FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jasperov
BerichtGeplaatst: Do Apr 28, 2011 16:08    Onderwerp: het slaan van een hoger stuk Reageer met quote

Is het toegestaan om een hoger stuk te slaan, en je eigen stuk dus als het ware op te offeren? Als ik de spelregels nalees, mag het niet. Maar het lijkt me logisch dat het wel zou mogen, net als met strategie. Ik heb het in een partij nog niet uitgeprobeerd, want dat zou een kostbare test zijn.
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

In de regels staat dat je lagere stukken kunt slaan. Opoffering staat niet in de regels en mag dus voor zover ik weet ook niet.
jimok
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

wat is opoffering?
Naar boven
TheTimmyOffline

Totaal berichten: 3985
Leeftijd: 35
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

zelfmoord
ElitePhoenix
BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2011 2:08    Onderwerp: Re: het slaan van een hoger stuk Reageer met quote

Jasperov schreef:
Is het toegestaan om een hoger stuk te slaan, en je eigen stuk dus als het ware op te offeren? Als ik de spelregels nalees, mag het niet. Maar het lijkt me logisch dat het wel zou mogen, net als met strategie. Ik heb het in een partij nog niet uitgeprobeerd, want dat zou een kostbare test zijn.

Dat kan niet. Als je je eigen stuk selecteert, dan kan je een hoger stuk van je tegenstander vervolgens niet selecteren.
Naar boven
Jasperov
BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2011 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, bedankt, nu is het duidelijk.
Is het misschien een idee om dit extra te benadrukken in de regels? Op dit moment staat er niet dat het niet mag, maar gewoon niet dat het mag. Op zich wel correct dus, maar ik denk dat veel mensen uit ervaring met stratego zullen aannemen dat het wel is toegestaan je stuk op te offeren.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dit kan je toch niet vergelijken met Stratego? Bij Stratego weet je vaak niet dat je een hoger stuk aanvalt of doe je het bewust om te weten wat de rang van dat stuk is. Bij jungle zijn alle stukken bekend waardoor het een heel ander spel is en het een stuk minder nuttig is om te proberen hogere stukken te slaan.
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 31
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een beetje laat. Ik heb dit spel net ontdekt. Maar tot ik dit las dacht ik ook dat je een stuk gewoon kon offeren inderdaad. Bij stratego gebeurt dit ook regelmatig hoor (vooral om uit de zettenregel te geraken).

Maar de zettenregel is hier ook niet geimplenteerd geloof ik, wat me ook wel verbaast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: