Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cplatinck |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1398 Leeftijd: 61 Geslacht: Man |
|
Omdat het mannetje al op een nest zit, denk ik. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
Hoofdpijn schreef: | Omdat het mannetje al op een nest zit, denk ik. |
Klopt idd, en we kijken maar 1 zet vooruit voor automatisch passen en niet zoveel als mogelijk ivm de complexiteit. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
oatvt Geregistreerd op: 6-10-2007 Totaal berichten: 102 Geslacht: Onbekend |
|
Die complexiteit ervan heeft tot gevolg dat niet-VIPpers meer zetten kwijt zijn (is te overzien natuurlijk, maar wel ietwat overbodig ) en dat je niet gelijk doorkunt zetten?
Ik heb namelijk een spel waarin nu nog één vogel erg achter is gebleven, terwijl de overige 3 vogels al binnen zijn. Na elke zet met de actieve vogel en na elke pas met de vogel die reeds binnen is, moet ik terug naar MijnOverzicht om vervolgens weer naar het spel te gaan. *
*overigens kan het zijn dat alleen ik dit probleem heb. Wellicht maakt het anderen niet uit als ze eerst steeds naar een ander spel heen gaan namelijk  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hendrie42 |
|
oatvt schreef: | Na elke zet met de actieve vogel en na elke pas met de vogel die reeds binnen is, moet ik terug naar MijnOverzicht om vervolgens weer naar het spel te gaan. *
*overigens kan het zijn dat alleen ik dit probleem heb. Wellicht maakt het anderen niet uit als ze eerst steeds naar een ander spel heen gaan namelijk  |
Zodra je past, en je blijft in het spel, dan kun je klikken op de * in je zettenlijst, dan ga je door naar de zet die je moet doen zonder dat je terug hoeft naar het speloverzicht. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vinnie |
|
Is het echt zo complex? Je hoeft dit alleen maar te checken nadat er een eerste keer gepast is toch, dat doe je al. Vervolgens moet je wel extra acties uitvoeren, maar het alternatief (wat er nu gebeurt) is dat de gebruiker een aantal extra pagina's moet opvragen om de pas handmatig te kunnen doen. Dus voor die pagina bespaar je wel, maar qua totale load toch niet. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
oatvt Geregistreerd op: 6-10-2007 Totaal berichten: 102 Geslacht: Onbekend |
|
Hendrie42 schreef: | Zodra je past, en je blijft in het spel, dan kun je klikken op de * in je zettenlijst, dan ga je door naar de zet die je moet doen zonder dat je terug hoeft naar het speloverzicht. |
Ah ja, dat was ik in mijn enthousiasme tijdens het typen van het bericht vergeten.
In mijn situatie waarbij nog slechts 1 actieve vogel in het spel is, haal je echter wel (zoals Vinnie al aangeeft) tot drie keer extra de volledige pagina op:
* doe zet met actieve vogel (tegenstander past automatisch, want beide vogels zijn binnen)
* klik op sterretje voor actieve beurt
* klik op pas
* klik op sterretje voor actieve beurt
* doe zet met actieve vogel
Maar ik heb er geen verstand van, ik vond het alleen opmerkelijk en counterintuitive. Vandaar de melding  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9996 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 53 Geslacht: Man |
|
oatvt schreef: | Die complexiteit ervan heeft tot gevolg dat niet-VIPpers meer zetten kwijt zijn |
Nee hoor, het passen in dat geval kost je geen zet. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
|
Vinnie schreef: | Is het echt zo complex? Je hoeft dit alleen maar te checken nadat er een eerste keer gepast is toch, dat doe je al. Vervolgens moet je wel extra acties uitvoeren, maar het alternatief (wat er nu gebeurt) is dat de gebruiker een aantal extra pagina's moet opvragen om de pas handmatig te kunnen doen. Dus voor die pagina bespaar je wel, maar qua totale load toch niet. |
Totale load idd niet, maar het doorrekenen is best zwaar en heftig en erg foutgevoelig omdat het recursief gebeurt. Ik doe dat liever maar 1 zet diep. Plus dat de huidige structuur/framework eigenlijk alleen maar 1 zet overslaan goed toelaat. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
finchy |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|