FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maraOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 106
Geslacht: Vrouw
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 0:39    Onderwerp: Geef nooit op Reageer met quote

In onderstaand spel hoefde zwart nog slechts 1 steen binnenhalen om te winnen.

121110987balk654321uit
131415161718balk192021222324uit

Backgammon spel (16627791)

Wit had echter het geluk die ene zwarte steen te kunnen slaan.

Dit resulteerde uiteindelijk in een winst voor wit.

121110987balk654321uit
131415161718balk192021222324uit

Backgammon spel (16627791)

Moraal van dit verhaal: geef nooit op!
bobbyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 119
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke combinatie van slim spel en geluk!

En voor de tegenstander een leuke les om met deze combinatie om te leren gaan.

Dit is wel 1 van de extreemste vormen om toch nog te verliezen, denk ik. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1301
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

bobby schreef:
Leuke combinatie van slim spel en geluk!

En voor de tegenstander een leuke les om met deze combinatie om te leren gaan.

Dit is wel 1 van de extreemste vormen om toch nog te verliezen, denk ik. Wink

Is inderdaad wel een heel extreme. Ik heb het wel eens gehad dat mijn laatste steen geslagen werd en dat ik die pas in het spel kon brengen toen mijn tegenstander nog een vier-tal stenen op plek 1+2 had staan.

Ik vraag me wel af wat je hier het slimme in dit spel vind, lijkt me echt puur geluk Laughing

En om nu te zeggen dat je nooit moet opgeven bij BG (bij TT is dit wel zo, daar gaat het nog extremer), want als spelers elkaar niet meer kunnen slaan komt het vaak genoeg voor dat een van beide zelfs theoretisch niet meer kan winnen. Dan mag je best opgeven (niet verplicht hoor) Rolling Eyes
Naar boven
bobbyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 119
BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2013 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

@hoofdpijn.

Op set 32 werd 20/24 gespeeld. De meesten spelen 20/20. Of er bewust gekozen is om met deze zet twee vakjes open te laten (slaanbaar te laten) weten we natuurlijk niet. Bij bewuste keuze zijn er twee kansen om eraf te worden gegooid (dat er maar 1 af kan maakt niet uit, in deze fase is dit de beste zet). Bij 20/20, wat de meesten doen is er 1 kans om eraf te worden gegooid. Als dat niet was gebeurd, die kans is groter...had zwart een grotere kans om te winnen.

Als zwart eroverheen had gegooid (19) had zwart waarschijnlijk gewonnen, en als zwart 1 van de 2 eraf had gegooid had wit wederom een kans om zwart eraf te gooien. Bij 20/20 had zwart de kans op 19/20 om snel weg te kunnen komen en dat was in die fase van het spel waarschijnlijk fataal geweest. We zullen het nooit weten haha.

Maar goed zoals gezegd, als de keuze bewust was, en laten we daar van uit gaan was deze tegenstrijdige zet zeer slim;).
En de rest was natuurlijk extreem geluk:D
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 09, 2016 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Tric-trac is echt een spelletje waar je nooit moet opgeven. En als je je tegenstander feliciteert dan zou je verplicht moet opgeven Laughing

Hier http://www.jijbent.nl/tric+trac/show.php?gamenumber=19863284 feliciteert mijn tegenstander me op zet 66. Ik heb dan nog 6 stenen op 1, 3 op 2 en 1 op 4; mijn tegenstander moet, op 2 na, al zijn stenen nog in het eind-vak brengen (score 196).
Op zet 96 is mijn tegenstander klaar, en heb ik nog 3 stenen op 1 staan Sad
Naar boven
phenomenonOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 10
BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2016 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

20105144 Check deze partij, ook winst met de tegenstander 1 steen
Naar boven
HrqlsOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 81
Leeftijd: 44
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2016 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

om dit soort geluk in te perken zouden de backgammon games vervangen kunnen worden door 5 game matches met verdubbelende dobbelsteen ?
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2253
Leeftijd: 43
Ireland
BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2016 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hrqls schreef:
om dit soort geluk in te perken zouden de backgammon games vervangen kunnen worden door 5 game matches met verdubbelende dobbelsteen ?

Een oneven aantal zal het nooit worden, omdat dan een speler meer keer het voordeel heeft om als eerste te mogen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail MSN Messenger 

Jobbei99Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 21
Leeftijd: 19
Gelderland
BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2016 21:00    Onderwerp: strategie Reageer met quote

Wat is in backgammon goede strategie ? En wie wilt met mij een potje strategisch baclgammon spelen ik heb het idee dat het veel op geluk aan komt
Naar boven
HrqlsOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2016 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wishmaster schreef:
Hrqls schreef:

Een oneven aantal zal het nooit worden, omdat dan een speler meer keer het voordeel heeft om als eerste te mogen.

de beginnende speler wordt bepaald door het gooien met de dobbelstenen

het toevoegen van de verdubbelende dobbelsteen zorgt er ook voor dat het aantal spellen minder kan worden (ook door gammons en backgammons)
maar om het nog eerlijker te laten zijn zouden ook matches van 21 punten kunnen worden toegevoegd
Naar boven
HrqlsOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2016 13:47    Onderwerp: Re: strategie Reageer met quote

Jobbei99 schreef:
Wat is in backgammon goede strategie ? En wie wilt met mij een potje strategisch baclgammon spelen ik heb het idee dat het veel op geluk aan komt

er zijn meerdere strategien: zo snel mogelijk rennen, een blokkade bouwen, en nog meer

ik ben zeker geen expert, maar nodig me maar eens uit voor wat spelletjes backgammon, dan kunnen we zien wat er gebeurt Smile
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2016 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hrqls schreef:
om dit soort geluk in te perken

Waarom zou het ingeperkt moeten worden ?
De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. Of dat nu een probleem is ... Confused
Naar boven
HrqlsOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2016 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

dat is waar .. persoonlijk heb ik er geen probleem mee (zoals te zien aan het aantal spellen met een zekere geluksfactor dat ik speel)

sommige spelers ergeren zich er echter wel eens aan, vooral ook doordat een mens geneigd is zich negatieve ervaringen langer te herinneren, dan positieve ervaringen, waardoor het lijkt alsof je altijd pech hebt Smile

zelfs zonder verdubbelende dobbelsteen is het nog steeds zeer goed mogelijk een positief saldo in de spellen met een zekere geluksfactor te halen .... je moet er gewoon genoeg spelen Smile
Naar boven
AnimaljOffline

Totaal berichten: 457
Leeftijd: 61
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2016 12:36    Onderwerp: Toernooisysteem backgammon Reageer met quote

Hrqls schreef:

Daar zijn reeds talloze andere sites voor, zowel realtime als turnbased. JijBent kiest ervoor om voor alle spellen min of meer hetzelfde systeem van puntentelling aan te houden, anders wordt het met zoveel verschillende spellen haast niet meer te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
mlabOffline
Totaal berichten: 11
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2016 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn indruk met BG is dat je zo'n 65/70 procent met je tactiek aan controle hebt (niet wetenschappelijk onderbouwd, eerder gevoelsmatig), de rest blijft afhankelijk van hoe de dobbels vallen. Een belangrijk aspect is dan nog dat een meer ervaren speler ook rekening zal houden met het 'onhandig/handig' vallen van de dobbels. Het betreffende spel wat Mara plaatste is daar een mooi en ultiem voorbeeld van.
Ik zie vaak zat minder ervaren spelers situaties opgeven van waaruit ze misschien nog hadden kunnen winnen, of het me moeilijk hadden kunnen maken.
Uiteindelijk denk ik dan ook dat de onderlinge winst/verlies-verhoudingen een grotendeels juist beeld geven van de verschillen in kwaliteit van spel cq ervaring.

En inderdaad, geef nooit op! Althans.. niet als er nog een theoretische kans is op winst.

Mooi spel toch, Backgammon.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: