Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9978
Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

aangepast.
adrieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 36
Geslacht: Onbekend
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Bram. De stukken zouden misschien meer duidelijkheid geven als er kleine aanpassingen zijn, bv de "Blauwe Vlag" het blauw van deze geel/blauwe vlag vervangen door WIT, het hoofd van de "Majoor" is te KLEIN en bij de "Luitenant" zijn er te veel versierselen aangebracht op zijn hoed.

Graag je reactie
Groet adrie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
churchill
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 11:51    Onderwerp: Strategie heet nu Veldslag Reageer met quote

sorrry bram ik ben totaal niet creatief, en ik geef toe (meteen) het is makkelijk kritiek leveren als je niet onderlegd bent op een bepaald gebied. de vorige stukken blonken uit in zijn eenvoud, een paar simpele (niet ingekleurde stukken) ,allen met een unieke expressie ;simpel,eenvoudig,herkenbaar. de nieuwe stukken zijn TE MOOI , TE GEDETAILLEERD waardoor ze druk en onherkenbaar overkomen. Tuurlijk zal het een kwestie van wennen zijn ,dan weet je niet beter meer. Maar de stukken zullen nooit meer het imago meedragen dat ze ,eerder, door de eenvoud wél hadden. Strategie/veldslag is toch een met een stoer en onverzettelijk imago ,een spel voor (wannabees) "rambo's" die zich vereenzelvigen met de stukken. Als ik dan zie dat ik nu met een soort "manwijf" aan het zetten ben ,nog het meest lijkend op een verbouwde barbie,dan kan ik me voorstellen dat de laatste ''die hards'' welke nog veldslag spelen ,het ook opgeven en het restant van spelers te klein wordt om nog interessante en afwisselende spellen te spelen. Ik blijf er bij en nogmaals : ik geef het je te doen om in een paar (paas)dagen tijd je hele lay-out om te gooien met alle vervolghandelingen van dien,maar deze lay-out kan echt niet!
Naar boven
thePJ
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zit idd wel wat in wat Churchill zegt al lig ik voornamelijk in een scheur met zijn opm. als rambo's, manwijven, verbouwde barbies hehe

Het zal wel wennen zijn en misschien went het nooit, toekomst zal het uitwijzen. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee Cool
Naar boven
adrieOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 36
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Nauw thePJ en wat als het niet mee valt, dan is er wel degelijk een serieus probleem voor jijbent. De kans dat iedereen die strategie/veldslag speelt over loopt naar de site van jumbo is dan wel degelijk aanwezig.
Dus als je het nu niet goed op pakt dan ben je te laat.
Naar boven
sjoma
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

verschrikkeleijk, die nieuwe afbeeldingen, het wordt steeds onduidelijker. de zin gaat er een beetje van over
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

jijbent is helemaal geen concurrent van de nieuwe jumbo-site. Hier speel je turn-based en dat is gewoon heel iets anders dan live een potje spelen. Ik ben bewust gestopt met Stratego spelen op live sites omdat ik te vaak onderbroken wordt om zo'n heel potje direct uit te spelen, maar het format van jijbent blijft leuk en verslavend.

Andersom zullen er ook mensen zijn die live leuker vinden en dit oersaai, maar overlopen vanwege plaatjes of de naam zie ik niet zo snel gebeuren.

Overigens zijn de nieuwe strategostukken nog veel gedetailleerder en minder herkenbaar dan wat er nu op jijbent is. Op de nieuwe stukken van Jumbo haak ik dan ook wel om die reden af. De nieuwe jijbent-stukken vind ik nog redelijk abstract, misschien zou er wel wat meer contrast mogelijk moeten zijn, maar verder denk ik ook dat het vooral een kwestie van wennen is.

Wat je ook bedenkt, er zal altijd wel iemand zijn die het niks vind. Gewoon hetzelfde houden is het best want dat is herkenbaar, maar die optie heeft bram niet.

Ik heb voor mn afstuderen deze stukken gemaakt:
http://www.kbs.twi.tudelft.nl/docs/MSc/2007/deBoer/thesis.pdf

Niet bepaald kunstwerkjes maar wel herkenbaar Wink
Wat mij betreft mag bram die ook gebruiken of als optie toevoegen als iemand daar blij van zou worden.
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Interessante scriptie! De stukken vind ik iets minder spectaculair maar wel duidelijk. Toevoegen is misschien wel fijn voor bovenstaande critici.

Ik vraag me af waarom de plaatjes eigenlijk veranderd moesten worden. Als ik me niet vergis zijn de originele plaatjes van het Amerikaanse stratego. Is het niet Jumbo maar MB die die rechten dan heeft?

Ik vind zowel de nieuwe stukken van Jumbo als de nieuwe stukken hier op jijbent minder duidelijk dan de oude vertrouwde stukken, maar het went vast wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2012 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

ruben87 schreef:
Ik vraag me af waarom de plaatjes eigenlijk veranderd moesten worden. Als ik me niet vergis zijn de originele plaatjes van het Amerikaanse stratego. Is het niet Jumbo maar MB die die rechten dan heeft?

Ik zou het niet weten, maar ik wil gewoon geen risico lopen. Ook al zou het van MB zijn, dan zou het trouwens ook niet mogen. Wij nemen al best een risico door tegen de eis in, het spel gewoon online te houden, maar dan moet ik zeker weten dat we verder nergens mogelijk inbreuk zouden kunnen maken.
deathknightOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 78
Leeftijd: 30
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Ik heb net naar aanleiding daarvan een blafbrief ontvangen van de advocaten van Jumbo

Klinkt bekend.

Btw, is het een idee om een stukken set met nummertjes only toe te voegen? Ik denk dat een hoop van de "oude spelers" liever met nummertjes spelen, dan nieuwe plaatjes te moetne gaan leren.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

deathknight schreef:
Btw, is het een idee om een stukken set met nummertjes only toe te voegen? Ik denk dat een hoop van de "oude spelers" liever met nummertjes spelen, dan nieuwe plaatjes te moetne gaan leren.

Die staan er toch ook gewoon op?
deathknightOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 78
Leeftijd: 30
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

"Nummertjes only"

Zo iets Smile, ik denk dat vooral de "oude spelers" liever een nummer in het groot zien, dan met je neus op het beeldscherm te moeten zitten om het verschil tussen een 5 en een 6 te zien.

. Een van de redenen waarom het nieuwe S------ spel niet erg geliefd is, is omdat je het overzicht kwijt bent door nieuwe afbeeldingen. Ik denk dat de meeste klachten daar ook over gaan m.b.t. de recente aanpassingen.
Naar boven
tsjekOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 5
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2012 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook dan eerder voor nummertjes only, ik kan er weinig van zien wie nu wat is, het is gewoon te klein en slecht zichtbaar. Kan me bijna niet voorstellen dat iederen er happy mee is op deze manier.

We zullen de bestaande spellen nog wel afspelen en zoals gezegd wie weer gaan het wennen , maar hopelijk toch nog een paar aanpassingen als het niet te veel gevraagd is ( v.w.b. de kosten )

Tsjek
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2012 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand een suggestie hoe historisch enigzins correct rangen schematisch weer te geven met dakjes en sterretjes (en evt een oplossing voor spion en mineur).

Dan wil ik best een simpele versie met nummer en rangteken laten maken en dan kun je wat mij betreft in je profiel kiezen.
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2012 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

deathknight schreef:
bram schreef:
Ik heb net naar aanleiding daarvan een blafbrief ontvangen van de advocaten van Jumbo

Klinkt bekend.

Ik denk dat als je alleen nummers hebt het ook onoverzichtelijk is, zeker voor mensen met dyslexie. Vooral in het begin bij een opstelling neerzetten wil je wat extra herkenbaars. Kracht van de oude stukken is dat het beide had, een duidelijk cijfer en een duidelijk onderscheidbare afbeelding. Hier mis je eigenlijk beide. Het cijfer valt niet direct op, deels door de afmeting en deels door de drukke afbeelding die door de 'drukheid' moeilijker te onderscheiden zijn.

De stukken in de scriptie van Vinnie zijn vrij eenvoudig en goed leesbaar. Zowel een goed cijfer als een goed onderscheidbaar symbool. Zelf zou ik qua speelbaarheid prettiger vinden dan de huidige nieuwe.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: