Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jr212
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2012 7:32    Onderwerp: zogenaamd toernooi ophouden Reageer met quote

hoi,

gisteren ontving ik dit bericht
Quote:

Mijn beste,

Zou u alstublieft remise willen verklaren in uw kampioenschap spel voor het kampioenschap dammen 2012, aangezien u niet kunt winnen met 3 dammen tegen 1 dam van de tegenstander.
Op deze manier houdt u het toernooi op.

Alvast bedankt.

Voor zover ik weet kan je nog steeds winnen met 3 dammen tegen 1 dam.
Graag jullie meningen.

Jan

PS: Ik heb de naam van verzender weggelaten!
Naar boven
thePJ
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2012 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

kan je in principe niet winnen tenzij er grove fouten worden gemaakt, maar dat is niet te verwachten op een "bepaald" niveau
maar in de spelregels zal wel wat staan m.b.t. remise "verklaren"

opgezocht:
Remise regels
Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een enorme fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Officieel is het remise als:
beide spelers het overeenkomen (dit kan pas als er wederzijds 40 zetten zijn gedaan) en/of
na wederzijds zestien zetten (dus 16 zetten van wit en 16 zetten van zwart) in een stand van één dam tegen drie stukken waaronder een dam en/of .....
Naar boven
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2012 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

thePJ schreef:
kan je in principe niet winnen tenzij er grove fouten worden gemaakt, maar dat is niet te verwachten op een "bepaald" niveau
maar in de spelregels zal wel wat staan m.b.t. remise "verklaren"

opgezocht:
Remise regels
Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een enorme fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Officieel is het remise als:
beide spelers het overeenkomen (dit kan pas als er wederzijds 40 zetten zijn gedaan) en/of
na wederzijds zestien zetten (dus 16 zetten van wit en 16 zetten van zwart) in een stand van één dam tegen drie stukken waaronder een dam en/of .....

Waaronder tenminste één dam Smile

Deze ronde is overigens al beëindigd. Ik heb reeds gemeld dat er kan worden doorgezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
bram41966Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 249
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij hanteert jijbent andere regels en zou als er een situatie is onstaan van drie dammen tegen een dam , de partij binnen 25 zetten nadat die situatie is ontstaan de partij gewonnen moeten zijn door degenen met 3 dammen. lukt het niet om de partij binnen die 25 zetten te winnen dan is het reglementair remisie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HaagseDammerOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 764
Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

bram41966 schreef:
volgens mij hanteert jijbent andere regels en zou als er een situatie is onstaan van drie dammen tegen een dam , de partij binnen 25 zetten nadat die situatie is ontstaan de partij gewonnen moeten zijn door degenen met 3 dammen. lukt het niet om de partij binnen die 25 zetten te winnen dan is het reglementair remisie.

Uit de regels:

Remise regels
na wederzijds zestien zetten (dus 16 zetten van wit en 16 zetten van zwart) in een stand van één dam tegen drie stukken waaronder een dam en/of
na wederzijds vijf zetten in een stand van één dam tegen maximaal twee stukken waaronder een dam. (Als beide spelers bijvoorbeeld nog slechts één dam hebben, geldt dus de 5 zetten-regel.
na wederzijds 25 zetten, waarbij er niet wordt geslagen en er niet met een schijf wordt gezet.
na drie maal dezelfde stand op het bord, waarbij dezelfde speler aan zet is.

Als je tegenstander maar blijft doorspelen terwijl het volgens jou remise is, informeer je een admin van jijbent.nl. Die kan de partij dan remise verklaren, mits aan de bovenstaande regels is voldaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 
bram41966Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 249
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

dat lijkt me duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen: