Jijbent.nl
Forum van jijbent.nl

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 ProfielProfiel   VoorkeurenVoorkeuren   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Plaats Reactie Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Winnaar
Pipo
31%
 31%  [ 14 ]
Raymond
4%
 4%  [ 2 ]
Elite
6%
 6%  [ 3 ]
Diadem
2%
 2%  [ 1 ]
Buki
9%
 9%  [ 4 ]
Toor
13%
 13%  [ 6 ]
TheTimmy
9%
 9%  [ 4 ]
De-ik
6%
 6%  [ 3 ]
Hurricane
6%
 6%  [ 3 ]
Iemand anders
9%
 9%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 44

Auteur Bericht
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Totaal berichten: 3994
Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Seychelles
BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2011 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

wel grappig om te zien dat de enige zonder stemmen in het lijstje ook de enige is die al is uitgeschakeld Razz
vince1971Offline

Totaal berichten: 96
Leeftijd: 49
BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2011 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vind mijn rating in poule 1 (1938 ) van ronde 4 wel bijzonder. Is dit al eens eerder voorgekomen?

Ik schat dat Torenwachter zeker door zal komen in poule 1. De ander laat ik me niet echt over uit.
Poule 2 kan ik geen touw aan vastknopen. Dit wordt een waar slachtveld. Zal zelf ook eens deze partijen gade slaan. Denk al met al dat deze ronde heel lang gaat duren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel 
Pipo_papflesOffline
Totaal berichten: 343
Leeftijd: 32
Belgium
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2011 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

TheTimmy schreef:
wel grappig om te zien dat de enige zonder stemmen in het lijstje ook de enige is die al is uitgeschakeld Razz

Dat maakt die voorspellingen wel geloofwaardiger. En die spreken sterk in mijn voordeel. Laughing

Poules zijn toch redelijk mooi verdeeld. kleurindeling ook Laughing

Uitvoerige analyse komt nog. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel MSN Messenger 
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2011 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Pipo_papfles schreef:

Poules zijn toch redelijk mooi verdeeld. kleurindeling ook Laughing

kleur zeker Razz

En tja, als je kijk naar de topfavorieten zijn dat denk ik buki, elite, pipo en raymond. Die zitten mooi verdeeld. Daarnaast zijn Hurricane, Torenwachter, De-ik en ik leuke outsiders. Die zitten ook verdeeld. Al zijn De-ik en ik denk ik sterker dan hurricane en toor. En ook de nrs 5,6 en7 zijn in onze poule sterker.

En vince, knappe prestatie inderdaad!
Slapstick
BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2011 1:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf ben ik helaas uitgeschakeld door hurricane en de-ik. Maar ik vind het wel leuk om me te wagen aan een voorspelling.

poule 1: Toor 1e, Raymond 2e
poule 2: Pipo 1e, de-ik 2e

Maar het zal in beide poules een heftige en heel spannende strijd worden, waarbij TPR erg belangrijk gaat zijn. Succes allen!
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2011 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Pipo_papfles schreef:

de rest wacht hier zo te zien gespannen op Razz
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2011 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

TheTimmy schreef:
Pipo_papfles schreef:

de rest wacht hier zo te zien gespannen op Razz

geduldig wachten lijkt me leuker dan gespannen wachten. Laughing

ondertussen is toor al goed gestart...
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Netherlands
BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2011 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Embarassed Ik wou je analyse niet bederven, maar ik kon me niet inhouden Laughing Is jeugdig enthousiasme denk ik. Maar ik verheug me zeer op je analyse, zoals elk jaar weer een traktatie voor de ware liefhebber!
Naar boven
costa123Offline
Totaal berichten: 453
Leeftijd: 48
Noordbrabant
BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2011 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

ik geef BUKI mijn stem
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2011 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als de stemverhoudingen een voorspellende waarde hebben gaan Buki, Toor, Pipo en ik door Razz
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Wo Jan 19, 2011 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

torenwachter schreef:
Sorry Embarassed Ik wou je analyse niet bederven, maar ik kon me niet inhouden Laughing Is jeugdig enthousiasme denk ik. Maar ik verheug me zeer op je analyse, zoals elk jaar weer een traktatie voor de ware liefhebber!

Helemaal niet erg, dat maakt het analyseren eenvoudiger. Laughing
Naar boven
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2011 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

TheTimmy schreef:
Als de stemverhoudingen een voorspellende waarde hebben gaan Buki, Toor, Pipo en ik door Razz

De stemmen worden weer net iets minder geloofwaardig als je bedenkt dat er recent een stem is gegaan naar iemand die al is uitgeschakeld. Laughing
Naar boven
torenwachter
Supervip
Supervip

Leeftijd: 54
Netherlands
BerichtGeplaatst: Za Jan 22, 2011 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ook mijn tweede roodpartij heb ik kunnen winnen....vanaf nu wordt het lastiger denk ik Wink
Naar boven
TheTimmyOffline
Vip
Vip

Seychelles
BerichtGeplaatst: Di Jan 25, 2011 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

nog geen analyse van Pipo? Razz

en dat terwijl er al flink wat partijen bij hun beslissing zitten Wink
Pipo_papflesOffline
Belgium
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2011 3:18    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste 14 zijn al een tijdje bezig en er is een hevige strijd aan de gang. Vele hebben de ambitie om naar de laatste 4 te gaan, maar slechts 2 uit elke poule zullen het halen. Tpr was bij tetris tot vorig jaar nooit beslissend geweest. Ondertussen worden de rood spelers sterker en de geel spelers creatiever. Ik verwacht dan ook dat, in dit stadia, niemand een overwinning met rood als vanzelfsprekend zal beschouwen.

Omdat met rood standhouden en creativiteit met geel belangrijker is dan ooit tevoren, zal dit jaar in de analyse vooral daar de nadruk op gelegd worden. Ik hou in mijn analyse geen rekening met de stand in lopende partijen, wel met afgelopen partijen.

Poule 1

1. Buki (2481) 2116
2. raymond_kr (2205) 2107
3. torenwachter (2300) 2098
4. scarmi (2135) 2073
5. lucky8 (2165) 2058
6. vince1971 (1938) 2030
7. Hurricane_Power (2256) 2030

Buki

Rood tegen: Raymond_kr,lucky8,vince1971
Geel tegen: Torenwachter,scarmi,hurricane_power

De kleurindeling:

Kon zeker beter, maar ook erger. Wat hij vooral moest vermijden was geel tegen zowel Torenwachter als Raymond_kr. De underdog, vince, tref je liever met geel...

Houd hij stand met rood?

Als het aankomt op standhouden met rood, hebt ik om eerlijk te zijn in niemand meer vertrouwen dan in buki. Vanaf het moment dat hij zich ging verdiepen in 4 op een rij tetris kon bijna niemand hem verslaan als hij rood speelde. Hij is na stino vermoedelijk één van de eerste geweest die de perfectie met rood benaderde.

Is hij creatief genoeg met geel?

Hij is in staat om 12 punten te pakken! Scarmi en hurricane zullen al heel sterk uit de hoek moeten komen om stand te houden. Toor heeft alle capaciteiten om stand te houden, maar als er een zwak plekje is, dan is buki ongetwijfeld degene die dat zal vinden.

Is de laatste 14 het einde?

Winnaar toptoernooi Tetris 2009 / Meer dan 2 en een half jaar op nummer 1!
Voor hem is de laatste 14 een springplank naar de laatste 4! Very Happy

Raymond_kr

Rood tegen: torenwachter,lucky8,vince1971
Geel tegen: buki,scarmi,hurricane_power

De kleurindeling:

Redelijk verdeeld, maar vooral jammer voor hem dat hij buki met geel treft. Het tpr voordeel en rood tegen toor is dan weer een gouden zaak en zou een heel belangrijke rol kunnen spelen in het eindresultaat in deze poule.

Houd hij stand met rood?

Enkele jaren terug zou ik daar meer aan getwijfeld hebben, omdat hij zich niet echt verdiepte in dit spel. Nu misschien nog steeds niet, maar als hij tijd maakt om te analyseren dan zie ik niemand in staat om hem te verslaan als hij rood speelt.

Steeds meer. Als hij dezelfde creativiteit als bij 4 op een rij ook hier aan de dag kan leggen, dan maakt hij zeker een kans. Anders word het op dit hoge niveau heel moeilijk.

Het word spannend, maar zijn goede tpr zou wel eens het duwtje naar de laatste 4 kunnen zijn.

Torenwachter

Rood tegen: buki,scarmi , hurricane_power
Geel tegen: Raymond_kr,lucky8,vince1971

kleurindeling:

Vergelijkbaar met die van raymond en buki, maar geel tegen de underdog. Ik zeg niet dat vince een hapje word, maar het vergroot de kansen op geel winst.

Houd hij stand met rood?

scarmi en hurricane kennen het antwoord. 4 punten zijn reeds binnen, maar de moeilijkste partij is nog volop aan de gang! Tegen buki worden zijn kwaliteiten als rood speler echt op de proef gesteld. Als hij de concentratie behoud dan zie ik hem in staat om stand te houden.

Hij heeft vorig jaar bewezen dat hij heel creatief kan zijn! Elke rood speler mag gerust bang zijn, van iemand die in een eindfase van een kampioenschap een geel overwinning tegen buki en pipo op zijn palmares heeft staan!

Dit is nog maar het begin! Ik zou hem heel graag zien doorgaan en ik denk dat hij het gewoon weer gaat doen!

Scarmi

Rood tegen: buki, Raymond_kr, hurricane_power
Geel tegen: torenwachter, lucky8, vince1971

kleurindeling:

Zeer goed als je de ambitie hebt om door te gaan naar de laatste 4!
Minder goed als je op 6 rode punten rekent.

Houd hij stand met rood?

Ik vrees dat hij zich zal moeten overtreffen! Buki en raymond moeten hun gele punten ergens gaan halen en beide hebben ze scarmi in het vizier. Veel sterkte! Very Happy

Hij heeft ondertussen veel ervaring opgedaan en dat spreekt in zijn voordeel. Nu word het wel heel moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.

Heel waarschijnlijk, maar als hij ten onder gaat dan zal het eervol zijn.

Lucky8

Rood tegen: Torenwachter, scarmi, vince1971
Geel tegen: buki, Raymond_kr, hurricane_power

kleurindeling:

Wat een ramp! De hoop die er nog geweest zou kunnen zijn is waarschijnlijk nu volledig weg. Met de minder tpr moet ze normaal 10 punten halen. Met 8 punten is er heel veel geluk nodig. Maar zelfs 8 punten halen zal heel moeilijk worden!

Houd ze stand met rood?

Vermoedelijk wel, maar vooral tegen torenwachter zal ze het moeilijk hebben. Als ze daar kan standhouden bewijst ze een zeer goed rood speler te zijn!

Is ze creatief genoeg met geel?

Creativiteit zal ze nodig hebben als ze geen 0 op drie wil halen. Maar zelf met creativiteit blijft het een moeilijke zaak.

Mits er geen wonderen gebeuren, wel.

Vince1971

rood tegen: Torenwachter, scarmi, hurricane_power
Geel tegen: buki, raymond_kr, Lucky8

Kleurindeling:

Op zich niet zo'n goede kleurindeling, maar omdat hij zo'n moeilijke geel indeling heeft, vallen er misschien een paar punten te pakken met rood.

Houd hij stand met rood?

Ik ken hem niet goed, maar hij moet toch wel wat in huis hebben, want anders had hij niet bij de laatste 14 gestaan! De meeste zullen hem in deze fase graag met geel treffen. Benieuwd of hij het sommige zuur kan maken.

Ik wens je veel succes! Maar vermoedelijk ben je nog niet creatief genoeg om iets te rapen tegen deze tegenstanders.

Hij zal ook beseffen dat hij hier echt weinig kans maakt. Ik ben wel onder de indruk van zijn prestatie in dit kampioenschap!!! yes

Hurricane_power

rood tegen: buki, Raymond_kr, lucky8
Geel tegen: torenwachter, scarmi, vince1971

kleurindeling:

Dit moet op 1 na de best mogelijke kleur indeling zijn ! Zal goed doen als je moet starten met de laagste tpr.

Houd hij stand met rood?

De kleurindeling heeft ook zijn nadelen. Nu gaat hij zeer moeilijke rode partijen tegemoet. Misschien nog net niet genoeg ervaring om in alle drie stand te houden...

Hij is goed met geel, maar tegen de top mist hij vaak creativiteit. Tegen Toor mislukte het reeds, maar scarmi en vince zullen zoiezo op hun hoede moeten zijn.

Als hij zijn super kleurindeling ten volle benut dan haalt hij 10 punten en kan enkel de tpr nog een struikelblok vormen voor de laatste 4.

Poule 2

1. TheTimmy (2257) 2138
2. de-ik--ki-ed (2420) 2135
3. ElitePhoenix (2427) 2110
4. joriske (2195) 2077
5. Pipo_papfles (2401) 2045
6. allu (2207) 2020
7. herbie (2076) 2016

TheTimmy

rood tegen: de-ik—ki-ed, joriske, Pipo_papfles
Geel tegen: ElitePhoenix, allu, herbie

Kleurindeling:

Beste tpr; Goede kleurindeling. Hij zal tevreden zijn.

Houd hij stand met rood?

Dit is echt de cruciale vraag! Hij verloor al eerder van dikkie en pipo en deze keer kan hij het zich waarschijnlijk niet permitteren om veel met rood te laten liggen. Net als bij 4 op een rij word hij wel steeds een beter rood speler en dus steeds een lastige klus voor de favorieten op eindwinst.

Hij speelt veel partijen op hoog niveau en er word vaak creatief tegen hem gespeeld. Daar zal hij ongetwijfeld iets van opsteken en nu in zijn voordeel kunnen gebruiken.

Een paar madnessers gaan hun best doen om dit het eindstation te maken, maar hij is vast niet van plan om dat te laten gebeuren! Met deze kleurindeling en tpr is hij absoluut één van de favorieten op poule winst!

de-ik--ki-ed

rood tegen: ElitePhoenix, allu, herbie
Geel tegen: TheTimmy, joriske, pipo_papfles

Kleurindeling:

Niet echt om gelukkig van te worden. Hij gaat moeilijke geel partijen tegemoet, maar het kon nog erger.

Houd hij stand met rood?

Hij is een heel sterk rood speler en daarom ben ik redelijk zeker dat hij standhoud tegen allu en herbie. Uit het vorige toptoernooi bleek dat hij tegen de top soms wel eens een steek laat vallen. Hij zal dus moeten oppassen voor Elite. Die partij zou beslissend kunnen zijn.

Hij is heel creatief en zal het elke rood speler moeilijk maken. Hij heeft een goede tpr maar kan toch maar beter 2 van de drie geel partijen winnen om zeker te zijn van de laatste 4. Maar als hij joriske zou verslaan…Is de cruciale vraag: Is hij in staat om tegen pipo of timmy te presteren met geel?

Verliezend finalist kampioenschap geweest en winnaar toptoernooi (2) 2009
Hij is niet van plan hier te stoppen!

ElitePhoenix

rood tegen: TheTimmy, allu, herbie
Geel tegen: joriske, pipo_papfles, de-ik—ki-ed

Kleurindeling:

Zeer slecht! Met de derde beste tpr zouden 8 punten te weinig kunnen zijn. Deze indeling doet vermoeden dat het wel eens 8 punten zou kunnen worden…

Houd hij stand met rood?

Zelfs de creatiefste geel spelers, maken nauwelijks een kans.
Met deze indeling zal hij, met weinig moeite, naar 6 rode punten gaan.

Misschien wel de meest creatieve geel speler op het moment. Weinigen houden stand! Pipo, joriske en dikkie hebben reden om zich te pletter te analyseren, als ze graag hun rode punten houden.

Als regerend kampioen verwacht ik veel van hem! Hij blijft ondanks de moeilijke indeling één van de grootste favorieten op eindwinst.

joriske

rood tegen: de-ik--ki-ed, ElitePhoenix,pipo_papfles
Geel tegen: TheTimmy, allu, herbie

Kleurindeling:

De best mogelijke !!! Gouden kans om te verrassen!

Houd hij stand met rood?

Dit is natuurlijk een groot vraagteken. Rood tegen nummer 2,3 en 4 in de ranglijst. Als ze geen kampioenschap hebben gewonnen dan hebben ze wel een toptoernooi op hun naam staan of beide. Begin er maar aan. Laughing
Zou eigenlijk niet eens een schande zijn als hij geen enkel rood punt pakt…

Hij speelt traditioneel, maar het werkt vaak en hij komt steeds heel ver in kampioenschappen. Echt vernieuwende dingen heb ik nog niet van hem gezien. Ik vrees wel dat hij dat zal nodig hebben om in dit stadia te kunnen presteren.

Er van uitgaande dat hij zijn geweldige kleurindeling niet zal kunnen benutten, vrees ik dat het hier eindigt.

Pipo_papfles

rood tegen: de-ik—ki-ed, ElitePhoenix, allu
Geel tegen: TheTimmy, joriske, herbie

Kleurindeling:

De kleurindeling maakt de minder tpr goed! Toch zullen 10 punten nodig zijn om door te kunnen gaan.

Houd hij stand met rood?

Steeds vaker. Als het er echt om draait, dan zijn het alleen de allerbeste die er wel eens in slagen om te breken. Probleempje is wel dat het ook de allerbeste zijn die hij nu met rood treft!

Dat heeft hij bewezen in het recente toptoernooi. Je kan wel niet blijven teren op dezelfde openingen. Ook nu moet hij zijn creativiteit volledig benutten om de zeer nodige gele punten te pakken.

Winnaar kampioenschap 2008; verliezend finalist kampioenschap 2009; winnaar toptoernooi 2010

Word beschouwd al één van de favorieten op eindwinst.

allu

rood tegen: TheTimmy,joriske,herbie
Geel tegen: de-ik—ki-ed, ElitePhoenix, pipo_papfles

Kleurindeling:

De slechtst mogelijke indeling!!! En een mindere tpr. Pijnlijk…

Houd hij stand met rood?

Hij is er zeker toe in staat!

Hij heeft enige creativiteit, anders was hij niet bij de laatste 14 geraakt, maar hij heeft niet te maken gekregen met dit hoge niveau. Het lijkt onmogelijk.

Jammer genoeg wel. Troost je met de gedachte dat je bij de beste 14 bent geëindigd. Mooie prestatie!

herbie

rood tegen: TheTimmy,joriske, pipo_papfles
Geel tegen: de-ik-ki-ed, ElitePhoenix, allu

Kleurindeling:
Het ging zoiezo moeilijk worden, maar de kleurindeling maakt het misschien nog moeilijker.

Houd hij stand met rood?

Iedereen die hem met geel treft zal blij zijn, maar ik ben er zeker van dat hij het niet cadeau zal geven!

Daar ontbreekt het nog een beetje en de tegenstand is een stapje te hoog…

Ja, maar dat is geen schande! Hier staan tussen al die toppers is een overwinning op zich.

De laatste 14 lijken verdacht veel op die van vorig jaar. Benieuwd of buki en toor het opnieuw zullen redden in poule 1.

Vorig jaar was het pipo en elite die op tpr dikkie van de laatste 4 konden houden in poule 2. Nu heeft pipo het tpr nadeel. Benieuwd of Timmy nu wel een rol zal kunnen spelen en of dikkie zijn tpr voordeel kan benutten.

Succes allemaal! yes

Laatst aangepast door Pipo_papfles op Do Jan 27, 2011 16:42, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: