Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 13:13    Onderwerp: Onnatuurlijk opdrijven van een streak wel geoorloofd ? Reageer met quote

In de voorwaarden staat :
"Het onnatuurlijk opdrijven van je rating op welke manier dan ook is niet toegestaan, hiervoor zul je na een waarschuwing worden gebanned. Hieronder valt ook het snel uitspelen van partijen waarbij je aan de winnende hand bent en het zo lang mogelijk vertragen van partijen die je gaat verliezen!"

Over een streak staat niets, dus dit is (tot nu toe) wel toegestaan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt me niet, want om een onnatuurlijk hoge streak te krijgen moet je precies hetzelfde doen als wat je zou moeten doen om een onnatuurlijk hoge rating te krijgen.
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Niet noodzakelijk. Spelen tegen beginners is geen manier om je rating ontzettend hoog te laten worden maar wel om een gigantische streak te krijgen.
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 33
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij krijg je juist een hogere rating als je juist de games waar je slecht staat snel verliest en de games waar je goed staat juist rekt. Dit lijkt me overigens ook verboden om dezelfde reden. En zo kan je trouwens ook (illegaal) een hoge streak krijgen.

Dancing Doe ook eens mee aan een stratego toernooi! Dancing
Stratego toernooi informatie:winner www.strategobond.nl bier
Real-time gratis oefenen zonder downloads:Think www.gravon.net Think
Ranking en toernooi uitslagen: zilver www.kleier.net goud
Nu ook de Stratego-Barrage ranking via het Kleier menu! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
WishmasterOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 2267
Leeftijd: 45
Ireland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als je gewoon de beste bent, dan krijg je vanzelf een hoge streak en hoef je niet te proberen partijen zo lang mogelijk te rekken en andere snel uit te spelen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger 

Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

De oplossing van Wishmaster lijkt me wel toegestaan, ik denk dat dat niet meer valt onder "onnatuurlijk opdrijven".

Tegen lage spelers spelen vind ik ook anders dan spellen sparen, zo kan je inderdaad een hoge streak halen, maar dat is gewoon standaard voor een streak, die moet je altijd met een korreltje zout nemen.

Het opsparen van winst of verliespartijen is iets dat specifiek door het turn-based formaat van de site mogelijk gemaakt wordt en het gebruikte ratingsysteem is daar niet op berekend.

Onder een streak verstaat men meestal het aantal potjes dat iemand op rij weet te winnen. Dat hoeven niet perse potjes tegen sterke tegenstanders te zijn, maar het is wel belangrijk dat de overwinningen opeenvolgend zijn, zonder verliespartijen ertussen. Als je zelf je winst- en verliespartijen in volgorde mag zetten dan heeft een streak geen betekenis meer, en dat is precies wat je hier wel kan doen.
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Ireland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Onder een streak verstaat men meestal het aantal potjes dat iemand op rij weet te winnen. Dat hoeven niet perse potjes tegen sterke tegenstanders te zijn, maar het is wel belangrijk dat de overwinningen opeenvolgend zijn, zonder verliespartijen ertussen. Als je zelf je winst- en verliespartijen in volgorde mag zetten dan heeft een streak geen betekenis meer, en dat is precies wat je hier wel kan doen.

Twee opmerkingen: Een remisepartij is ook het einde van een streak.
Een streak heeft op jijbent sowieso geen betekenis, behalve een leuk statistiekje voor jezelf, dus als je voor een streak ervoor kiest om partijen op te sparen, dan hou je alleen jezelf voor de gek

Naar boven

HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, jezelf voor de gek houden Laughing

Nadat een speler voor de 3e keer een partij die ik uit de wachtkamer had gehaald (zet wel wat tijd tussen) had afgewezen werd ik nieuwsgierig en keek even verder. Dan zie je toch een aantal aanwijzingen dat het erom gaat de streak zo lang mogelijk door te laten gaan.

Meest in het oog lopende :
Speler slaat ruim 1 maand geleden het 3e remiseaanbod af bij Koning + Toren tegen Koning + Toren. Speler doet zoveel mogelijk zetten vlak voor 24.00 uur (zodat dat per zet ook nog 1 dag extra aan de lengte van de partij toevoegt ?). Tja, zo duurt het wel even voor je aan die 50 zetten regel toekomt.
Naar boven
WishmasterOffline
Admin
Admin

Ireland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
Speler doet zoveel mogelijk zetten vlak voor 24.00 uur (zodat dat per zet ook nog 1 dag extra aan de lengte van de partij toevoegt ?).

Doet deze speler dit ook bij partijen waar hij/zij gewonnen staat? Want dan is dat méér een aanwijzing dat de speler niet veel tijd heeft om te zetten en enkel de zetten doet om niet door de tijd te verliezen, dan dat het iets zegt over het manipuleren van de rating of streak door het rekken van specifieke partijen.
Als er inderdaad ander gedrag is in spellen waar de speler gewonnen staat, dan denk ik dat het het best is om even via het contact formulier contact op te nemen, dan kunnen de superadmins nakijken of de speler inderdaad iets doet wat niet volgens de regels is, of misschien de regels aanpassen als dit nodig mocht zijn.
Omdat het geen specifiek schaak probleem betreft is dat waarschijnlijk een betere optie dan op dit forum.

Naar boven

HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1844
Leeftijd: 41
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Er kunnen ook andere redenen zijn waarom het lijkt alsof je spellen opspaart. Spellen waarbij ik aan het winnen ben en dit ook zie, hoef ik niet meer te puzzelen en kan dus snel zetten, terwijl ik bij spellen waar ik aan het verliezen ben, deze nog een poosje kan uitstellen of er langer over moet denken om (vergeefs) te proberen een winst of een mooi valletje te zoeken of in te zien dat het niet meer mogelijk is.

Een simpel idee, maar misschien lastig te realiseren, is om voor de volgorde van zowel de streak en als het berekenen van de rating, de volgorde van het starten van spellen te hanteren in plaats van de volgorde van het eindigen van spellen. Dan valt er nauwelijks meer mee te sjoemelen en heeft ongeoorloofd opsparen weinig zin meer.
WishmasterOffline
Admin
Admin

Ireland
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2012 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat te realiseren, omdat je dan als een partij afloopt het verloop van de partij moet vergelijken met alle partijen die bezig waren tijdens die partij, en dan zou ook veel meer informatie van afgelopen partijen moeten worden opgeslagen

Naar boven

HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2012 1:39    Onderwerp: Reageer met quote

Holbewoner schreef:
terwijl ik bij spellen waar ik aan het verliezen ben, deze nog een poosje kan uitstellen of er langer over moet denken om (vergeefs) te proberen een winst of een mooi valletje te zoeken of in te zien dat het niet meer mogelijk is.

Geval dat ik aangaf (K+T tegen K+T) lijkt me niet zo lastig om remise te houden, doorspelen is alleen om zolang mogelijk het einde van de partij (50 zetten regel) uit te stellen Laughing

Wishmaster schreef:
Doet deze speler dit ook bij partijen waar hij/zij gewonnen staat?

Die probeert ie volgens mij (maar heb ik niet echt bekeken) zo snel mogelijk af te ronden. Deze speler start echter partijen van 1 dag op, dan lijkt het me niet dat ie te weinig tijd heeft, maar juist zoveel mogelijk partijen zo snel mogelijk probeert te winnen.

Maar inderdaad, dit hoort eigenlijk niet onder schaken. Bedacht me dit ook, maar net te laat.

Vind het overigens niet zo belangrijk (als iemand zichzelf graag voor de gek houdt moet ie dat zelf weten), alleen irritant als je een aantal keren een partij uit de wachtkamer haalt en deze wordt afgewezen.
Omdat in de voorwaarden alleen gesproken wordt over het opdrijven van de rating was ik even benieuwd hoe hierover gedacht werd.
Naar boven
MaveOffline
Totaal berichten: 67
Leeftijd: 57
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2012 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Maar zoals Ruben eerder al aangaf is het opsparen van verliespartijen juist ongunstig voor je rating. Hoe lager je rating bij verlies , des te minder punten je kwijt raakt . Dus stellingen die kansloos zijn zsm opgeven. Krijg je daarna ook nog eens meer ratingpunten voor je winstpartijen.
Dus de persoon die het toreneindspel rekt houdt zich zelf dubbel voor de gek.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2012 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Mave schreef:
Maar zoals Ruben eerder al aangaf is het opsparen van verliespartijen juist ongunstig voor je rating.

Het gaat hier niet om de rating (dat staat al in de voorwaarden) maar om de streak.
Naar boven
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2012 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

De streak is ten einde gekomen, en direct meer de helft van zijn lopende partijen verloren of remise gegeven.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: