Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Hoe moet dan de spelregel worden? Want de beweging is exact volgens de spelregels. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
eraseme |
|
bram schreef: | Hoe moet dan de spelregel worden? Want de beweging is exact volgens de spelregels. |
In de spelregels staat dit:
Als een dier geblokkeerd is aan de voorkant en aan z'n linker- OF z'n rechterzijde: dan draait ie een kwartslag en beweegt naar het vrije vak.
Volgens FCWcali is deze regel abusievelijk van toepassing op de aap en eekhoorn als er rechts van het dier bos ligt. De aap en eekhoorn moeten dan wel rechtsaf kunnen. Misschien een regel code ervoor zetten en checken of het aap/eekhoorn en of er rechts bos ligt. Neem aan dat FCwali wel iets verzint |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch  Vip
Geregistreerd op: 16-10-2007 Totaal berichten: 858 Geslacht: Vrouw |
|
Deze beweging in de 8e zet klopt toch?
De aap draait een kwartslag, alleen moet het nu naar links omdat het een bos (met eekhoorn) is. Dus of er een bos aan de rechterkant zit, een meer of een leeg vak doet er niet toe.
FC.Cwali schreef: | ...het gaat dus om een aap/eekhoorn, die wordt geblokkeerd door een eekhoorn/aap, welke op dat moment in een bos staat.
Die combi komt volgens mij 1 keer per 1000 spellen voor. |
Dit komt wel vaker voor, ik heb deze situatie al meerdere keren gehad en zit nog lang niet aan de 1000 spellen  _________________ Ooit wordt het nog eens wat  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
De beweging klopt precies volgens de huidige spelregels. Discussie is alleen of het logisch is dat hij linksaf gaat omdat ie in principe niet wordt geblokkeerd door een bos, maar een ander diertje (wat toevallig op een bostegel staat), maar zoals het nu in de spelregels staat klopt het met de gemaakte beweging. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
eraseme |
|
Ik zou zeggen: laat FccWali even naar de code kijken. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch  Vip
Geregistreerd op: 16-10-2007 Totaal berichten: 858 Geslacht: Vrouw |
|
Alle posts met betrekking tot een aap of eekhoorn die het bos niet in kan omdat er al een dier in staat, dit kwam wel degelijk al eens eerder aan de orde:
Quote: | en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten... |
Quote: | Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien  |
hoeksmarp schreef: | Dat lijkt me dan een bug. Admin? |
FC.Cwali schreef: | bram schreef: | Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..
Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn? |
Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.) |
_________________ Ooit wordt het nog eens wat  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Ik denk dat Vipbitch de juiste samenvatting geeft. Zo is het nu, dat klopt met de spelregels, dus op zich is er niets aan de hand.
Het heeft geen nut FC.Cwali te laten kijken naar de code, want de code is goed en volgens de huidige spelregels. _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
FC.Cwali |
|
Vipbitch schreef: | Alle posts met betrekking tot een aap of eekhoorn die het bos niet in kan omdat er al een dier in staat, dit kwam wel degelijk al eens eerder aan de orde:
Quote: | en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten... |
Quote: | Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien  |
hoeksmarp schreef: | Dat lijkt me dan een bug. Admin? |
FC.Cwali schreef: | bram schreef: | Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..
Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn? |
Wat mij betreft ook. Als een dier in het bos staat, dan is de buitenkant het bos. Dus ik vind het goed zo. (Maar het stond niet in de spelregels.) |
|
Zo kan ik ook een samenvatting maken ...
Mijn reactie ging natuurlijk over de 8 andere mogelijke dieren, niet de 2 waar de andere teksten hierboven over gaan. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch  Vip
Geregistreerd op: 16-10-2007 Totaal berichten: 858 Geslacht: Vrouw |
|
Kijk maar eens terug, vanaf pagina 2. Deze posts staan allemaal direct onder elkaar dus logischerwijs zijn ze ook in reactie op elkaar  _________________ Ooit wordt het nog eens wat  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??
Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos). _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Slapstick |
|
bram schreef: | Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??
Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos). |
Goeie wijziging, maakt het een stuk logischer. Geldt deze wijziging ook op YTMT? Zoja, dan neem ik aan dat het daar ook wordt bekend gemaakt op het forum. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Naar boven |
|
 |
 |
FC.Cwali |
|
Vipbitch schreef: | Kijk maar eens terug, vanaf pagina 2. Deze posts staan allemaal direct onder elkaar dus logischerwijs zijn ze ook in reactie op elkaar  |
Okay, dan was dat mijn fout.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
eraseme |
|
Geweldig dat is dan opgelost.
Dank! |
|
Naar boven |
|
 |
 |
wolkewietje |
|
bram schreef: | Corne: ik lees ook hetzelfde als vipbitch... maar misschien bedoelde je het anders??
Het is nu dus gewijzigd zowel in de spelregels als in de code. Aap en eekhoorn gaan rechtsom als ze geblokkeerd worden door een dier (ook al staat het dier op een bos). |
Wellicht kijk ik er volkomen overheen, maar ik kan nergens vinden of bovengenoemde regel ook geldt daar waar krokodil en schildpad niet rechtdoor kunnen door een dier, dat daar staat.
Is een watertegel gewoon niet óók een grondtegel voor de waterdieren? M.a.w.: geldt hetzelfde niet voor de waterdieren? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
|