Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SamD
BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2011 20:23    Onderwerp: Spel automatisch doorzetten Reageer met quote

Hoi,

Ik het misschien mogelijk dat als je in feite al gewonnen hebt (zoals bijvoorbeeld spel http://www.jijbent.nl/stacko/play.php?gamenumber=12549456 ) maar dat het nog een tijd duurt voordat het afgelopen is, om dat spel dan automatisch door te zetten?

Want het heeft nu geen nut om nog verder te spelen, kost alleen maar veel tijd/zetten!
Naar boven
bramOffline
Superadmin
Superadmin

Totaal berichten: 9921
Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik twijfel hierover omdat ik toch nog een aantal keer meegemaakt had dat mijn tegenstander de fout inging...
SamD
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, ben zelf ook al een keer zo de fout in gegaan maar denk niet dat dat nou echt bij het spel 'hoort'. Nu moet ik telkens opletten of ik moet passen of dat ik echt mag gaan spelen, lijkt me niet de bedoeling. Maar goed, ik ben maar één persoon dus hoor graag wat anderen ervan vinden,
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

qua logica vind ik dat wanneer er een theoretische mogelijkheid bestaat in een spel wat de uitslag nog kan beinvloeden, het spel verder moet gaan..
Naar boven
SamD
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik het op zich wel mee eens maar dan wel als er echt nog iets achter zit qua strategie o.id, zoals bij 0-3 achterstand in de 22e minuut van streetsoccer door laten spelen, dat is logisch. Maar het lijkt me niet zo logisch om nog het spel uit te spelen waar je eigenlijk al gewonnen hebt om alleen maar te wachten totdat je tegenstander de toren af heeft. Of andersom natuurlijk, totdat je tegenstander een fout maakt.

Het zou een hoop tijd schelen in ieder geval...
Naar boven
carlaevelien
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Juist die kleine kans dat de tegenstander nog een fout maakt (je speelt tegen mensen en niet tegen een computer), lijkt mij de reden dat het niet de bedoeling is om zo'n spel automatisch door te zetten. Als ik het goed begrijp uit je verhaal wil je dat eigenlijk om te voorkomen dat je zelf in zo'n situatie per ongeluk toch nog een fout maakt?
Naar boven
jimok
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

er was een vergelijkbaar discussie hierover met het spel mijnenveger..
Naar boven
SamD
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

carlaevelien schreef:
Juist die kleine kans dat de tegenstander nog een fout maakt (je speelt tegen mensen en niet tegen een computer), lijkt mij de reden dat het niet de bedoeling is om zo'n spel automatisch door te zetten. Als ik het goed begrijp uit je verhaal wil je dat eigenlijk om te voorkomen dat je zelf in zo'n situatie per ongeluk toch nog een fout maakt?

Onder andere, het gaat er uiteindelijk toch om wie het beste speelde/meeste geluk had en natuurlijk valt de situatie zoals ik die aangaf in mijn openingspost onder beide vlakken maar niet op de manier zoals je het eigenlijk wil. Het gaat erom dat je net die goede blokjes krijgt en niet dat je tegenstander even niet oplet, al is dat wel een klein deel van het spel.

Misschien net zoiets als een streetsoccer spel doorzetten na zet 22 als het 4-0 staat of iets dergelijks. Maar dan draait het maar om 3 extra zetten, bij stacko duurt het altijd minstens 4 zetten maar vaak ook gewoon 10 of meer. Ik zou het in ieder geval de moeite waard vinden, maar zoals gezegd ben ik niet de enige gebruiker hier.
Naar boven
buffalo147
BerichtGeplaatst: Do Mrt 17, 2011 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Auto doorzetten hoeft voor mij niet, en zeker al niet omdat de tegenstander nog een fout kan maken.

Het komt er eigenlijk op aan om je toren zichtbaar te maken voor je tegenstander om die te tonen dat je al hebt gewonnen en dan kan je tegenstander opgeven.
Maar ik merk dat niemand opgeeft, ook al staan ze in verloren positie. Ikzelf heb ook nog nooit een verloren partij opgegeven, ik vind het gewoon veel te leuk om alsnog een volledige toren te bouwen. Als ikzelf in gewonnen positie sta dan probeer ik mijn tegenstander bruikbare blokken te geven zodat die zijn toren sneller af heeft. Als ikzelf in verloren positie sta, dan gebeurt het al eens dat iemand mij vraagt waar ik nog blokken nodig heb en dan krijg ik die ook zo snel het kan.

Het is dus een kwestie van bekijken of je een toernooi ophoudt en dan sneller op te geven als je zeker verloren bent. Wink
Naar boven
SamD
BerichtGeplaatst: Do Mrt 17, 2011 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik laat het ook telkens zien als ik gewonnen heb maar ze geven gewoon niet op, ik doe het zelf wel. Maar als je dat graag wil, de ongeschreven regel dat je opgeeft als je al zichtbaar verloren heb is natuurlijk onzin als je er net zo goed een automatische doorzet van kan maken, want anders komt er ook nog het onderdeel bij: 'Laat aan je tegenstander zien dat hij/zij verloren heeft dmv zichtbare blokken', lijkt me niet de bedoeling als het ook anders/automatisch kan.
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Do Mrt 17, 2011 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bij stacko ligt het natuurlijk wel een beetje anders, wanneer de ene speler genoeg heeft om te winnen, kan je als tegenstander nog wel proberen de toren af te krijgen, maar je speelt niet meer tegen een tegenstander. Want die tegenstander probeert helemaal niet meer om zo snel mogelijk een toren af te maken, die verdedigt alleen zijn voorsprong.

Ik ga zelf meestal blokjes weggeven waarvan ik denk dat mijn tegenstander ze kan gebruiken, als ik zelf al gewonnen sta en ik geef wel op als ik niet meer kan winnen.
Naar boven
pombeestOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 369
Leeftijd: 48
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Do Mrt 17, 2011 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal met de vorige spreker eens. Ik vind de kwalificatie "de tegenstander kan nog een fout maken" ook niet terecht. Een fout kan je tegenstander immers niet maken. Alleen maar een stompzinnige blunder door compleet niet opletten. Als dat een reden is om verder te spelen zeg je eigenlijk tegen je tegenstander dat die zo verschrikkelijk stom is, dat ie dat nog wel weg kan geven. Om die reden is in de denksportwereld op tijd op geven ook een kwaliteit. Het is niet nodig je tegenstander op die manier te beledigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
buffalo147
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2011 1:37    Onderwerp: Reageer met quote

Mjah, oké. Ik speel ook nooit door omdat de tegenstander nog iets stoms zou kunnen doen hoor. Bij BG of WS zal ik wel opgeven in verloren positie. Bij stacko vooralsnog niet, ik vind het gewoon te leuk om zelf die toren af te krijgen. Wss zal ik dat na verloop van tijd wel gaan doen of toch zeker als ik merk dat ik er een tornooi mee ophou. Smile
Naar boven
jeroenleiden
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 21, 2011 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toevallig vanavond nog een mijnenveger gewonnen waar ik 6 punten achter stond en er nog 1 mijn was.
Ik zocht expres de mijn ongeveer op en begon niet met gokken.
Toen er nog 2 vakjes waren waar de mijn kon liggen gokte de tegenstander mis en stond ik nog 4 achter waarna ik goed gokte en dus net met 1 puntje nog won Smile

Wat ik zelf vaak doe als ik meer dan (aantal bommen nog vinden * 5) voor sta of bij stacko al meer punten heb dan de tegenstander in de 1e rond is dat in de notities zetten zodat ik het weer zie als ik het spel weer voor me krijg.

Stacko heb ik trouwens nog niet helemaal door wat ik het beste vind werken om de toren zo snel mogelijk goed te krijgen dus daar kan je nog leren van het door spelen.
Naar boven
VipbitchOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 868
Geslacht: Vrouw
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Mrt 22, 2011 1:51    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal met Buffalo eens, opgeven bij BG doe ik rustig maar bij Stacko (meestal) nog niet.

Automatisch doorzetten ben ik om 4 vrij simpele redenen absoluut geen voorstander van;
1. Dat gebeurt met Backgammon ook niet.
2. Iemand helpen om dit spel te leren wordt vrijwel onmogelijk
3. Mensen die het gewoon leuk vinden om zo'n toren af te bouwen kunnen dit dus niet meer.
4. Het is een snel spel dus wat voeg je dan precies toe met deze maatregel?

@ Pombeest:
Quote:
....zeg je eigenlijk tegen je tegenstander dat die zo verschrikkelijk stom is, dat ie dat nog wel weg kan geven..... Het is niet nodig je tegenstander op die manier te beledigen.

Zo voelen jij en nog wel een aantal personen dat misschien, maar er zijn ook een heleboel mensen die gewoon een spelletje willen doen en niet persé voor de winst gaan maar gewoon voor de lol Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: