Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elano
BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2011 18:28    Onderwerp: TOP toernooi 2011 Reageer met quote

De strijd is los gebarsten en de eerste partij winst is een feit in poule 1 wist Pipo zijn voordeel met rood te behouden tegen acdc.

Pouleoverzicht poule1

Gebruiker 1 2 3 4 5 6 7 P TPR
1. Pipo_papfles (2702) - 2 * * * * * 2 2115
2. acdc (2284) 0 - * * * * * 0 1965
3. tomrene (2294) * * - * * * * 0 1963
4. el_great_foxman (2371) * * * - * * * 0 1950
5. lucky8 (2379) * * * * - * * 0 1949
6. TheTimmy (2517) * * * * * - * 0 1926
7. K1-M5 (2525) * * * * * * - 0 1925

Pouleoverzicht poule2

1. Beatle (2222) - * * * * * * 0 1950
2. scarmi (2306) * - * * * * * 0 1936
3. costa123 (2363) * * - * * * * 0 1926
4. stino (2384) * * * - * * * 0 1923
5. Elano (2501) * * * * - * * 0 1903
6. Hurricane_Power (2531) * * * * * - * 0 1898
7. raymond_kr (2612) * * * * * * - 0 1885

Pouleoverzicht poule3

1. badi (2167) - * * * * * * 0 1940
2. richardv35 (2318) * - * * * * * 0 1915
3. Slapstick (2342) * * - * * * * 0 1911
4. herzfrequenz (2404) * * * - * * * 0 1901
5. peter7778 (2423) * * * * - * * 0 1898
6. Diadem (2543) * * * * * - * 0 1878
7. Buki (2611) * * * * * * - 0 1866

Pouleoverzicht poule4

1. clauchard (2167) - * * * * * * 0 1944
2. daudey (2319) * - * * * * * 0 1919
3. Mikolino (2323) * * - * * * * 0 1918
4. paske (2416) * * * - * * * 0 1903
5. janmoes (2423) * * * * - * * 0 1901
6. de-ik--ki-ed (2581) * * * * * - * 0 1875
7. ElitePhoenix (2602) * * * * * * - 0 1872

Laat je visie los wie wordt nr 1 en 2 in de poules en wie stromen er door naar de finale? ik gok op een 4-4 eindestand in de finale Smile
Naar boven
Elano
BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2011 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ook mijn eigen prognose erop loslaten.

Kijken hoeveel ik goed heb van de 8.

Poule 1:
nr1 Pipo
nr2 Timmy

nr3 K1-M5

Poule 2:
nr1 Hurricane
nr2 Raymond

nr3 Stino

Poule 3:
nr1 Diadem
nr2 Buki

nr3 Herz

Poule 4:
nr1 De-ik-ki-ed
nr2 ElitePhoenix

nr3 Daudey
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 1:58    Onderwerp: Reageer met quote

In een toptoernooi is het niveau meestal zo hoog, dat je weinig kans maakt op een eenvoudige geel partij. Ik ben vooral benieuwd of er iemand 12 punten zal halen...

Uit ervaring blijkt ook dat overleven in ronde 1 vaak niet voldoende is. De nummer 2 van een poule komt namelijk tegen de nummer 1 van een andere poule, maar speelt in 90% van de gevallen de kwartfinale met een tpr nadeel, tegen een zo goed als perfecte rood speler. Een eerste plek is dus zeer begeerd. Very Happy

Voor poule-hoofden is de eerste ronde van een toptoernooi meestal nog de grootste uitdaging. Ze starten namelijk met de laagste tpr en zijn al bijna verplicht 9 of meer punten te halen. En je speelt zoiezo al tegen minstens één top 10 speler met geel. ( poule hoofden moeten ook nog eens een 10-10-10 vermijden)

Aangezien het niveau van rood spelers ontzettend hoog is tegenwoordig, verwacht ik dat dit jaar al meteen in ronde 1 verrassingen gaan vallen...

poule 1:

K1M5 is voor de meeste waarschijnlijk nog niet zo bekend, maar ik heb nu meerdere partijen tegen hem gespeeld en ik weet al genoeg... Hij gaat met zijn kleurvoordeel op pipo volgens mij de poule winnen.

Voor de tweede plek word het spannend. Lucky heeft het in eigen handen. Als ze met rood standhoud tegen pipo en timmy, dan gaat ze waarschijnlijk mee door.

Als lucky het laat liggen dan heeft pipo het kleurvoordeel op timmy wat doorslaggevend kan zijn tenzij het een 10-10-10 word.

gokje:
1. K1M5
2. Thetimmy

poule 2:

Ik vrees voor raymond en hurricane dat er hier ontzettend veel rode partijen standgehouden gaat worden. Degene met de laagste tpr komen er dan het slechtste uit.

Gokje:
1. stino
2. Elano

Randopmerking: Als stino op tijd verliest dan is raymond wel weer favoriet, aangezien hij dan met geel van stino zou winnen en nog rood speelt tegen elano.

Elano zou een grote kans maken op de 2de plek. Hij speelt ook met geel tegen stino en met rood tegen hurricane.

poule 3:

Richardv35 doet het goed in het kampioenschap en slapstick is een topper in wording, maar ik denk dat het voor beide nog te vroeg is om stand te houden tegen buki of diadem.

Gokje:
Diadem wint de poule voor buki vanwege kleurvoordeel.

poule 4:

Er steken er 2 bovenuit, maar hun creativiteit als geel speler zal zeker op de proef gesteld worden.

Gokje:
1. de-ik--ki-ed
2. Elitephoenix

Laatst aangepast door Pipo_papfles op Ma Jan 03, 2011 15:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
Elano
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Pipo, dat ik geel heb tegen Stino klopt, maar dat heb ik ook tegen Raymond ik kom dus op max 8 punten wanneer zij hun naam waar maken. Dan zie ik mezelf niet meer bij de top 2 belanden.
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daar had ik rekening met gehouden. Raymond of hurricane zouden dan al aan minstens 9 punten moeten komen om je voorbij te gaan, maar ze verliezen in mijn analyse dan al zeker 2 punten aan stino. Hurricane verlies ook nog eens 2 punten tegen jou en strand dan op 8.
Als hurricane met rood wint van raymond dan is het 8-8-8 voor de tweede plek en heb jij de beste tpr.

Dit is louter theorie, maar gewoon even ter ondersteuning waarom ik jou op de 2de plek gokte.
Naar boven
lucky8
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 13:15    Onderwerp: toptoernooi 4R 2011 Reageer met quote

Of ik ga standhouden is nog een groot vraagteken,
Maar ik weet zeker dat ik geen HIJ ben maar een ZIJ Laughing Wink
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 15:39    Onderwerp: Re: toptoernooi 4R 2011 Reageer met quote

lucky8 schreef:
Of ik ga standhouden is nog een groot vraagteken,
Maar ik weet zeker dat ik geen HIJ ben maar een ZIJ Laughing Wink

sorry Embarassed Ik heb het meteen aangepast... Rare fout, want toen je bij madness was heb ik die fout nooit gemaakt. ( ik zal het maar steken op het feit dat het laat was... Laughing )
Naar boven
Elano
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2011 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Pipo_papfles schreef:
Daar had ik rekening met gehouden. Raymond of hurricane zouden dan al aan minstens 9 punten moeten komen om je voorbij te gaan, maar ze verliezen in mijn analyse dan al zeker 2 punten aan stino. Hurricane verlies ook nog eens 2 punten tegen jou en strand dan op 8.
Als hurricane met rood wint van raymond dan is het 8-8-8 voor de tweede plek en heb jij de beste tpr.

Dit is louter theorie, maar gewoon even ter ondersteuning waarom ik jou op de 2de plek gokte.

Maar Hurricane komt dan toch op 10punten? Stino verliest alleen van Hur en Hur alleen van mij.

Mits wij 4 wel de overige 3verslaan wat al moeilijk genoeg is.
Naar boven
Hurricane_Power
BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2011 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Elano schreef:
Pipo_papfles schreef:

Maar Hurricane komt dan toch op 10punten? Stino verliest alleen van Hur en Hur alleen van mij.

Ik kan niet toveren hoor Rolling Eyes
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3994
Leeftijd: 37
Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2011 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

poule 2 is inderdaad wel de poule waar 12 punten het lastigst is om te halen. Ik ben heel benieuwd. In mijn poule zal veel afhangen van mijn matches tegen Lucky8 en tomrene, 2 spelers waar ik met geel lang niet altijd van win.

Mijn partij tegen Pipo geef ik mezelf ongeveer 0,02% kans (tja, je weet het nooit) en mijn overige partijen denk ik te moeten kunnen winnen Wink Als zal het tegen k1-m5 wel pittig worden.

Poule 2 is Stino favoriet, en als 2e gok ik op hurricane.

Poule 3: Diadem en Buki, alhoewel herzfrequenz best eens roet in het eten zou kunnen gooien.

Poule 4: Daudey is een factor die niet onderschat mag worden. Zijn partij met rood tegen Elite zal cruciaal zijn, maar ook met 8 punten is hij vanwege zijn rating niet zomaar uitgeschakeld. Ook Janmoes en Paske zijn gevaarlijke spelers. Toch zouden normaal gesproken elite en de-ik te sterk moeten zijn.
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2011 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

in poule 1 gok ik overigens dat pipo en k1 doorgaan, zeker nu ik verloren heb van tomrene
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Wo Jan 05, 2011 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Elano schreef:
Pipo_papfles schreef:

Als jij, hurricane, raymond en stino al hun rode partijen winnen dan kan dat inderdaad kloppen... Alles is mogelijk. Zelfs beatle kan in theorie de poule winnen met 12 punten. Laughing

Maar in een analyse moet je keuzes maken en andere inschatten. Ik schatte jou als geel speler in deze poule net iets sterker dan hurricane en ging er niet van uit dat hurricane zomaar met rood zou winnen van stino ( de meest creatieve geel speler op de planeet. Laughing ).

Timmy zijn kansen zijn na verlies op tomrene serieus gedaald. pipo en lucky's kansen op de tweede plek stijgen. Smile
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

vergeet mijn verlies van Lucky8 niet Razz

mijn geelpartijen blijven flink hangen, meer dan 6 punten zitten er niet in, wellicht minder.

Als ik zo naar de indelingsprincipes kijk heeft trouwens volgens mij de nr 5 op de plaatsingslijst de grootste kans om met 12 punten te eindigen.
Aangezien de indeling zo is:
Code:

1     2     3     4
8     7     6     5
9    10    11    12
enz enz

heeft de nr 5 een roodpartij tegen de enige andere top10 speler in zijn poule en vervolgens pas geel tegen de nr 12, waar minder perfect spel verwacht wordt.

de-ik--ki-ed heeft dus de kans om een fantastisch TPR te halen Wink
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Timmy is dus al uitgeteld... Als er geen andere verrassingen in poule 1 komen dan zou mijn gele partij tegen lucky dus voor ons beide de belangrijkste partij in de poule kunnen worden... spannend. Very Happy

Dikkie was bij aanvang van het toernooi inderdaad de grootste kanshebber op 12 punten en hoewel hij dat nog steeds kan, kan K1M5 dat ondertussen ook omdat hij met geel van timmy kon winnen. Zijn tpr zou nog hoger zijn dan die van dikkie. Smile
Naar boven
costa123Offline
Totaal berichten: 453
Leeftijd: 48
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

stino gaat niet door denk ik hij staat met rood achter tegen scarmi ,als scarmi het nu goed uit speelt !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: