen.

In dit spel (http://www.jijbent.nl/qin/show.php?gamenumber=17005392&turnnumber=33) wil ik graag een dubbele gele leggen op B1-B2, maar als ik dat doe, is het dan mogelijk voor mijn tegenstander om mijn provincie direct over te nemen met een dubbele gele tegel op B3-C3? (alle gebieden zijn namelijk even groot)


Ja. De gebieden zijn idd even groot, maar hij heeft duidelijk de meerderheid van 4 velden tegen 2 van jou.


Dat snap ik, maar dan zou je volgens diezelfde logica toch ook je eigen gebieden, die even groot zijn samen mogen voegen. Er is een duidelijke meerderheid van 4 tegen 0 dan.

Zoals het er nu staat mogen gebieden van dezelfde grootte nooit worden samengevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9941
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

De spelregels zijn voor dubbele uitleg vatbaar idd. Ik zal de auteur even vragen.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group