Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 88327
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2012 11:59    Onderwerp: Re: n waa Reageer met quote

wimversteegen schreef:
Een paar jaar geleden hebben ze op deze site procom in het leven geroepen om deze uitwassen van valsspelen tegen te gaan.
Hier hoor je niets van en dat is jammer
Zoals ik je al eerder heb doorgegeven, op jouw vraag wat te doen als er een progverdenking is, is het de bedoeling dat de progcom, met voorzitter TheTimmy, bericht krijgt van verdenking van computergebruik. Met vermelding van de spelersnaam en spelnummer en uiteraard met de reden en de zet(ten) (gekopieerd uit de zettenlijst), en vanzelfsprekend waarom jij denkt dat er geprogd wordt. En aangezien ik zelf ook lid ben van die progcommissie, weet ik dat er geen klacht van jou is binnengekomen.
Als er geen klacht binnenkomt, weet de progcommissie ook niet wie er verdacht wordt en waarom.
Verder kan ik doorgeven, dat de progcommissie iedere klacht die binnenkomt zorgvuldig bekijkt en dat er in al die jaren dat de progcommissie bestaat al heel veel klachten zijn behandeld.
Eelke
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2012 12:25    Onderwerp: Re: n waa Reageer met quote

wimversteegen schreef:

Goed ik ben mij verhaal kwijt en Eelke ik ben een gewone jongen zonder kapsones en ik constateer alleen deze feiten en maak ze kenbaar.
En probeer er iets mee te doen. Rolling Eyes

Ik ben ook een gewone jongen, Wim. Zijn wij dat niet allemaal?

Het enige wat ik wil beweren is dat er (bij schaken, van dammen weet ik niets) gewoon niets aan te doen is. Het is veel te ingewikkeld om te kunnen analyseren.

je kunt het kenbaar maken, dat is ook al vele malen op deze site gedaan, en daar zal het dan bij blijven.

Gelukkig is er een aantrekkelijk alternatief: Halma!
Naar boven
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2012 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Er is hier meermalen op het forum geschreven, vooral door TheTimmy
dat er met kampioenschappen scherp wordt gelet of er vals wordt gespeeld. Om het enigzins te doorgronden moet je partijen kunnen analyseren. Als je alleen afgaat op een enkele klacht, dan zul je dat door deskundigen moeten laten bepalen die goede kennis hebben van de dam en schaaksport.
Ik las ook ergens als er het vermoeden bestaat dat er iemand vals speelt heeft dit gevolgen ook met wederhoor.
Vermoedens zijn geen bewijzen, het moet wel aangetoond worden anders ben je als site ook niet geloofwaardig.
Meer dan 95% van de bezoekers van deze site komt puur om een leuk spelletje te spelen en zijn zich niet bewust dat er hier en daar vals gespeeld wordt.
Ik had begrepen dat procom zelf ook steekproeven nam, maar die gaan blijkbaar alleen uit van klachten die ze aangereikt krijgen.
Ik wilde dit aan de kaak stellen, maar om steeds als ik iets constateer dit aan procom te melden daar voel ik weinig voor.
Ik vind dat Procom ook een klachtencommissie moet zijn maar ook initiatieven moet ondernemen om zelf steekproeven te nemen of het een en ander wel of niet klopt.
Of er mensen erop zetten die verstand van zaken hebben om het valsspelen
te doorgronden.

Laatst aangepast door Gast op Za Jun 09, 2012 22:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2012 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Eelke voor je reactie Very Happy

Halma is misschien een optie Wink
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 363
Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2012 12:01    Onderwerp: . Reageer met quote

Mave schreef:
Het is jammer dat schaken960 geen oplossing biedt tegen computergebruik.
Daar bestaat echter wel een leuke oplossing voor. Maak het schaakbord 8x9 ! Alle stukken gewoon op dezelfde plaats, maar 5 rijen ipv 4 tussen de pionnen in de beginopstelling. De zwarte toren op a9 en h9 en de pionnen op a8 t/m h8. De kern van het schaakspel blijft dan gehandhaafd, maar alle theorieboeken kunnen in de kast en de programma's kunnen uit Wink
Ik weet zeker dat de top van de ranglijst er dan heel anders gaat uitzien. Twaburov zo'n 300 ratingpunten voor op de rest.
De programmagebruikers zullen niet durven mee te doen Razz

Dat is zeker een goede oplossing, waar ik ook zelf al aan gedacht had. Voor borden van 8x9 of 9x9 zijn er geen schaakprogramma's voorhanden. Ik denk dat het al genoeg zegt dat ik met schaken niet in de top 10 sta, maar met shogi en xiangqi wel (zeer ruim) op de eerste plek. Die spellen zijn gelukkig nog zo goed als clean.
Maar voor de echte fans van westers schaken zou het wel mooi zijn als er een spel ontwikkeld wordt die heel erg op schaken lijkt maar waar geen engines voor bestaan. Het meest effectieve lijkt me om de grootte van het bord te veranderen.

En wat de verdenkingen betreft: ik heb geen zin om iedereen waar ik niet van kan winnen aan te geven bij de progcom Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2012 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
En wat de verdenkingen betreft: ik heb geen zin om iedereen waar ik niet van kan winnen aan te geven bij de progcom .

Iedereen verliest zijn partijen, ook ik, het is niet zo dat mensen naar progcom moeten stappen als ze partijen verliezen.
Alleen als je sterke vermoedens hebt dat je niet door je tegenstander bent verslagen maar door zijn schaak of damcomputer dan is het zinvol de partij eens door anderen te laten analyseren.
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2012 12:31    Onderwerp: . Reageer met quote

Mensen onder de 2000 kunnen nu eenmaal niet op eigen kracht van mij winnen.
Naar boven
wimversteegen
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2012 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Zullen wij eens een partijtje spelen Very Happy
Naar boven
rolan001Offline
Totaal berichten: 87
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

twaburov, ga je nu beweren dat mensen onder de rating 2000 nooit kunnen winnen van je ?
lijk volstrekt onzin er zullen altijd wel mensen zijn onder de rating 2000 die van je kunnen winnen,
mensen maken altijd fouten dus.

19 zilver Cool

34 brons Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 20:00    Onderwerp: . Reageer met quote

Je moet het niet te letterlijk nemen. Statistisch gezien maak ik zeker 90% tegen 2000-.
Naar boven
LeoNL
Vip
Vip

Leeftijd: 8
Malawi
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Met een (FIDE-)rating van 2469 heeft Twaburov wel iets meer dan 90% kans tegen een 2000- schaker. Statistisch zou ik 95% zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Vinnie
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2012 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me dat een goede schaakcomputer die fischer random kan spelen ook heel eenvoudig op andere bordgroottes moet kunnen spelen. Als het interessant zou worden om zoiets te ontwikkelen dan zal dat dus snel genoeg gebeuren.

Ik snap niet zo goed waarom mensen dit doen, als je schaken niet kan dan hoef je het toch niet te spelen?

Bij openingsboeken kan ik me nog wat voorstellen, want dat geeft je een interessante positie waar je vervolgens mee door kan spelen, maar als je de hele partij door een ander laat spelen dan kan je net zo goed schaakanalyses lezen, daar leer je nog meer van lijkt me.

Indruk maak je er kennelijk ook niet mee, want het ziet ernaar uit dat de meeste goede schakers het gewoon doorzien en de niet goede schakers zal het sowieso een zorg zijn hoe goed iemand daar wel of niet in is...
Naar boven
TwaburovOffline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2012 15:43    Onderwerp: . Reageer met quote

Om het aan te kunnen passen aan de bordgrootte moet je toch vrij veel van programmeren weten en toegang tot de code hebben. Ik denk deze obstakel groot genoeg is voor de meesten hier.

Ik betwijfel of de breinen achter Rybka een hoge jijbent-rating interessant genoeg vinden om het programma daarop aan te passen. Wink
Naar boven
MaveOffline
Totaal berichten: 67
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2012 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het veranderen van de bordgrootte lijkt mij ook een hele stevige klus voor een programmeur. Immers, ook de waarde van de stukken zal een heel klein beetje ten opzichte van elkaar verschuiven. Genoeg om een programma waardeloos te maken. Geen enkele programmeur zal zich er aan wagen. Daar heb je de echte experts voor nodig. Die niet alleen heel goed kunnen programmeren, maar ook nog kunnen schaken.
Naar boven
rolan001Offline
Totaal berichten: 87
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2012 2:11    Onderwerp: Reageer met quote

maar schaken en dammen is de laatste tijd echt uitgespeeld, de begin standen zijn altijd het zelfde

19 zilver Cool

34 brons Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: