Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twister52Offline
Vip
Vip

Totaal berichten: 173
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Apr 14, 2012 1:34    Onderwerp: Reageer met quote

Even iets tussendoor,
ik zag net nog een teamspel strategie in de wachtkamer staan voor teams,van Madness.
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Gelderland
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2012 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Heeft iemand een suggestie hoe historisch enigzins correct rangen schematisch weer te geven met dakjes en sterretjes (en evt een oplossing voor spion en mineur).

Dan wil ik best een simpele versie met nummer en rangteken laten maken en dan kun je wat mij betreft in je profiel kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_militaire_rangen_van_de_Nederlandse_Krijgsmacht

Hier staan afbeeldingen met militaire rangen. Ik zie ook enige gelijkenis met de stukken die Vincent in zijn scriptie gebruikte. Persoonlijk vind ik sterren wel fijn (X voor maarschalk **** voor generaal *** met (marre?)takje eronder) voor kolonel en majoor (*). Ik vind de streepjes bij de lagere rangen minder. Dat komt vermoedelijk door mijn gewenning aan het oude stratego spel (die nog steeds worden gebruikt tijdens stratego toernooien), waarbij onder de majoor (1 ster) geen symbooltjes meer worden gebruikt maar typerende mannetjes (hoge hoed, snor, helm, vingertje).

ideetje voor mineur:
http://www.google.nl/imgres?q=miner+helmet+cartoon&start=84&um=1&hl=nl&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=buppxtzawCsa3M:&imgrefurl=http://marketplace.xbox.com/Product/Plants-vs-Zombies/66acd000-77fe-1000-9115-d802584109ff&docid=u7zkdPXDKuCB6M&imgurl=http://download.xbox.com/content/images/00000040-6abc-3233-cd9a-74ce584109ff/1033/thumbm.png&w=128&h=128&ei=uoeKT_HMGcmk0QWBkPnaCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=799&vpy=44&dur=7127&hovh=102&hovw=102&tx=91&ty=82&sig=118249082583563712222&page=4&tbnh=102&tbnw=102&ndsp=31&ved=1t:429,r:5,s:84,i:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Sprinter
BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2012 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="bram"]ten eerste heeft Jumbo geen patent, maar hooguit het Merkrecht op Stratego.............

Jumbo heeft geen patent????? is dat verlopen dan door de jaren heen dat kan wel zijn maar ze hadden wel een patent!! In het spleregelboekje van mijn strategospel uit 1977 (03-77) staat dat ze geregistreerd staan onder nummer 144.154-258.850

de onderstaande site is aanwijzend naar Hausemann&Hotte en dat patentnummer
http://hong.vlinden.com/index.asp?s=Stratego

hier vind je history enzo van stratego maar ook de patentnummers ervan.... volgens mijn spelregelboekje origineel uit de doos zou dit patentnummer toebehoern aan Hausemann & Hotte nv Amsterdam opgericht in december 1882 die voornamelijk houten speelgoed maakten en later de Naam Jumbo aannamen. Of dat de patentrechten daarmee wettelijk automatisch overgedragen konden worden weet ik niet. In geval van nee, dan zou Jumbo waarschijnlijk geen enkel recht meer hebben en puur lucht aan het blazen zijn ..... Immers onder de naam Jumbo draait nu alles en niet meer de naam Hausemann&Hotte en voor de nederlandse wet zijn dat twee verschillende bedrijven....

Ik zou zeggen vraag op of Jumbo dat patentrecht nog heeft, kan best allang verjaard zijn ook nog eens, en zoniet dan ga gewoon door met de naam strategie en de ouderwetse afbeeldingen want Jumbo heeft dan niks meer in te brengen.....

gosh levert mijn vroegere studiegedoe toch nog wat op.... Razz
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2012 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

P.S vergetn erbij te vermelden dat het merkenrecht niet geldt bij gewone alledaagse woorden... strategie is zo een woord en dat mag dus vrij gebruikt worden .... (Ook de afbeeldingen zijn vrij als er geen patenten bestaan op deze afbeeldingen... lees hierbij dit dus letterlijk het gaat om de afbeeldingen dus.... ) advocaatje zal dit bevestigen .... Razz
Naar boven
adrieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 36
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw, dat is nog eens nieuws waar Jijbent.nl iets mee zou moeten doen.
Je kan volgens mij ook nog een Advocatenkantoor verzoeken voor uitleg over deze situatie. Zal waarschijnlijk het eerste half uur kosteloos zijn.

Groet Adrie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan in geen enkele database dat betreffende nummer vinden.
Sprinter
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

scroll in die gegeven link naar beneden naar jaartal 1973 en dan zie je het patentnummer van dat spel wat ik hier heb staan tenminste zij duiden het aan als een patentnummer.... niet als een artikelnummer...

dat je dat niet in een datbase kunt vinden verwondert me niks want ik vermoed dat Jumbo inderdaag geen patentrechten (meer) heeft.

om er cahter te komen of Jumbo patentrechten heeft is ook best lastig want blijkbaar kun je daar alleen achter komen als je gaat betalen aan allertlei louche sites die dat dan voor gaan bekijken..... iets dat verwerpelijk is het register moet vrij open staan voor iedereen vind ik.

Het feit dat als Jumbo zelf niet met patentnummers aan komt draven zegt eigenlijk al genoeg... volgens mij zijn ze immers verplicht deze te verstrekken en te showen voordat ze aan de bel gaan trekken over een vermeend illegaal gebruik van deze rechten.

Zij moet eerst maar eens bewijzen dat zij het alleenrecht hebben.... Overigens blikt uit mijn opzoekingen dat ze zlef dus die Hausemann&hotte in begin dat spel zelf ook zo in hun collectie genomen hebben en niet eens zelf bedacht... Dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...!!!

en Adrie wat betreft dat advocatengedoe probeer dat zoveel mogelijk erbuiten te houden want niemand is er bij gebaat elkaar voor de rechter te slepen en het leven zuur te maken daar heeft Bram ook gelijk in dat je eerst beter met elkaar kunt overleggen ... hier gaat het bij deze er om dat duidelijk is welke positie je hebt als je aangevallen wordt net als in het spel zelf..... wil je winnen dan zul je beslagen ten ijs moeten komen heeft Jumbo immers gelijk of krijgen ze gelijk want dat kan ook nog je weet immers nooit met die rechtspraak tegenwoordig dan is dat een zure appel en wij staan ook weer niet te springen op lidmaatschapsverhogingen of erger nog jijbent.nl uit de lucht.
Maar als Jumbo in het ongelijk staat en alleen maar wat bluft dan mogen ze gerust weten dat ze dat spelletje verliezen..... Wink
Naar boven
adrieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 36
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Sprinter en Bram, ik zal mij nu bekend maken, ik ben Ruud Koopmans en ben jaren lang Perscoordinator/Persagent van de Strategobond Nederland geweest. Ik weet hoe e.e.a werkt ten aan zien van Jumbo.
Het gedoe over het Advocatenkantoor is iets misplaatst. Waar gaat het namelijk over: je gaat advies vragen over de situatie die nu is ontstaan.
Niks meer of minder, zo werkt het namelijk om beleid uit te stippelen die met deze situatie heeft te maken.

Sprinter je uitleg is in dit geval voor wat betreft Jumbo , Patent en /of rechten wel zeer relevant.

Vr gr Ruud Koopmans (adrie)
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

dankje adrie,

dat je die functie had wist ik dus niet ik ben maar een gewone thuispeler.
Royal casi kent je dan vast wel denk ik....

ik heb wel even gekeken nog of mijn bewering dat Jumbo met lucht gooit waar is ....
aaangezien een patent in nederland hoogstens 20 jaar geldig is en het kan niet verlengd worden dat houdt dus in dat Jumbo geen patentrechten heeft, wel gehad vroeger omfdat ik dat op mijn doos en van internet af kan lezen maar aangezien Jumbo dit spel al in 1959 uitgebracht heeft zal het al in 1979 verlopen zijn 2 jaar na aankoop van mijn stategospel vandaar staat er nog een patent nummer op zoals ook de site laat zien.
Of het hierbij mogelijk was het spel enigzins wat te veranderen en zo weer een nieuw patent te verkrijgen weet ik niet wel dat dit dan alleen geldig is voor die vorm die ze ingediend hebben en niet voor alle andere uitvoeringen ....

wat hjet merken recht betreft:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/intellectueel-eigendom/merkenrecht

dit is de wettelijke site en die zegt min of meer al dat jijbent.nl niet in overtreding is omdat jijbent niet de naam stratego of welk ander logo dan ook gebruikt ... dat de figuurtjes hetzelfde zouden kunen zijn met afbeeldingen lijkt mij niet onder dat merkenrecht te vallen als dat wel zo zou zijn dan zou Jumbo moeten bewijzen dat ze dat zo schriftelijk op hebben laten stellen destijds.... gezien het grote aantal sites over de hele wereld die het spel stratego uitbrengen zelfs velen in originele vorm lijkt het mij dat Jumbo een verloren zaak aan het spelen is..
ik vernoemde niet voor niks frotadvocaatjes al eerder want die hadden Jumbo moeten inlichten dat ze met dreigen niks zouden bereiken doodgewoon omdat ze zelf geen rechten meer hebben op het spel....

wat ik al eerder zei van laat het spel gewoon zoals het is en laat Jumbo maar hoe zeg je dat fatsoenlijk..... LoL iets met ..... zakken dacht ik....
nee das onbeleefd gewoon dat persoon dat fout zit erop aanspreken daar ...
als er overigens nog meer mensen zijn die foutjes zien of zeggen van jongen je ziet het totaal fout ok welkom bij de conversatie, niemand is perfect maar voorlopig is het gewoon lucht en bangmakerij wat Jumbo probeerde.....

overigens is een patent in amerika door een recente wetswijziging nog maar 17 jaar maximaal geldig.... voor de geinteresseerden ....
hoelang zou je erover doen om patentrechten te leren ??? yes
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

ter verduidelijking:

@ Hausemann & Hotte nv Amsterdam

Registered 258.850 Wettig gedeponeerd 144.154-097724 marque deposee/gesetzlich geschutzt 884.637-A153.458-63.732-68.709-677.1966-
121.217-59/1085-115.740-117.487-695.583-22.777

Printed in the Netherlands 03-77

---------------------------------------------------------------------

zo staat het op mijn spelregelboekie van 1977, 35 jaar terug en dus al 15 jaar verjaard dit patent.....

P.s is exclusief de traumaatjes etc die kan ik zo gauw niet hier neer planten op de betreffende buitenlandse woorden... Cool
Naar boven
RAKokOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 783
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn weten is er geen patent op stratego.

Het past ook niet bij een patent. Een patent is een octrooi, welke - kort door de bocht gezegd - de bewoording van een stoffelijke uitvinding behelst.

In deze gaat het om andere vormen van intellectuele eigendommen. Overigens is de naam stratego wel degelijk beschermt. Dan valt er nog te discussiëren in hoeverre het woord strategie van het woord stratego afwijkt. Daarbij is het inderdaad zo dat strategie gewoon in de Dikke van Dale staat. Het wordt zelfs goedgekeurd bij Woordspel. Cool

De link is: http://www.jijbent.nl/team.php?id=42
Naar boven
Sprinter
BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2012 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

leuk dat je ook reageert Rakok

Als je alles gelezen had dan zag je dat wat jij aanvult al genoemd was en dat er rechten op de naam stratego zijn dat zal heus wel maar daar ging het niet om jijbent gebruikt immers de naam stratego niet....

en ik had al getypt dat de naam die jijbent gebruikt strategie een algemeen woord is en daar kan nooit een patent op aangevraagd worden zelfs geen merkenrecht kan deze naam verbieden....

onder die noemer zou je alleen de vraag kunnen stellen of dat jijbent hiermee geen misbruik maakt van algemene woorden om een spel te kunnen gebruiken dat beschermd wordt....

mijn commentaar hierop is NEE want het spel is niet hetzelfde als Stratego het wijkt teveel af van het echte spel.... Wink
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2012 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Jumbo heeft in het geval van jijbent geen poot om op te staan, dat is 99% zeker, alleen is het niet 100% voordat er een rechtszaak over is geweest en het is niet onmogelijk dat Jumbo dat zal willen proberen. Als reclame of zo. Ik kan me voorstellen dat bram daar niet op zit te wachten, zelfs als er maar 1% kans is dat Jumbo op 1 of ander punt wint.

Op plaatjes zit wel degelijk auteursrecht trouwens, net zoals op alle andere plaatjes. Je mag ook niet zomaar foto's van internet plukken en hergebruiken. Dus op dat punt zou Jumbo best gelijk kunnen krijgen, ook al gebruiken ze die plaatjes zelf niet meer.

Wat betreft historisch correcte, herkenbare rangsymbolen denk ik dat de mijne vrij goed zijn (sterren voor de hoge rangen, strepen voor de lagere, meer is beter), je kan op basis daarvan mooier afgewerkte stukken maken.

Laatst aangepast door Gast op Zo Apr 22, 2012 12:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1847
Leeftijd: 42
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2012 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als je op de kampioenschapspagina kijkt, bij lopende kampioenschappen zie je dat Strategie 2011 en 2010 nog steeds zo heet en bij de afgelopen kampioenschappen 2004 t/m 2009 ook nog zo. Moeten deze namen ook nog aangepast worden?
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2012 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:

Wat betreft historisch correcte, herkenbare rangsymbolen denk ik dat de mijne vrij goed zijn (sterren voor de hoge rangen, strepen voor de lagere, meer is beter), je kan op basis daarvan mooier afgewerkte stukken maken.

Helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: