Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gast |
|
Jimok is weer anoniem
Voor de duidelijkheid, als het dier vooruit geblokkeerd is. 1e optie is linksom, naar rechts de 2e optie en als laatste indien alles geblokkeerd is achteruit.
Heb ik dit zo goed? Ik haal dat nog al eens door elkaar  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1328 Leeftijd: 59 Geslacht: Man |
|
Anonymous schreef: | In spelregels leveren de winstcriteria vaak een uitzondering op voor de eerder beschreven regels van een speelronde. In veel spellen, zo ook bij dit spel, betekent het dat niet alle onderdelen van een de speelronde worden uitgevoerd. Dat kan uit de winstcriteria-regels blijken, hoeft niet al bij de beschrijving van speelrondes vermeld te worden. |
Zelf verzonnen ?
Maar goed, het is in ieder geval aangepast. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hendrie42 |
|
Anonymous schreef: | Jimok is weer anoniem
Voor de duidelijkheid, als het dier vooruit geblokkeerd is. 1e optie is linksom, naar rechts de 2e optie en als laatste indien alles geblokkeerd is achteruit.
Heb ik dit zo goed? Ik haal dat nog al eens door elkaar  |
Ehm, nee
Geblokkeerd door een boom is links, door iets anders rechts. En als de kant waar het beest op wil draaien geblokkeerd is probeert ie 90 graden de andere kant op, anders 180. Als die kant ook geblokkeerd is draait ie wel maar beweegt ie niet.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
FC.Cwali |
|
--- Als een dier niet geblokkeerd wordt: dan beweegt ie 1 vak vooruit.
--- Als een dier geblokkeerd is aan de voorkant en aan z'n linker- OF z'n rechterzijde: dan draait ie een kwartslag en beweegt naar het vrije vak.
--- Als een dier geblokkeerd is in alle richtingen behalve achter hem: dan draait ie zich om en beweegt naar het vrije vak.
--- Als alle 4 vakken rond een dier zijn geblokkeerd: dan draait ie zich om (180 graden) maar loopt niet.
--- Als een dier is geblokkeerd door bos en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar links.
--- Als een dier is geblokkeerd door iets anders (dus niet door bos) en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar rechts.
--- Uitzondering: De schildpad en krokodil worden niet geblokkeerd door meren, de eekhoorn en aap niet door bos. Zulke vakken zijn gelijk aan grondvakken voor deze dieren.
((De reden dat de dieren bij bomen in een andere richting gaan (linksaf ipv rechtsaf) is dat de dieren anders snel in 'loopings' terechtkomen.)) |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch  Vip
Geregistreerd op: 16-10-2007 Totaal berichten: 858 Geslacht: Vrouw |
|
Quote: | Geblokkeerd door een boom is links, door iets anders rechts. |
Nou snap ik in elk geval waarom ik er soms naast zit Dank allebei! _________________ Ooit wordt het nog eens wat  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
ElitePhoenix |
|
En wat nou als een dier wordt geblokkeerd door een eekhoorn in het bos? Geldt dan het dier of het bosje? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
FC.Cwali |
|
Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.) |
|
Naar boven |
|
 |
 |
jimok |
|
ElitePhoenix schreef: | En wat nou als een dier wordt geblokkeerd door een eekhoorn in het bos? Geldt dan het dier of het bosje? |
mijn logica zegt;
een dier dat wel het bos in mag, maar wordt geblokkeerd omdat er al een dier in het bos zit, die draait rechts want het is dan geblokkeerd door het dier...
een dier wat niet het bos in mag, die is ten alle tijde geblokkeerd door het bos, of er nu wel \niet een ander dier in rust..dus draait links |
|
Naar boven |
|
 |
 |
ElitePhoenix |
|
FC.Cwali schreef: | Hmm, goeie vraag. Ik denk ... ik weet het niet. In deze spelregels staat bos het eerst, maar in de bordspelregels staan dieren en de rest het eerst als blokkade. Ik denk dat Bram die volgorde heeft geprogrammeerd en dus het dier (in je voorbeeld de eekhoorn) bepaalt dat het bewegende dier rechtsaf gaat. Maar ik weet het niet. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht ... heeft iemand het in een partij gezien? (In het bordspel zou ik gevoelsmatig er van uit gaan dat het bos bepalend is, de eekhoorn zit binnen het bosvlak.) |
Ja, ik heb het gezien, maar ik ben vergeten welke kant ie opging.  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Hoofdpijn  Supervip
Geregistreerd op: 6-11-2003 Totaal berichten: 1328 Leeftijd: 59 Geslacht: Man |
|
Naar boven |
|
 |
 |
FC.Cwali |
|
Ja, kennelijk gaat het dan om het bos, vind ik mooi. |
|
Naar boven |
|
 |
 |
jimok |
|
en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten... |
|
Naar boven |
|
 |
 |
Vipbitch  Vip
Geregistreerd op: 16-10-2007 Totaal berichten: 858 Geslacht: Vrouw |
|
Quote: | en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten... |
Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien  _________________ Ooit wordt het nog eens wat  |
|
Naar boven |
|
 |
 |
hoeksmarp |
|
Vipbitch schreef: | Quote: | en als het nu een aapje of eekhoorn is wat het bos in wil waar al een dier in zit? dan zou deze naar rechts moeten... |
Zou je inderdaad denken, maar ook dan gaat het dier naar links. Net gezien  |
Dat lijkt me dan een bug. Admin? |
|
Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 9890 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 50 Geslacht: Man |
|
Wat mij betreft is het dan nog steeds een bos en draait die dus linksaf. Maar idd de spelregels zijn daar voor een andere interpretatie vatbaar..
Cwali?? Wil jij aangeven wat het moet zijn? _________________ www.jijbent.nl |
|
Naar boven |
|
 |
 |
|
|