FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..

Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn?

Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Smile Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.)
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2011 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

FC.Cwali schreef:
bram schreef:
Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..

Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn?

Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Smile Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.)

Dan denk ik dat de spelregels op Jijbent aangepast moeten worden, aangezien daar duidelijk staat dat een dier geblokkeerd moet worden 'door' het bos en niet 'aangrenzend aan' het bos, oid.
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9861
Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2011 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

ga ik aanpassen voor alle duidelijkheid.
eraseme
BerichtGeplaatst: Zo Jul 24, 2011 17:38    Onderwerp: Aap/eekhoorn nadert bezet bosvak. Reageer met quote

Het bosvak is voor aap/eekhoorn een grondvak.
Dus het naar links keren van aap/eekhoorn wanneer hij het bos niet in kan omdat er een dier op staat is tamelijk onlogisch.

Ik zou willen voorstellen om de genoemde situatie als een blokkade door een dier te zien en naar rechts te laten keren. Als dat nog kan tenminste...
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Zo Jul 24, 2011 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me niet meer, het is nu al ruim anderhalve maand duidelijk wat er gebeurt en daar houden spelers rekening mee. Je kunt niet zo maar na een langere tijd de spelregels aanpassen, vooral niet als de ontwerper van het spel al duidelijk aangeeft dat het zo goed is.
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 15:46    Onderwerp: Re: Aap/eekhoorn nadert bezet bosvak. Reageer met quote

eraseme schreef:
... naar links keren van aap/eekhoorn wanneer hij het bos niet in kan omdat er een dier op staat ...

Dat gebeurt niet.
Naar boven
eraseme
BerichtGeplaatst: Ma Jul 25, 2011 21:44    Onderwerp: Re: Aap/eekhoorn nadert bezet bosvak. Reageer met quote

FC.Cwali schreef:
eraseme schreef:
... naar links keren van aap/eekhoorn wanneer hij het bos niet in kan omdat er een dier op staat ...

Dat gebeurt niet.

Toch wel:

http://www.jijbent.nl/safari/show.php?gamenumber=13191739&turnnumber=15
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 2:10    Onderwerp: Re: Aap/eekhoorn nadert bezet bosvak. Reageer met quote

FC Cwali heeft je fout geciteerd, het naar links draaien in zo een situatie is een normale gang van zaken en dus correct bij je vermelde spel.
Deze opmerking had hij moeten aanhalen;
eraseme schreef:
Ik zou willen voorstellen om de genoemde situatie als een blokkade door een dier te zien en naar rechts te laten keren...

Ook gezien voorgaande posts van FC Cwali en Bram is dit iets wat niet gaat gebeuren......
eraseme
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 10:50    Onderwerp: Aap/eekhoorn Reageer met quote

Laat FCWali voor zichzelf spreken aub.

Het punt is dat een aap niet hoort te draaien bij een bos.
Het is een grondvak voor de aap dus hij wil erin. En als dit grondvak bezet is door een dier dan zou moeten gelden dat de aap naar rechts keert vanwege het dier dat er staat en niet vanwege het feit dat het bos is.
Lijkt me toch heel logisch.
Stel dat zowel de aap als de eekhoorn zich beide in bos bevinden.
De aap staat boven de eekhoorn en ook richting de eekhoorn. De aap gaat dan als eerste lopen. Die gaat dan nu naar links ipv rechts omdat ie 'het bos niet in kan'. Hier zou juist de blokkaderegel van een dier moeten gelden en dus naar rechts.
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het is al eerder in deze thread uitgesproken, dus dat is wel een puntje van Vipbitch

FC.Cwali schreef:
Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.)

Ben wel met Eraseme eens dat dit tegen het gevoel ingaat, het bos is tenslotte groter dan hier.

De spelontwerper moet dit maar eens en voor altijd beslissen Rolling Eyes
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hendrie42 schreef:
Het is al eerder in deze thread uitgesproken, dus dat is wel een puntje van Vipbitch

FC.Cwali schreef:
Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.)

Ben wel met Eraseme eens dat dit tegen het gevoel ingaat, het bos is tenslotte groter dan hier.

De spelontwerper moet dit maar eens en voor altijd beslissen Rolling Eyes

Je quote gaat over:
een dier dat geen eekhoorn en geen aap is en op een vak stuit met een bos met een eekhoorn of een aap.
Terwijl Erasehim begon over:
een eekhoorn of aap die stuit op een vak met een bos en een aap of eekhoorn.

Dat zijn 2 verschillende dingen die hier een paar keer door elkaar zijn gehaal. Door jullie, niet door het computerprogramma. Smile

Dus: dieren die in bos of water staan, staan er IN.
Naar boven
Slapstick
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het laatst in een spel gehad. Helaas weet ik niet meer welk spel. Maar toen werd de eekhoorn geblokkeerd door de aap die in het bos stond. Omdat ik dit topic gevolgd heb, wist ik dat de eekhoorn naar links beweegt.

Maar als ik eerlijk ben, vind ik dit niet logisch. Want de eekhoorn wordt niet door het bos geblokkeerd, maar door de aap. En als een dier door een dier wordt geblokkeerd gaat ie naar rechts.

Het is aan de spelmaker om hier eens en altijd duidelijkheid te verschaffen. Ik hou er zelf rekening mee, maar als het veranderd wordt, juich ik het toe.

Ik wil van de mogelijkheid gebruik maken om te zeggen dat ik dit spel een geweldige toevoeging vind aan deze site. Mijn complimenten!
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

FC.Cwali schreef:

Je quote gaat over:
een dier dat geen eekhoorn en geen aap is en op een vak stuit met een bos met een eekhoorn of een aap.
Terwijl Erasehim begon over:
een eekhoorn of aap die stuit op een vak met een bos en een aap of eekhoorn.

Dat zijn 2 verschillende dingen die hier een paar keer door elkaar zijn gehaal. Door jullie, niet door het computerprogramma. Smile

Dus: dieren die in bos of water staan, staan er IN.

Eh ja, je hebt daarin gelijk, maar uit het een volgt het ander. Namelijk als het bos bepalend zou zijn, dan zou de eekhoorn of aap niet worden geblokkeerd dus zou hij het gebied in kunnen gaan. Maar er staat een dier, ergo het beest wordt geblokkeerd door een dier, ergo beweging is naar rechts.

in mijn vorige post bedoelde ik trouwens het bos is groter dan het dier, niet dan hier Confused
Naar boven
eraseme
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 18:53    Onderwerp: Voorbeeld Reageer met quote

Hier het voorbeeld voor de duidelijkheid.
Het gaat om de beweging van de dieren na zet 8.

Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 21:12    Onderwerp: Re: Voorbeeld Reageer met quote

eraseme schreef:
Hier het voorbeeld voor de duidelijkheid.
Het gaat om de beweging van de dieren na zet 8.

Okay, duidelijk!

Dit is een foutje. Weet niet hoe dat komt, want dat dier wordt niet door bos geblokkeerd en slaat dus normaal gesproken rechtsaf. We laten het weten als het aangepast wordt. Ah, ik vermoed dat het bosvak rechts naast de aap de 'boosdoener' is, in combinatie met een volgorde waarin het programma bepaalt wat wat blokkeert. Dus ik vermoed dat het in andere gevallen wel goed gaat, maar dat is niet belangrijk nu.

Om misverstanden te voorkomen: het gaat dus om een aap/eekhoorn, die wordt geblokkeerd door een eekhoorn/aap, welke op dat moment in een bos staat.
Die combi komt volgens mij 1 keer per 1000 spellen voor. Dat in combinatie met het bosvak er recht naast, wat misschien voor de bug zorgt, is helemaal een zeldzaamheid. Maar dat is het leuke van deze site, alle onwaarschijnlijke situaties komen een keer voor. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: