FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9861
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe moet dan de spelregel worden? Want de beweging is exact volgens de spelregels.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
eraseme
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 9:14    Onderwerp: Regel Reageer met quote

bram schreef:
Hoe moet dan de spelregel worden? Want de beweging is exact volgens de spelregels.


In de spelregels staat dit:
Als een dier geblokkeerd is aan de voorkant en aan z'n linker- OF z'n rechterzijde: dan draait ie een kwartslag en beweegt naar het vrije vak.

Volgens FCWcali is deze regel abusievelijk van toepassing op de aap en eekhoorn als er rechts van het dier bos ligt. De aap en eekhoorn moeten dan wel rechtsaf kunnen. Misschien een regel code ervoor zetten en checken of het aap/eekhoorn en of er rechts bos ligt. Neem aan dat FCwali wel iets verzint
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 16-10-2007
Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Deze beweging in de 8e zet klopt toch?

De aap draait een kwartslag, alleen moet het nu naar links omdat het een bos (met eekhoorn) is. Dus of er een bos aan de rechterkant zit, een meer of een leeg vak doet er niet toe.
FC.Cwali schreef:
...het gaat dus om een aap/eekhoorn, die wordt geblokkeerd door een eekhoorn/aap, welke op dat moment in een bos staat.
Die combi komt volgens mij 1 keer per 1000 spellen voor.

Dit komt wel vaker voor, ik heb deze situatie al meerdere keren gehad en zit nog lang niet aan de 1000 spellen Very Happy
_________________
Ooit wordt het nog eens wat #Beer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9861
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

De beweging klopt precies volgens de huidige spelregels. Discussie is alleen of het logisch is dat hij linksaf gaat omdat ie in principe niet wordt geblokkeerd door een bos, maar een ander diertje (wat toevallig op een bostegel staat), maar zoals het nu in de spelregels staat klopt het met de gemaakte beweging.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
eraseme
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 13:37    Onderwerp: FCWcali Reageer met quote

Ik zou zeggen: laat FccWali even naar de code kijken.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 16-10-2007
Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Alle posts met betrekking tot een aap of eekhoorn die het bos niet in kan omdat er al een dier in staat, dit kwam wel degelijk al eens eerder aan de orde:
Quote:
en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten...

Quote:
Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien Razz

hoeksmarp schreef:
Dat lijkt me dan een bug. Admin?

FC.Cwali schreef:
bram schreef:
Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..

Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn?


Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Smile Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.)

_________________
Ooit wordt het nog eens wat #Beer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9861
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat Vipbitch de juiste samenvatting geeft. Zo is het nu, dat klopt met de spelregels, dus op zich is er niets aan de hand.

Het heeft geen nut FC.Cwali te laten kijken naar de code, want de code is goed en volgens de huidige spelregels.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Alle posts met betrekking tot een aap of eekhoorn die het bos niet in kan omdat er al een dier in staat, dit kwam wel degelijk al eens eerder aan de orde:
Quote:
en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten...

Quote:
Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien Razz

hoeksmarp schreef:
Dat lijkt me dan een bug. Admin?

FC.Cwali schreef:
bram schreef:
Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..

Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn?


Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Smile Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.)


Zo kan ik ook een samenvatting maken ... Smile

Mijn reactie ging natuurlijk over de 8 andere mogelijke dieren, niet de 2 waar de andere teksten hierboven over gaan.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip
Avatar

Geregistreerd op: 16-10-2007
Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk maar eens terug, vanaf pagina 2. Deze posts staan allemaal direct onder elkaar dus logischerwijs zijn ze ook in reactie op elkaar Laughing
_________________
Ooit wordt het nog eens wat #Beer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9861
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??

Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos).
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Slapstick
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??

Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos).


Goeie wijziging, maakt het een stuk logischer. Geldt deze wijziging ook op YTMT? Zoja, dan neem ik aan dat het daar ook wordt bekend gemaakt op het forum.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin
Avatar

Geregistreerd op: 7-5-2003
Totaal berichten: 9861
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

ja geldt daar ook.
_________________
www.jijbent.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vipbitch schreef:
Kijk maar eens terug, vanaf pagina 2. Deze posts staan allemaal direct onder elkaar dus logischerwijs zijn ze ook in reactie op elkaar Laughing


Okay, dan was dat mijn fout. Embarassed
Naar boven
eraseme
BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 22:19    Onderwerp: Opgelost Reageer met quote

Geweldig dat is dan opgelost.
Dank!
Naar boven
wolkewietje
BerichtGeplaatst: Za Feb 04, 2012 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??

Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos).


Wellicht kijk ik er volkomen overheen, maar ik kan nergens vinden of bovengenoemde regel ook geldt daar waar krokodil en schildpad niet rechtdoor kunnen door een dier, dat daar staat.
Is een watertegel gewoon niet óók een grondtegel voor de waterdieren? M.a.w.: geldt hetzelfde niet voor de waterdieren?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group