Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2012 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
maar schaken en dammen is de laatste tijd echt uitgespeeld, de begin standen zijn altijd het zelfde

De partijen worden in de meeste gevallen niet in het beginspel beslist maar in het midden en eindspel. In deze fases worden de partijen pas intressant.
Naar boven
Yilan
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2012 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, nou snap ik ook de reden dat je van het 960-toernooi afhaakte, Wim. kan me de irritatie wel voorstellen. Zelf geen idee op wat voor schaal er met computerhulp wordt geschaakt- ben zelf ook niet echt in staat om dat onderscheid te maken- en ben sowieso niet echt een kanshebber op welk aansprekend resultaat dan ook, dus ga voor m'n eigen goeie humeur maar gewoon uit van het goede in den mensch.

Maarre... vind je het goed als ik je alsnog een spelletje toestuur? (gewoon voor de lol, dat ik poule 2 tenminste helemaal heb afgespeeld Wink )
Naar boven
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2012 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig zijn er een aantal mensen op deze site die nogal kennis hebben van vooral de schaak en damsport en die verdachte partijen kunnen analyseren en voor 90% kunnen aangeven of een partij is gespeeld met de bij ons bekende verboden hulpmiddelen.
Dit zestal inventariseerd deze partijen en zal dan na verloop van tijd een zwarte lijst van partijen aanbieden aan de Admins van deze site.
Dit is de enigste eerlijke manier om het probleem enigzins aan te pakken.
Mensen die ideeen hebben over dit onderwerp kunnen mij een PB-tje sturen.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

90% zekerheid is nogal weinig hoor om iemand aan de schandpaal te nagelen.
Naar boven
bobbyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 119
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het hiermee eens. 90 procent is welliswaar verdacht maar geen bewijs voor schuld.

Wellicht een optie om degene die verdacht wordt de kans te geven zich te verdedigen tegen Twaburov en/of Mave (geven aan ws de hoogtste FIDE-rating te hebben op jijbent) in een "live best of three"..met de klok.
Geef ze een treinkaartje of neem Mave en Twaburov op in de progcom en laat ze afreizen naar de verdachte speler. Als de verdachte speler weigert is daar vast een goede verklaring voor. En als ze akkoord gaan is er na afloop van de match(es) een resultaat waar we wat mee kunnen. Eventuele sancties bepaal je dan na afloop.

Ik ben maar een simpele schaker, maar ik weet dat je 99 van de 100 keer verliest van een schaker die echt beter is. Met geluk of door een grote fout kun je wellicht iets meer winnen, maar zelfs fouten zullen door de betere speler vaak worden goedgemaakt. Daarom denk ik dat bovengenoemde oplossing, mits praktisch haalbaar snel duidelijkheid zal geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Wellicht een optie om degene die verdacht wordt de kans te geven zich te verdedigen tegen Twaburov en/of Mave (geven aan ws de hoogtste FIDE-rating te hebben op jijbent) in een "live best of three"..met de klok.
Geef ze een treinkaartje of neem Mave en Twaburov op in de progcom en laat ze afreizen naar de verdachte speler. Als de verdachte speler weigert is daar vast een goede verklaring voor. En als ze akkoord gaan is er na afloop van de match(es) een resultaat waar we wat mee kunnen. Eventuele sancties bepaal je dan na afloop.

Ik denk en weet dat als je de hoogste FIDE rating hebt op jijbent dat je dat niet kunt vergelijken met de officele FIDE ratings van schakers op het hoogste niveau in de schaakwereld.
Want ik denk dat Twaburov en Mave tegen een hoofdklasser speler of een grootmeester ook vrij kansloos zijn.

Als de verdachte speler nooit tegen Twaburov of Mave heeft gespeeld dan kun je niet na zes partijen, die hij dan zou verliezen, zeggen, je hebt ze alle zes verloren nu wordt je hiervoor gestraft. Er is niet valsgespeeld omdat je face to face speelt maar omdat hij zes maal verliest is hij de lul.
Dit zal nooit werken

Voor mij is dit einde discussie de toekomst zal het wel uitwijzen Smile
Naar boven
MadMacOffline

Totaal berichten: 515
Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Kiribati
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

wimversteegen schreef:

Want ik denk dat Twaburov en Mave tegen een hoofdklasser speler of een grootmeester ook vrij kansloos zijn.

Kijk eens op de wikipagina van Twan Burg Laughing
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen seizoen 5 uit 9 geloof ik, niet echt kansloos lijkt me Laughing
Naar boven
bobbyOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteraard heb ik Twan ook opgezocht.....en dat hij hier zo laag staat is voor mij verbazingwekkend!!!! Dus ik denk dat mijn voorstel, mits uitvoerbaar best kan werken.
Naar boven
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als jouw onderzoekje klopt, waarom wordt Twan op jijbent dan steeds als een topper gezien.

De bovengemiddelde schakers en dammers komen hier op jijbent niet schaken of dammen. Deze spelen bij verenigingen en kunnen op de sites van de KNSB en de KNDB hun krachten meten met gelijkwaardige dammers op een hoger niveau. En ook tegen de computer spelen.

Hoge FIDE en FMJD ratings kunnen op diverse manieren tot stand komen.
Misschien eens zinvol om hierover eens een topic te starten. Wink
Naar boven
MadMacOffline

Kiribati
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

wimversteegen schreef:
Als jouw onderzoekje klopt, waarom wordt Twan op jijbent dan steeds als een topper gezien.

De bovengemiddelde schakers en dammers komen hier op jijbent niet schaken of dammen. Deze spelen bij verenigingen en kunnen op de sites van de KNSB en de KNDB hun krachten meten met gelijkwaardige dammers op een hoger niveau. En ook tegen de computer spelen.

Hoge FIDE en FMJD ratings kunnen op diverse manieren tot stand komen.
Misschien eens zinvol om hierover eens een topic te starten. Wink

Ah Twan is dus een doorsnee huis tuin en keuken schaker, weten we dat ook weer.Ben wel benieuwd bij welk pakje boter die IM titel zat Laughing

Laatst aangepast door MadMac op Zo Jul 15, 2012 18:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

wimversteegen schreef:
Als jouw onderzoekje klopt

Misschien toch zelf eens een onderzoekje doen Laughing
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft raadselachtig waar dit topic nou om gaat...
Naar boven
MadMacOffline

Kiribati
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Het blijft raadselachtig waar dit topic nou om gaat...

Iets met schaken, computers, Twan, echte schakers en onderzoekjes. Het zou duidelijk moeten worden uit de openingspost, maar ik ben de draad ook kwijt. Ik vind het echter wel een vermakelijk topic Laughing
Naar boven
bobbyOffline
Vip
Vip
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nou oa om het gebruik van programma's bij oa schaken vast te kunnen stellen. En we zijn nu zover dat we denken dat Twan daarbij zou kunnen helpen. We moeten nog een enkeling (de starter van dit topic) proberen te overtuigen van de kwaliteiten van twan. Hij is tenslotte maar de nummer 24 van Nederland. En waarschijnlijk speelt het gros (nr 1 tot en met 23) daarvan op jijbent dus is Twan volgens de starter van dit topic minder geschikt. Very Happy
Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: