Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edwinvanknOffline
Totaal berichten: 8
Geslacht: Man
Nepal
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 16:10    Onderwerp: Roccade in Schaken960 Reageer met quote

Voor de partij gelukkig niet echt meer van belang (winnen ga ik hem niet), maar als zet toch wel erg vreemd. Ik kan in deze partij (12994501) rokeren, maar hierbij komt de koning niet van zijn plaats en schuift de toren alleen maar op. Volgens mij volledig gelijk aan een gewone toren zet.
De roccade bij schaken960 heeft mij toch altijd al verbaast. Ik heb altijd (misschien als ezelsbruggetje) geleerd. De koning 2 stappen opzij en de toren er over heen.[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 88311
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 16:14    Onderwerp: Re: Roccade in Schaken960 Reageer met quote

edwinvankn schreef:
Voor de partij gelukkig niet echt meer van belang (winnen ga ik hem niet), maar als zet toch wel erg vreemd. Ik kan in deze partij (12994501) rokeren, maar hierbij komt de koning niet van zijn plaats en schuift de toren alleen maar op. Volgens mij volledig gelijk aan een gewone toren zet.
De roccade bij schaken960 heeft mij toch altijd al verbaast. Ik heb altijd (misschien als ezelsbruggetje) geleerd. De koning 2 stappen opzij en de toren er over heen.[/url]

De spelregels gelezen wat betreft het rokeren bij schaak960? http://www.jijbent.nl/spelregels/schaken960.php ?
Daar staat:
Quote:
Niet bewogen: De koning en de toren betrokken in de rokade mogen niet hebben bewogen eerder in het spel (inclusief rokade).

edwinvanknOffline
Totaal berichten: 8
Nepal
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Goed punt, spelregel technisch mag het niet (toren is al verplaatst geweest). Maar jijbent technisch heb ik wel de knop in beeld en kan ik de knop ook indrukken.

Toch vreemd...
Naar boven
MarianneOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 88311
Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

edwinvankn schreef:
Goed punt, spelregel technisch mag het niet (toren is al verplaatst geweest). Maar jijbent technisch heb ik wel de knop in beeld en kan ik de knop ook indrukken.

Toch vreemd...

Bram zal er later naar kijken. Laat maar even zo staan.
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9940
Leeftijd: 51
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb helaas geen idee. het heeft verder geen effect op de partij. Dus laat maar gaan en doe maar gewoon een zet.
HoofdpijnOffline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1354
Leeftijd: 60
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagje over de rokade.

In dit spel http://www.jijbent.nl/schaken960/show.php?gamenumber=13143076&turnnumber=7 krijg ik geen rokade knop te zien, terwijl er volgens mij wel aan de 3 regels voldaan wordt. Iemand enig idee waarom niet ?

EDIT : laat maar, zie nu dat het de kant van de lange rokade is Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: