Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Snifter
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het is toch het idee van deze site dat je een beetje rustig aan kan doen?
of je voor een partij van 50 zetten nu 51 dagen uittrekt of 56 dagen, dat zal het verschil niet zijn.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wel eens tijden uit laat lopen. Ik heb een vrije dag in de week, dan zet ik vaker dan 1 keer per dag. De rest van de week zit ik vrij vol qua werk/sport/gezin etc en doe ik soms enkel de zetten die nog enkele uren bedenktijd hebben.
Hier is geen opzet om de boel te vertragen etc...
Ik vind het vervelender dat bij bijvoorbeeld schaken twee spelers een uitgemolken remisestelling verder wensen te spelen zonder enig vooruitzicht op verbetering. Maar goed, daar heeft iedereen toch recht op?
Naar boven
Sanctuary
BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2013 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker en vast.

Maar dan is het de andere spelers hun recht om dat systeem lastig tz vallen door het systeem te gebruiken die ik zeg zo vlak voor einde van de sag te zetten om de spelers te dwingen te zetten de volgende dag.
Naar boven
RiskyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 414
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2013 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Sanctuary schreef:
Wat je kan doen. Doe ik ook soms

Spelers die zo speciaal wachten . Om niey terug te zetten. Op deze manier kun je de buffer beetje tegenhouden en hem dwingen te zetten. Ik zet vaak rond 23u die zetten en dan valt die terug op 1 dag moet hij weer zetten.

Daar gaat het spel niet sneller door. In tegendeel, je vertraagt het dan zelf. Of je moet bedoelen dat je probeert om hem/haar door de tijd te laten gaan, als je dat lukt is het spel inderdaad snel afgelopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Ellen1973
BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2013 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

In ieder geval is er gelukkig een negeer optie.
Wat ik nu dus doe, is deze mensen op negeren zetten.
Ik wacht nu ook tot het laatste moment met inschrijven in een toernooi en als er 1 van de spelers staat ingeschreven vanuit mijn negeer lijst, schrijf ik dus gewoon niet meer in.

Vind wel dat als je maar een paar zetten wilt zetten, per dag, per week etc. Je niet 60 spellen tegelijkertijd moet spelen. Maar goed dat is mijn mening, maar ieder heeft (gelukkig) het recht om zelf te bepalen hoe hij speelt.

En ja, ik wacht nu dus tot zo laat mogelijk, doe mijn zet en voorkom daarmee, dat ik weer 4 dagen moet wachten op een vervolg zet van mijn tegenstander.
Naar boven
nourdinOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 3
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Do Mrt 07, 2013 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het er wel mee eens dat het ongelofelijk traag gaat allemaal bij dammen bijv. Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen elker dag in de gelegenheid is om te zetten. Maar niet 10 weken achter elkaar ofzo. Dat noem ik geen slim systeem. Waarvoor niet elke poule binnen 3 weken af kan zijn en door naar de kwart finale zou ik niet weten. Ik heb zelf zelden dat ik langer dan een dag geen zet doe. Een heel enkele x. En toch kom ik genoeg in kwart finales terecht. Niet omdat ik goed ben maar gewoon niet onnodig wacht. Alleen als het nodig is. En iemand die er 2 weken tussen uit moet kan dan daarna toch weer meedoen ofzo? Speed tournooi uitstekend idee. Want dit is inderdaad gewoon slakkengang tempo. Dat kan niet ontkend worden.
Naar boven
bram41966Offline
Vip
Vip
Totaal berichten: 249
BerichtGeplaatst: Do Mrt 07, 2013 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben het helemaal met nourdin eens, maar vrees dat het weinig indruk maakt. Misschien een idee om een keer een tournooi te organiseren waar maximale bedenktijd 3 dagen is , degenen die dan deelnemen weten bij voorbaat dan wat de condities zijn.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 08, 2013 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet nu 1 zet per dag doen, dus 3 dagen zou het een stuk trager maken dan het al is.

Het kan gewoon niet sneller dan dit in de opzet van de site. Je gaat maar 1 keer per dag door je tijd heen, als je daaraan zou gaan sleutelen dan wordt het veel te ingewikkeld.

Of je dan een buffer van 6 dagen of 3 dagen hebt maakt nauwelijks uit op een termijn van 3 weken of een maand. 6 dagen is alleen wat gebruiksvriendelijker voor mensen die af en toe weekendjes weg gaan. Je weet immers niet hoe lang een toernooi duurt en wanneer het doorgaat.

Je kan dus wel zeggen dat je wil dat het sneller gaat, maar daar heeft niemand wat aan als je geen oplossing geeft. Er is bovendien al zo vaak over gepraat dat deze oplossing er binnen de opzet van de site waarschijnlijk gewoon niet is. Er zijn ook sites waar je live kan spelen, dat gaat wel veel sneller.
Naar boven
peka
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 14:44    Onderwerp: wifi etc Reageer met quote

Mensen die er een weekend tussen uitgaan kunnen gewoon doorspelen via wifi, iedereen heeft tegenwoordig een ipad, smartphone etc, zelfs als ik op vakantie ben check ik regelmatig, of ik aan de beurt ben, moet dan toch mijn mail etc checken. Ik ga dan naar een bieb of internetcafe daar ik een van de weinigen ben die geen smartphone of ipad heeft, laat staan een laptop.

Een keer per dag is misschien niet ideaal, maar eens in de twee of drie dagen moet iedereen toch wel in staat zijn even 5 of 10 minuten online te zijn. Lijkt mij dan.

Toen jijbent begon bestonden de smartphones en Ipad's nog niet, maar de site moet wel met de tijd meegaan en inspringen op nieuwe ontwikkelingen in de digitale maatschappij.
Naar boven
HoofdpijnOnline
Supervip
Supervip

Totaal berichten: 1387
Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 18:38    Onderwerp: Re: wifi etc Reageer met quote

peka schreef:
iedereen heeft tegenwoordig een ipad, smartphone etc

Nee hoor Exclamation
Naar boven
Montoya
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dit topic is in december 2010 opgestart, er hebben in die vijf jaar hebben er toch al veranderingen plaats gevonden bij jij bent
Als voorbeeld bij het dammen en schaken zijn de toernooien al teruggebracht van 28 spelers naar 14.
Toen dit in ging was er ook al een discussie over voor en tegenstanders (zie topics hier over).
En dat zal altijd zo blijven.
Veranderen mag, maar jijbent moet wel zijn eigen identiteit behouden en daar zijn ze al die jaren toch vrij goed ingeslaagd. Wink Wink
Naar boven
jr212
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 8:36    Onderwerp: Re: wifi etc Reageer met quote

peka schreef:
maar eens in de twee of drie dagen moet iedereen toch wel in staat zijn even 5 of 10 minuten online te zijn.

Ik doe er meer dan een half uur over om alle spellen te spelen
Nu lopen er bij mij
48 gewonen + 151 toernooispellen + 3 kampioenschapspellen
totaal 202 dat doe je niet in 10 min Smile
Naar boven
veelvraatOnline
Totaal berichten: 58
BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2015 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

M.a.w. Er is behoorlijk veel weerstand op spelers die bewust ( vaak spelers die al kansloos zijn ) de boel vertragen. Zijn er alternatieven om dit in te dammen?
Naar boven
Montoya
BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2015 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
M.a.w. Er is behoorlijk veel weerstand op spelers die bewust ( vaak spelers die al kansloos zijn ) de boel vertragen. Zijn er alternatieven om dit in te dammen?

Er zijn al heel veel topics gestart met dit onderwerp.
Je hebt snelle spelers en spelers die minder aktief zijn.
Er zijn ook sites waar je snel partijen kunt spelen, het is waar je voor kiest.
Gewoon zo laten want hierover krijg je weer een eindelose discussie.
Het team heeft een duidelijk standpunt over dit onderwerp (lees alle topics hier over) Crying or Very sad Neutral

Zie http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=306463#306463
Zie ook http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=302230#302230
Zie ook http://forum.jijbent.nl/viewtopic.php?p=313911#313911. Wink Wink
Naar boven
nourdinOffline
Megavip
Megavip
Totaal berichten: 3
BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2016 17:45    Onderwerp: Re: Voorstel speed toernooi Reageer met quote

Romy07 schreef:
Ik heb geen idee of dit al eens besproken is, heb wel diverse topics gelezen over toernooien die worden opgehouden etc.
Is het een idee om naast de gewone toernooien en langdurende toernooien ook een speed toernooi te doen.
Ipv 6 dagen bedenktijd 1 of 3 dagen?
Ik zit nu bijvoorbeeld nog te wachten op een toernooi die op 7 oktober al is gestart .....beetje slaapverwekkend!
Naar boven
Opvakantie
BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2017 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Romy07 schreef:
jammer, want de lol van het spelen gaat er op deze manier wel vanaf.
Toernooien duren nu te lang, vind ik.

Mag op slot.

Als je heel snel toernooien wilt spelen, ga dan spelen op bordspel.nl, net vandaag gelanceerd, toernooien voor real time spellen.

Volgens de regels is reclame maken voor voor concurrerende websites toch verboden?
Wink Of is bodspel.nl een site die ook onder Zygomatic valt?

Ben er zelf op dit forum wel eens op aangesproken namelijk, dat ik de website xxxxxxxxxx niet mocht noemen... Vandaar mijn vraag.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: