Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wilhelmina
BerichtGeplaatst: Wo Jan 05, 2011 23:48    Onderwerp: toernooi en rating Reageer met quote

Hallo ik vind het heel begrijpelijk dat iedereen aan een toernooi wil mee doen maar......nu krijg ik ook spelers met een rating van nog geen 1400 waar ik tegen moet spelen en die win ik dan ,maar ik krijg er geen punten bij zelfs geen 1 , voor de moeite, dat zou toch wel het minste kunnen zijn .
Naar boven
GroeneveldOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3352
Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Solomon_islands
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 1:17    Onderwerp: Reageer met quote

dat heb je met elk spel,waarbij je hoog staat
winnen van een 1400 speler,levert inderdaad
weinig (1 punt) of zelfs niks op

dan moet je natuurlijk zelf wel een hoge rating
voor dat spel hebben

klopt helemaal

Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
wilhelmina
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 20:07    Onderwerp: toernooi en rating Reageer met quote

Misschien een idee om de toernooien in categorieen te verdelen .1400-1700 1700-2000 2000-2300. Aangezien de hele hoog geplaatste ook niet met lagere willen spelen en een eigen toernooi hebben.
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 0:41    Onderwerp: Re: toernooi en rating Reageer met quote

wilhelmina schreef:
Misschien een idee om de toernooien in categorieen te verdelen .1400-1700 1700-2000 2000-2300. Aangezien de hele hoog geplaatste ook niet met lagere willen spelen en een eigen toernooi hebben.

Beetje discrimineren ofzo ? Een toernooi voor hoge ratings, of beter de beste actieve spelers in een spel is reeds het idee achter de toptoernooien. De achterliggende reden is weliswaar niet dat je dan meer ratingpunten krijgt bij winst Rolling Eyes .

Het onderverdelen van toernooien in het algemeen is trouwens ronduit belachelijk en onsportief. Er zijn wel honderd-en-één problemen tegenargumenten te bedenken Razz . Ik zal er voor de lol een paar geven ...

*Het werkt statische en minder accurate ratings in de hand.
*Spelers die snel beter worden in het spel worden afgeremd in hun ratingsgroei.
*Toernooi-starten duren veel langer als ze al starten Rolling Eyes
*Je leert veel sneller beter spelen als je tegen hoger geklasseerden speelt.
*Toch wel erg discriminerend voor mensen met een rating hoger dan 2300 of lager dan 1400 Wink
...
Naar boven
sjoerdjeOffline
Admin
Admin

Totaal berichten: 716
Leeftijd: 37
Zuidholland
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 2:38    Onderwerp: Re: toernooi en rating Reageer met quote

Hurricane_Power schreef:
Het onderverdelen van toernooien in het algemeen is trouwens ronduit belachelijk en onsportief. Er zijn wel honderd-en-één problemen tegenargumenten te bedenken Razz . Ik zal er voor de lol een paar geven ...

Ik zou het niet echt onsportief willen noemen. Het is voor iedereen waarschijnlijk leuker om tegen spelers van nagenoeg gelijke sterkte te spelen. Bij real-life toernooien gebeurt dit ook.

Maar...

Quote:
*Toernooi-starten duren veel langer als ze al starten Rolling Eyes

...dat lijkt me een zeer sterke reden om het niet te doen.
Bekijk gebruikers profiel Bekijk de homepage 
rudolph1947Offline
Vip
Vip

Totaal berichten: 797
Leeftijd: 74
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 1:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal wel aan mij liggen maar....
Hoe is het toch mogelijk dat als ik 10 punten heb en mijn tegenstander 8 punten heeft dat ik het dan toch afleg als ik gelijk speel in de kwartfinale.

komt dat toevallig omdat ik in mijn poule (4) iemand had met een rating van 1459 ??

Zo lijkt mij de TPR berekening iets oneerlijks in zich te hebben.

Bij een denksport (zoals dammen of schaken) kan ik me er iets bij voorstellen. maar bij het dobbelen, is het gewoon geluk hebben of niet. en dan zou rating niet zo zwaar moeten tellen.

http://www.jijbent.nl/toernooi.php?toernooi=55125
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal vooral komen doordat jij een flink hogere rating hebt dan je tegenstander.

Het scheelt in dit geval niet zo heel veel of jij was doorgegaan. Zo gaat het nu eenmaal.

Ik denk dat je niet serieus voorstelt om in de tpr-berekening een wegingsfactor te gebruiken op basis van de geluksfactor in een spel? Er zijn nu al mensen die de TPR niet snappen, laten we het niet nog ingewikkelder maken.
Naar boven
rudolph1947Offline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:
Het zal vooral komen doordat jij een flink hogere rating hebt dan je tegenstander.

Het scheelt in dit geval niet zo heel veel of jij was doorgegaan. Zo gaat het nu eenmaal.

Ik denk dat je niet serieus voorstelt om in de tpr-berekening een wegingsfactor te gebruiken op basis van de geluksfactor in een spel? Er zijn nu al mensen die de TPR niet snappen, laten we het niet nog ingewikkelder maken.

Nee natuurlijk niet :een wegingsfactor op basis van gelukfactor??? nee onzin hoe zou je dat moeten berekenen. nee ,

maar in dit ternooi heb ik dan wel twee keer pech gehad (en nogmaals het is en blijft een geluksspel) mijn tegenstander kreeg zijn TPR op basis van de rating 1510 en in mijn poule speelde iemand op basis van een rating 1459.

Ja inderdaad dan een flink verschil met mijn rating. ondanks dat ik een wedstrijd meer heb gewonnen in de voorronde.

misschien een oplossing om te starten met als ondergrens een ratiing van bv 1600 bij gelukspellen zoals dobbelspel.
Het ratingsverschil telt dan minder zwaar in de TPR volgens mij.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Je zegt nu dat je pech hebt dat je bent uitgeschakeld in een geluksspel.

Waarom wil je zo graag andere regels voor geluksspellen?

Zoals je jezelf al afvraagt, hoe moet je dan bepalen wat een geluksspel is? Dobbelspel ben ik met je eens, maar backgammon dan? Of pico, codekraker, reversi.

Laat het lekker zo, er zijn overal wel voor en nadelen op te bedenken.

Het ligt overigens echt niet aan die speler met rating 1459 uit jouw poule, dat heb je ruimschoots gecompenseerd door 1 potje meer te winnen. Na de poule is jouw TPR namelijk hoger dan die van hejkramer. De reden dat dat na de kwartfinale niet meer zo is is omdat jij in de kwartfinale tegen een 1510 speler speelde en je tegenstander tegen iemand met een rating van 1684.

Als je tegen iemand met een zoveel lagere rating speelt dan zal je gewoon 3 potjes moeten winnen. Je kan dit overigens altijd voor de kwartfinale al zien door met je muis boven de tpr in de kwartfinale te hangen. Dan zie je de tpr die die persoon zou hebben bij een eventuele 4-4 stand.
Naar boven
rudolph1947Offline
Vip
Vip

Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2011 0:52    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie. en al die moeite om te reageren.
Ik ben nu overtuigd.
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vinnie schreef:

Ik denk dat je niet serieus voorstelt om in de tpr-berekening een wegingsfactor te gebruiken op basis van de geluksfactor in een spel?

Dat lijkt me ook geen goed idee. Wel interessant vind ik de mate van geluk per spel. Is dit uberhaubt te berekenen? Zal dan wel bij veel spellen een zeer complexe berekening worden (ik denk aan strategie Smile).

Dancing Doe ook eens mee aan een stratego toernooi! Dancing
Stratego toernooi informatie:winner www.strategobond.nl bier
Real-time gratis oefenen zonder downloads:Think www.gravon.net Think
Ranking en toernooi uitslagen: zilver www.kleier.net goud
Nu ook de Stratego-Barrage ranking via het Kleier menu! Cool
Naar boven
de-ik--ki-edOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 412
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 2:09    Onderwerp: Reageer met quote

ruben87 schreef:
Vinnie schreef:

Ik denk dat je niet serieus voorstelt om in de tpr-berekening een wegingsfactor te gebruiken op basis van de geluksfactor in een spel?

Dat lijkt me ook geen goed idee. Wel interessant vind ik de mate van geluk per spel. Is dit uberhaubt te berekenen? Zal dan wel bij veel spellen een zeer complexe berekening worden (ik denk aan strategie Smile).

Dit wordt al aangegeven op de homepage. Het aantal sterretjes geeft aan hoe groot de geluksfactor is (waarbij weinig sterren een grote geluksfactor betekent)
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

joepie, ik heb een kampioenschapstitel en de eerste plaats in de ranglijst bij het grootste geluksspel op jijbent. Kampioen geluk hebben, dat vind ik wel wat Smile

Was ik allang weer vergeten trouwens dat daar een berekening op los gelaten werd...
Naar boven
ruben87Offline

Totaal berichten: 975
Leeftijd: 34
Gelderland
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt De-ik--ki-ed! Dat is leuk om te weten. En zo te zien hebben ze er serieus werk van gemaakt voorzover ik er verstand van heb. Ik kan me er goed in vinden.

Gefeliciteerd met die gelukstitel domino, Vinnie-Geluk! Smile

Dancing Doe ook eens mee aan een stratego toernooi! Dancing
Stratego toernooi informatie:winner www.strategobond.nl bier
Real-time gratis oefenen zonder downloads:Think www.gravon.net Think
Ranking en toernooi uitslagen: zilver www.kleier.net goud
Nu ook de Stratego-Barrage ranking via het Kleier menu! Cool
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2011 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nu wel benieuwd hoe dat ook alweer uitgerekend werd...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: