Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sweety80
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

voor de mensen die het niet extra doen is dat idd minder maar een half jaar bezig zijn met 1 toernooi ur gaat ook erg ver als je dan nog niet eens de halve finale in kan gaan omdat er een aantal nog niet klaar zijn
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Sowieso versnelt dit voorstel de langzame spelers niet. Deze zetten meestal toch slechts 1x op een dag (dat is iig mijn ervaring).

Verder zou dit betekenen dat je geen buffer meer kunt opbouwen als je een paar dagen niet zet en dus altijd vakantie zou moeten nemen.

De kwartfinale is op 11 nov. 2010 begonnen. Daar kan ik een behoorlijk aantal strategie-toernooi voorbeelden tegenover zetten die een stuk langer duren. Laughing
Naar boven
Sweety80
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

mijn persoonlijke ervaring is dat er spelers zijn wel dagelijks inloggen maar dan niet alle spellen zetten dat pas op het allerlaatste moment dus je zit dan 6 dagen al te wachtten dan word er 5 keer gezet zijn de 6 dagen er weer en dan kan je weer gaan wachtten tot het laatste moment persoonlijk vind ik dat irritant als het dan ook nog om niet vips zou gaan dan begreep ik het meer maar dit zijn juist meestal de vipspelers ik vind het erg jammer dat sommige spelers niet gewoon zetten als ze online zijn dan is dat toch het minste dacht ik zo
Naar boven
RiskyOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 414
Leeftijd: 34
Geslacht: Man
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Sweety80 schreef:
Risky schreef:
Sweety80 schreef:
het geen wat ik bedoel je hebt 6 dagen om te zetten wacht je die 6 dagen zet je 6 zetten heb je weer die 6 dagen de tijd hoef je 6 dagen niet te zetten als dit nou gewoon dag per dag erbij is moet je wel blijven zetten kan je niet die 6 dagen weer niks zetten dat scheelt per volgende zet 6 dagen er zijn echt spelers die wachtten met zetten tot de laatste dag dan pas 6 keer zetten dus om 2 zetten te doen wacht je dan al 12 dagen en de manier hoe ik hier zeg 7 dagen dat scheelt 5 dagen minder wachtten

Dit klopt niet. Als iemand zes zetten doet op één dag, zijn dat nog altijd zes zetten. Jij telt ze hier als één zet.

voor iedere zet die je zet krijg je een dag terug ik heb er al meerdere keren op gelet

Dat je voor elke zet een dag denktijd terug kijkt, klopt. Dat is bekend.

Je schetst echter een scenario waar je tegenstander zes keer op één dag zet. Dat kan alleen als jij zelf die dag minstens vijf zetten doet, hij/zij is immers alleen aan de beurt wanneer jij gezet hebt. Dan klopt je stelling niet dat je voor twee zetten twaalf dagen moet wachten. Alleen al op de dag van die zes zetten, heb je vaker gezet.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen (leestekens zijn inderdaad erg handig).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
HolbewonerOffline
Vip
Vip
Totaal berichten: 1847
Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Netherlands
BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2011 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sweety80 schreef:
mijn persoonlijke ervaring is dat er spelers zijn wel dagelijks inloggen maar dan niet alle spellen zetten dat pas op het allerlaatste moment dus je zit dan 6 dagen al te wachtten dan word er 5 keer gezet zijn de 6 dagen er weer en dan kan je weer gaan wachtten tot het laatste moment persoonlijk vind ik dat irritant als het dan ook nog om niet vips zou gaan dan begreep ik het meer maar dit zijn juist meestal de vipspelers ik vind het erg jammer dat sommige spelers niet gewoon zetten als ze online zijn dan is dat toch het minste dacht ik zo

Als iemand in 1 dag 6 zetten speelt en dan weer 6 dagen wacht, ben je toch al weer 6 zetten verder en schiet het spel toch net zo hard op als wanneer je 1 zet per dag speelt. Wat is dan het probleem?
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2011 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Holbewoner schreef:
Sweety80 schreef:

Als iemand in 1 dag 6 zetten speelt en dan weer 6 dagen wacht, ben je toch al weer 6 zetten verder en schiet het spel toch net zo hard op als wanneer je 1 zet per dag speelt. Wat is dan het probleem?

Ik geloof dat het probleem Ur is, waar het kan zijn dat je zelf niet aan de beurt komt terwijl je tegenstander 6 zetten doet. Dus het gaat in deze niet om de toernooi voortgang maar meer om hoeveel je zelf kunt zetten?
Naar boven
blahOffline
Supervip
Supervip
Totaal berichten: 685
Geslacht: Onbekend
BerichtGeplaatst: Za Jan 08, 2011 13:58    Onderwerp: langzaaaaaaaaaam Reageer met quote

Het gaat vooral om spelletjes met veel zetten, maar weinig denktijd per zet. Zoals Trictrac in mijn geval. Een spelletje dat je IRL in een kwartier zou spelen kost hier soms drie maanden. De meesten zijn na twee dagen klaar met een ronde, de wat langzameren doen er misschien een week over. En dan zitten 26 mensen te wachten op de één of twee mensen die in elk toernooi de zaak maanden ophouden.
En kunnen geen nieuw toernooi starten tenzij ze ook 3 sterren megavip of zoiets worden, want heel vaak zijn degenen die de zaak ophouden dat wel.
Afgezien van het geld, vind ik het leuker minder spelletjes snel te spelen dan honderden spelletjes tegelijk hééél langzaam. Dan heb je nog een beetje contact met je tegenspeler, leert zijn speelstijl kennen etc.
Als je honderden spelletjes tegelijk speelt heb je geen benul meer met wie je speelt, omdat je maar eens in de 6 dagen tegen iemand speelt.
Ik snap dat het voor jullie financieel voordeel oplevert als iedereen Megavip wordt, maar dat mag het plezier van het overgrote deel van de spelers toch niet in de weg zitten?
Bij spelletjes met veel zetten en een denktijd van misschien 1 seconde per zet is het steeds maar weer terugkrijgen van 6 dagen denktijd na 5 zetten toch een beetje te dol?
Als je zo van spelletjes houdt dat je Megavip wordt, is het toch niet zo raar om een beetje rekening met anderen te houden?
En ja, ik heb óók een leven en als dat te druk wordt speel ik gewoon wat minder spellen en doe in elk geval zetten bij de spellen waar weinig denktijd voor nodig is.
Nu wordt je gedwongen om lijstjes bij te houden van mensen die spellen ophouden en toernooien waar zij in spelen te vermijden. Dat is nogal omslachtig en maakt het spelen er niet leuker op.
Of om spelletjes op te geven alleen om maar van dat toernooi af te komen.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Het steeds teruggeven van dagen na meerdere zetten lijkt me bij 'snelle' spelletjes nodeloos veel tijd kosten.
Of geef mensen de keuze om ook snelle toernooien te spelen, dan kan iedereen doen waar hij zin in heeft.
Naar boven
Vinnie
BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2011 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat dit gaat om dagen terugkrijgen voor zetten waarna de ander automatisch past en je dus zelf nog steeds aan de beurt bent (zoals bij ur of tric-trac).

Als jullie dat zouden zeggen is het ook een veel zinnigere discussie met wat meer orginaliteitswaarde dan de aloude "1 dag per zet is sneller dan 1 dag per zet met buffer" discussie.
Naar boven
shona
BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2011 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

bram schreef:
Als je had gezocht, had je gezien dat dat niets oplost. We hebben het namelijk al vrij slim gedaan, je krijgt geen 6 dagen per zet, maar maar 1 dag per zet (met een buffer van 6 dagen). Als je teruggaat naar 1 dag per zet, levert je dat op het hele toernooi dus maar 5 dagen winst op.

oke in dagen scheelt het dan niet veel maar als er nu eens toernooien zijn met minder spelers wordt het dan niet een beetje sneller? ik zit nu in toernooien van rummy en dat wordt steeds per 28 spelers gespeelt als die nu eens per 14 spelers wordt gespeeld gaat dat niet sneller?
tis maar een idee voor de mensen die hier alle dagen komen loeren en zitten te wachten op die andere die niet alle dagen komen loeren.
Naar boven
Hendrie42
BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2011 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat alle spellen tegelijk starten heeft het aantal spelers in principe geen invloed op de snelheid van een toernooi. Enige factor die meespeelt is de kans om een langzame speler te treffen in een toernooi. Met minder spelers is dat natuurlijk kleiner.
Naar boven
hoeksmarp
BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2011 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

shona schreef:
bram schreef:
Als je had gezocht, had je gezien dat dat niets oplost. We hebben het namelijk al vrij slim gedaan, je krijgt geen 6 dagen per zet, maar maar 1 dag per zet (met een buffer van 6 dagen). Als je teruggaat naar 1 dag per zet, levert je dat op het hele toernooi dus maar 5 dagen winst op.

oke in dagen scheelt het dan niet veel maar als er nu eens toernooien zijn met minder spelers wordt het dan niet een beetje sneller? ik zit nu in toernooien van rummy en dat wordt steeds per 28 spelers gespeelt als die nu eens per 14 spelers wordt gespeeld gaat dat niet sneller?
tis maar een idee voor de mensen die hier alle dagen komen loeren en zitten te wachten op die andere die niet alle dagen komen loeren.

Er is hiervoor een goede oplossing: meer toernooien gaan spelen -> VIP
Naar boven
Ellen1973
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wil toch wel iets kwijt.. al kan er niets aan gedaan worden....

Zit nu in een spel, met een speler, die steeds de 6 dagen wachttijd terug laat lopen naar 2 dagen, dan 4 zetten doet, omdat ik zet en hup de wachttijd is weer terug naar 6 dagen. Vervolgens weer wachten, totdat de 6 dagen is afgenomen tot 2 dagen... en ga zo maar door.
Zal geen namen noemen, maar heb het hier zelfs over een teamkapitein en ik vind toch dat je dan een voorbeeld rol hebt.

Groetjes,
Ellen
Naar boven
Sanctuary
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je kan doen. Doe ik ook soms

Spelers die zo speciaal wachten . Om niey terug te zetten. Op deze manier kun je de buffer beetje tegenhouden en hem dwingen te zetten. Ik zet vaak rond 23u die zetten en dan valt die terug op 1 dag moet hij weer zetten.
Naar boven
Ellen1973
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Sanctuary,

Dat had ik ook al bedacht ja.. en ga ik ook doen.
Maar ja, echt leuk is het allemaal niet.
Naar boven
Sanctuary
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ellen1973 schreef:
Hallo Sanctuary,

Dat had ik ook al bedacht ja.. en ga ik ook doen.
Maar ja, echt leuk is het allemaal niet.

Hey Ellen,

nee idd leuk is anders maar het is wel een manier. en dat is enkel om tijd winst te hebben.

Maar jammer genoeg helpt dat niet tegen mensen die hun tijd laten uitlopen ondanks ze bvb met schaak mat gaan in 1 zet ofzo ;( daar moet ik nog iets op vinden Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: