FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cplatinck
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 19:18    Onderwerp: volgorde van bewegen Reageer met quote

Wat is precies de volgorde van bewegen van de dieren?

wanneer 2 dieren elkaar naderen, dan zal er eentje zich omdraaien en eentje rechtdoor blijven gaan...
welk dier zal zich omdraaien en welk dier zal rechtdoor gaan?

Zou het mogelijk zijn om de volgorde van bewegen van de dieren ook in de spelregels te plaatsen?
Naar boven
Gast
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

het linkse dier eerst, bovenste dier eerst staat in de spelregels.
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

De dieren bewegen ook ...
Elke ronde, nadat beide spelers een zet hebben gedaan, verplaatsen alle dieren zich 1 vak. Eerst de dieren in de bovenste rij, dan de dieren in de rij daaronder, enzovoorts. In geval van verschillende dieren in dezelfde rij, beweegt het meest linkse dier eerst.

Hoe bewegen de dieren door het landschap?
De dieren bewegen voorwaarts (in de richting van hun pijl). Maar ze worden geblokkeerd door bos, meer, een ander dier, een speler of de rand van het landschap.
Als een dier niet geblokkeerd wordt: dan beweegt ie 1 vak vooruit.
Als een dier geblokkeerd is aan de voorkant en aan z'n linker- OF z'n rechterzijde: dan draait ie een kwartslag en beweegt naar het vrije vak.
Als een dier geblokkeerd is in alle richtingen behalve achter hem: dan draait ie zich om en beweegt naar het vrije vak.
Als alle 4 vakken rond een dier zijn geblokkeerd: dan draait ie zich om (180 graden) maar loopt niet.
Als een dier is geblokkeerd door bos en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar links.
Als een dier is geblokkeerd door iets anders (dus niet door bos) en de vakken aan beide zijdes zijn vrij: dan draait ie (90 graden) en beweegt naar rechts.
Uitzondering: De schildpad en krokodil worden niet geblokkeerd door meren, de eekhoorn en aap niet door bos. Zulke vakken zijn gelijk aan grondvakken voor deze dieren.
Wink
Naar boven
Gast
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hendrie42 schreef:
De dieren bewegen ook ...
Elke ronde, nadat beide spelers een zet hebben gedaan, verplaatsen alle dieren zich 1 vak.

Klopt volgens mij niet helemaal.
In de ronde waar mijn tegenstander op 10 kwam en ik mijn laatste zet deed bewogen de dieren niet meer (daar had ik wel op gerekend en zo een gelijkspel in de wacht te slepen Crying or Very sad ).
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

"... als beide spelers hun 10e dier in dezelfde speelronde fotograferen, dan eindigt het spel gelijk (1-1 in de toernooien). Het eindigt ook gelijk als beide spelers hun 10e dier fotograferen als de dieren bewegen."

Woorden kunnen altijd beter, maar is volgens mij duidelijk.
Naar boven
Gast
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

FC.Cwali schreef:
"... als beide spelers hun 10e dier in dezelfde speelronde fotograferen, dan eindigt het spel gelijk (1-1 in de toernooien). Het eindigt ook gelijk als beide spelers hun 10e dier fotograferen als de dieren bewegen."

Woorden kunnen duidelijk zijn, maar het kan dan nog steeds verkeerd geimplementeerd zijn Laughing
De dieren bewogen in ieder geval niet meer na mijn laatste zet, anders was de laatste wel tegen mij fotocamera aangelopen Confused
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 6:42    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
het linkse dier eerst, bovenste dier eerst staat in de spelregels.

deze post was van mij...is er iets gewijzigd dat je als afzender word gezien als gast?
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 853
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 6:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bij bijv. Firefox kun je anoniem rondhopsen op internet en kent Jijbent mij ook niet meer. Misschien ook zoiets bij jou gebeurt?
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
FC.Cwali schreef:

Woorden kunnen duidelijk zijn, maar het kan dan nog steeds verkeerd geimplementeerd zijn Laughing
De dieren bewogen in ieder geval niet meer na mijn laatste zet, anders was de laatste wel tegen mij fotocamera aangelopen Confused

Ben het ook eens dat dit niet erg duidelijk is, en misschien moet worden verduidelijkt met plaatjes in de spelregels. Of misschien moet je in de laatste zin het woordje tegelijk toevoegen:

Het eindigt ook gelijk als beide spelers hun 10e dier tegelijk fotograferen als de dieren bewegen."

Daarmee impliceer je iig dat in de speelronde beide op 9 stonden.

Ander alternatief is om een extra puntje toe te voegen dat de dieren niet meer bewegen als in die speelronde iemand op 10 komt, want je zou volgens de spelregels verwachten dat de dieren altijd bewegen nadat de spelers gezet hebben.
Naar boven
FC.Cwali
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dit wordt de nieuwe tekst in de spelregels:
"Winnaar is de speler die de 10 verschillende dieren fotografeert. Beide spelers spelen een gelijk aantal zetten. Het spel eindigt gelijk (1-1 in de toernooien) als beide spelers met hun laatste zet hun tiende dier fotograferen OF als beide spelers na de dierbeweging hun tiende dier fotograferen."
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1308
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

"Elke ronde, nadat beide spelers een zet hebben gedaan, verplaatsen alle dieren zich 1 vak. "

Lijkt me dat deze tekst ook aangepast moet worden. In de laatste ronde bewegen de dieren niet meer als minimaal 1 van beide spelers bij zijn zet de 10 heeft gehaald. Als je tegenstander de 10 heeft gehaald in zijn zet kun je dus niet alsnog gelijk maken door het maken van de laatste foto na het bewegen van de dieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Diirk
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie hier dat de discussie al gevoerd wordt.

Wat is de reden dat de dieren na die laatste zet niet meer lopen?
Het gebeurt het gehele spel wel, dus waarom de uitzondering bij de laatste?
http://www.jijbent.nl/safari/show.php?gamenumber=12761713
Naar boven
Gast
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

De reden: Het is een wedstrijd, waarin je zo snel mogelijk de 10 verschillende dieren moet fotograferen.
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1308
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
De reden: Het is een wedstrijd, waarin je zo snel mogelijk de 10 verschillende dieren moet fotograferen.

Toch jammer dat dan in de regels staat dat ze elke ronde bewegen , moet maar snel veranderd worden.

Dat is snel Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Gast
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdpijn schreef:
Anonymous schreef:

Toch jammer dat dan in de regels staat dat ze elke ronde bewege

In spelregels leveren de winstcriteria vaak een uitzondering op voor de eerder beschreven regels van een speelronde. In veel spellen, zo ook bij dit spel, betekent het dat niet alle onderdelen van een de speelronde worden uitgevoerd. Dat kan uit de winstcriteria-regels blijken, hoeft niet al bij de beschrijving van speelrondes vermeld te worden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: